Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg

Gast

/ #364

2013-08-23 12:01

ieder kind heeft recht op goede scholing en goede gezondheidsvoorzieningen. Want vergeet niet kinderen zijn onze toekomst. Ook kinderen met speciale behoeften hebben recht op goede scholing en goede gezondheidsvoorzieningen, want ook deze kinderen zijn de spillen in onze vergrijzende toekomst.
Maar dan moet er bezuinigd worden en waarop gaan we dat doen???? Juist op die speciale behoeftige kids!!!! Want tja wat heb je aan ze he. Ze kosten geld, kunnen niet mee in de maatschappij, wijken af van wat "Normaal"is, zijn toch dom en zijn vaak toch zo in zichzelf gekeerd dat ze het toch niet merken.
Onze kinderen worden van allerlei kanten in de maatschappij misschien wel uitgekotst, respectloos bejegend enz, maar als ik dan zie hoe positief de kinderen vaak ergns tegen aan kijken dan smelt mijn hart.
Maar doordat deze kinderen al steeds samen met hun ouders moeten knokken voor een juiste plek in deze maatschappij zie je wel dat hun zelfvertrouwen afneemt....want mama waarom zou ik? Niemand wil me hebben, want ik ben toch stom/dom/achterlijk enz.
Kinderen met speciale behoeften moeten steeds maar knokken voor hun plekje in de maatschappij. Kinderen met speciale behoeften worden steeds maar weer gewezen op hun anders zijn. Kinderen met speciale behoegten willen ook onbezorgd kunnen spelen, leren en gerespecteerd worden. Ook kinderen met speciale behoeften hebben recht op een onbezorgde jeugd. Moeten zij het steeds zijn die in moeten leveren? Kijk eens naar andere potjes.
leerlingenvervoer word ze al afgenomen. PGB is bijna niet meer te krijgen. En nu krijgen ze dadelijk ook al niet de zorg meer die ze verdienen en nodig hebben.