De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

De Ondernemer die helaas VVD stemde

/ #1794 een zzp-er is dacht ik iemand met een bedrijf, een ondernemer...

2013-09-18 01:52

De term ZZP vind ik al jaren ongepast. Volgens Nederlands recht ben je een ondernemer: eenmanszaak of in een v.o.f. bijvoorbeeld.
Afschaffen van de zelfstandigenaftrek treft niet enkel de "zelfstandigen-Zonder-Personeel", maar ook de zelfstandigen mét personeel. Ik snap ook niet waarom hierin onderscheid wordt gemaakt!
Vandaag ben ik ZZP-er en als ik morgen iemand aanneem voor 8 uur per week ben ik geen zzp-er meer, maar ik heb dan (nu) nog steeds recht op zelfstandigenaftrek.
Ach, sommigen worden ondernemer omdat men minder bemoeienis wil van de overheid. Gewoon zelf bepalen hoe hard je werkt, wanneer, kansen zien en benutten, tegenslagen verwerken, geen "slechte baas" die je ongelukkig maakt, geen "nare collega" die enkel aan z'n eigen carriere denkt, beloond worden naar werken, maar ook: slecht betaald worden bij crises, geen pensioen, niets als je ziek wordt, geen betaalde vrije dagen, geen pauzes, geen kerstpakket, auto van de zaak, bedrijfsuitje, niet doorbetaald met Kerst , Pasen, enz., geen ontslagvergoeding, constant naar werk zoeken (risico van de ondernemer), reclame maken, offertes voor Jan Doedel, reiskosten, website, telefoonkosten, enz.
En wat doet de overheid? Jaren negentig: (PVDA) Verplichte verzekering bij arbeidsongeschiktheid: De WAZ !!! Waar is dat geld gebleven? Oh...pensioenfondsen in het rood...oplossing (PVDA): laat zelfstandigen/zzp-ers (ZZP->men bedoelt ondernemers) verplicht een pensioen afsluiten, dan zijn de gaten zo gedicht. Nu: Zelfstandigenaftrek er af! Naar welk loket kan ik als ik in het nauw kom met m'n hypotheek? Nergens! Pas als je alles kwijt bent kan je het sociale minimum krijgen en een nachtje bij het Leger des Heils slapen. Het concept van: iemand helpen vanuit een situatie zodat het nog nut heeft, zodat deze er nog bovenop kan komen, kennen we niet in Nederland, nee, eerst moet je onder de brug hebben geslapen!
Wat doet deze SLAPPE regering: zoeken naar grote groepen zoals de ZZP-er (die niet bestaat volgens de wet): lekker!!!!! 900.000 x € 3.000 aan extra belastinginkomsten, lekker makkelijk!! Wie vult straks de niches op in de markt? De Polen, Bulgaren, Roemenen?