Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.
ebbie |
/ #173 Ow, ow,...gast toch...;-)2013-08-23 08:55Heel fijn dat u zich bewust bent van wat u aan de lijn heeft lopen. Mag ik u vragen wat u daar dan mee bedoelt? Bedoelt u misschien dat u zich stiekem bewust bent van het feit dat u een gevaarlijke vechthond aan de lijn heeft lopen? Ja hoor, dat mag U van mij vragen en ik zal U daar netjes op antwoorden, Nee, mevrouw of meneer, dát maakt U er reeds van dat ik mij bewust zou zijn van..., ik heb namelijk totaal géén gevaarlijke vechthond in huis, ben niet asociaal of achterlijk, ik heb ook nog eens twee kinderen rondlopen, ik woon in een kinderrijke buurt en wil helemaal geen ellende hebben of veroorzaken met mijn dier. De Engelse stafford word in land van herkomst niet zomaar de "Nannydog" genoemd, deze "titel" heeft het dier verkregen wegens zijn ongelooflijke tollerantie tegenover kinderen. Overigens is de Engelse staff beduidend kleiner van formaat, wenselijk is dat deze niet zwaarder mag worden dan 14 kilogram, dat is dus wel een ander type dan de Amerikaanse staff. Ik heb echter wél een hond die meer bijtkracht in d'r kaken heeft dan een gemiddelde "schoothond", en dáár ben ik mij helemaal van bewust, ik bezit géén breakstick en heb deze ook niet nodig, mijn hond heeft voldoende training gehad en op mijn korte commando, "negeer" KIJKT ze niet eens naar andere honden (lees: die irritante keffers met het Napoleonsyndroom) maar naar mij om evt. zo langs andere honden te lopen. Dit is overigens veelal niet eens nodig. Het spijt mij dat er in Uw omgeving een loslopende kolossale Stafford samen met zijn kolossale asociale baas rondloopt, dit soort mensen spijtig maar waar, bezorgen dit lieve ras dus wel die beroerde naam, maar ik kan U gerust stellen, ik ben slechts een ongetatoeerde/niet gepierste (op 2 oorbelletjes na dan) simpele vrouwpersoon, van midden 40 jaar, een 13 in het dosijn type, loop áltijd met poepzakjes in mijn kontzak (vind ik ook vaak terug in mijn wasmachine;-) en ruim als één van de weinige in de buurt wél de drollen op,...puur en alleen omdat ik er ook van gruwel als MIJN kinderen weer eens in de hondenkak hebben lopen banjeren en ik de stinkende derrie uit het profiel mag peuteren.... Hoop dat ik zo Uw vraag na behoren heb beantwoord? |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Respecteer de euthanasiewet
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
14929 Gemaakt: 2025-01-19
Pils Is Veel Te Duur
8514 Gemaakt: 2025-01-22
Petitie tegen overplaatsing van docenten naar andere scholen.
797 Gemaakt: 2025-02-06
🛑 NEE TEGEN HET VERBOD OP AROMA’S IN VAPEPRODUCTEN IN BELGIË! 🛑
477 Gemaakt: 2025-02-04
Tegen het rookverbod op terassen
1020 Gemaakt: 2025-02-02
Maak de Leyweg (tussen Erasmusweg en Noordweg) 30km-zone!
245 Gemaakt: 2025-02-03
Yous night shop
143 Gemaakt: 2025-02-04
Behoud losloopgebied Leeghwaterpark
835 Gemaakt: 2024-03-17
Oproep gemeete raad Hilversum stop uitbreiding betaald parkeer
133 Gemaakt: 2025-02-07
PETITIE TEGEN HET WINDTURBINEPROJECT MELSELE E34 VAN 200M HOOG IN EERSTE LIJN VAN DE WONINGEN
379 Gemaakt: 2025-01-29
FREE MIKE
59 Gemaakt: 2025-02-05
Herinrichting Albert Schweitzersingel - Amersfoort
57 Gemaakt: 2025-02-06
Zeg NEE tegen het Brummense AZC
148 Gemaakt: 2025-02-01
Stop het doorrijverbod (knip) Nieuw-Sloten
1439 Gemaakt: 2025-01-25
DDP comeback
21 Gemaakt: 2025-02-10
Steun Poptempel De Kuip
1814 Gemaakt: 2024-10-12
Flexwoningen Voetbalveldje Achterbergsestraatweg
221 Gemaakt: 2025-01-24
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
2289 Gemaakt: 2024-11-23
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
6464 Gemaakt: 2024-11-15
Stop de betutteling op evenementen door de Zutphense lokale overheid
18 Gemaakt: 2025-02-06