Vetas vraagt: Red de honden Irios en Irina van de euthanasie.

Metal-mom!
Gast

/ #705

2013-07-11 18:36

Zelf heb ik het niet zo voor Duitse Herders: Jaren geleden op vakantie werd ik zonder aanleiding aangevallen door een Duitse Herder met tot gevolg 3 operaties en nu lelijke littekens. Een 12 jaar terug ging ik met vrienden naar graspop metal meeting (dacht ik toch) en mijn foxke ging 4 of 5 dagen naar een een ouder dametje die voor opvang zorgde voor hondjes waarvan de baasjes bvb op reis of op weekend gingen. Dat lieve dametje had zelf ook een foxke dat bij zijn vorige "gezin" verwaarloosd en mishandeld werd, zelfde omstandigheden waarin mijn foxke 2 jaar door mijn eigen broer mishandeld en verwaarloosd werd. Maar goed,daar was ook een Duitse herder die 1/4 van de zeer grote tuin gekregen had voor zichzelf met een prachtig hok,een zwembadje en genoeg eten en drinken, speeltjes enz. Ik wist dus niet dat daar een Herder ook was want dan had ik mijn Snoet er nooit naartoe gedaan... Op maandagavond ging ik mijn Snoet halen en de dame opende al huilend de deur.. Wat bleek? De Herder was al drie dagen op zoek om uit te breken en mijn Snoet aan te vallen op wie hij razend kwaad was. En toen kwam de vierde dag,de maandag... De Duitse Herder was kunnen uitbreken en had mijn Snoet dus te pakken gekregen.. Er waren drie volwassen mannen nodig om de herder van mijn Snoetie weg te trekken. Mijn hondje hing aan mekaar met 116 hechtingen. Die mevrouw had daarna direct de politie gebeld om de Herder meteen te laten inslapen want die mevrouw besefte toen pas dat haar hond dat ook aan haar peuter-kleinkinderen had kunnen aandoen... 4 weken later was mijn hondje hersteld en was hij weer het vrolijke en lieve hondje dat weer spelend door de tuin crosste alsof er niks gebeurd was Het enige dat hij er aan over had gehouden,was dat hij enkel nog bij ons en mijn ouders wou zijn. Soms kreeg hij paniekaanvallen waarvoor er steeds iemand bij hem moest zijn om meteen zijn medicatie toe te dienen. Als ik ging werken was mijn papa de Booby-sitter van dienst.
Zo VETAS: ik geef mijn vertrouwen aan jullie en hoop dat jullie de hondjes kunnen redden en kunnen heropvoeden. Véél succes!