Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Gast

/ #50

2014-02-08 22:24

Ik rij niet zo heel veel. 10000 km per jaar. Ongeveer gelijk verdeeld over stad, gewone wegen en autosnelwegen. Als ik dan de rekensom maak van mijn wagen met 9 fiscale pk kom ik aan een bedrag van €684,26 ipv €263,87 die ik dit jaar betaalde. Maw ik zou bijna 3 keer meer betalen! Legale diefstal is het eerste wat in me opkomt. Wat moet dat geven voor iemand die het dubbele rijdt? Zo wordt rijden bijna onbetaalbaar. Om niet meer te betalen dan nu zou ik niet meer dan 4000 km mogen rijden op jaarbasis. We gaan terug naar de middeleeuwen. Met dank aan de onbekwame politici die niet in staat zijn een structureel probleem op te lossen...als het al op te lossen is.
Hoe lang gaat het trouwens duren voor de eerste software opduikt die zo'n GPS onbruikbaar maakt? En geef de brave burger eens ongelijk. En wat doe je met buitenlandse automobilisten?
In ruil voor filevrij verkeer en biljartvlakke wegen zou het nog enigszins verkoopbaar zijn. Ondertussen weten we wel beter.
Ik heb er geen probleem mee dat wie veel rijdt meer moet betalen, maar trek de situatie niet scheef. Enkel wie niet rijdt doet nu profijt. Of niet, want die rijdt niet...Begrijpe wie kan. Je kan niet verwachten dat iemand €2000 extra moet investeren bovenop de al bestaande vervoerskosten enkel en alleen maar om te kunnen gaan werken.