Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

De boemerang

/ #2291 Re: zelfkritiek

2014-04-04 21:59

#2290: Anonymous - zelfkritiek

"Zijn jullie nog steeds verbaasd waarom ons geduld op is?"

Nee hoor, maar dat waren we ook niet, want u geeft zelf al antwoord waarom uw vraag niet eens een vraag voor u was. Uw minachting, afkeer en overbereidheid om schuld bij anderen neer te leggen, dat maakt echte integratie inderdaad onmogelijk. Maar ook daarvoor legt u de schuld weer bij anderen.

U wilt de Marokkaanse of ruimer: de islamitische gemeenschap zo graag een spiegel voorhouden. Heeft u er zelf al eens ingekeken?

Niemand, helemaal niemand beweert dat Wilders schuld heeft aan de oververtegenwoordiging van Marokkaanse jongeren in de criminialiteit. Maar iedereen met een gezond verstand begrijpt dat Wilders er geen oplossing voor heeft en niet zinnens is om een oplossing te zoeken. Daarom draagt hij het onmogelijke aan als de Endlösung; dat kan hij immers nooit waarmaken en is het heel eenvoudig om ook hiervoor weer de schuld op anderen af te schuiven, die onze arme Calimero immers collectief tegenwerken.

Veel mensen echter leggen de schuld voor de oververtegenwoordiging van Marokkaanse jongeren in de criminialiteit neer bij justitie, de media of het op dat moment zittend kabinet. De PVV en haar aanhang voorop. U, als Belg, zoudt het Brueghel paneel moeten kennen: "de blinde leidt de blinde".

Alle plant, die Mijn hemelse Vader niet geplant heeft, zal uitgeroeid worden. Laat hen varen; zij zijn blinde leidslieden der blinden. Indien nu de blinde den blinde leidt, zo zullen zij beiden in den gracht vallen. Mattheüs 15:13-14.

Of is dat teveel cultuur voor u?

"Zeker is dat er geen cultureel of opvoedingsprobleem is bij de Marokkaanse gemeenschap. Hoe durf ik het zelfs suggereren?"

Gelukkig dat u hier zelf, zij het op kinderlijk sarcastische wijze, onderkent nonsens te spreken, eerroof te plegen jegens een gehele gemeenschap en te discrimineren. Met deze zin toont u aan ook geen overschot aan cultuur, fatsoen of normbesef te hebben.

Leer voor uzelf te denken en niet de one-liners van een populist te volgen. Gun uzelf de vrijheid van meningsvorming.