Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Eleonora

/ #88 Hondencursus verplicht voor iedere hondenbezitter

2013-07-29 11:59

Persoonlijk denk ik dat een hondencursus verplichte kost moet zijn voor een hondenbezitter en deze, met name de cursus "Gedrag en Gehoorzaamheid" om de zoveel jaar moet herhalen. Net als een mens maakt een hond ook diverse fases mee in haar/zijn leven, pubertijd etc. Ook in mijn omgeving maak ik mee dat veel hondenbezitters totaal niet met hun hond om kunnen gaan. Zo zie ik iedere ochtend om 08.10 uur een man zijn hond uitlaten, de man laat het gebeuren en loopt zijn rondje van 10 minuten. Dit herhaalt hij 3 keer per dag, al bijna 7 jaar. Leuk leven heeft de hond. Een hond heeft zijn dagelijkse portie beweging nodig en speeluurtjes, net als mensen!!! Zorg voor een consequente en liefdevolle opvoeding, dit heeft niet alleen een kind nodig maar ook een hond.
Weloverwogen heb ik besloten om toch weer een hond te gaan nemen. Ben meteen begonnen met de puppucursus aansluitend met de gedrag en gehoorzaamcursus en daarna met een behendigheidscursus.
Dankzij de perfecte eigenschappen, zowel innerlijk als uiterlijk, en vooral omdat deze hond bekend staat om zijn kindvriendelijk karakter heb ik gekozen voor een Engelse Stafford. Diverse golfvrienden en zelfs de voorzitter van onze rotary club hebben mij geadviseerd om voor dit ras te kiezen. Heb er geen moment spijt van.