Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Gast

/ #292 haloooo

2014-05-25 09:16

ik ken een wolfshond die verstoppertje speelt met de 3 kleinkinderen van mijn baas, superlief beestje.. het ligt simpelweg in de opvoeding van het dier, bango is superlief en aardig en heeft nog __NOOIT__ gebeten en is ondertussen 7 jaar, speelt verstoppertje met kinderen jonger dan 10..

teken een petitie zodat je kan zorgen dat die mensen een vergunning moeten krijgen voor het verantwoord opvoeden van een dier, een hond die in een kleine klote kennel heeft geleeft of geslagen en geschopt is, is nou eenmaal geen leuk dier! (geld ook voor vechthonden)

ik heb thuis zelf een chihuahua/pincher kruising die mishandeld is in het vorige gezin waar zij uit kwam en wij hebben haar op haar 3e opgevangen en Thirza is ondertussen 12!! als je denkt dat een pitbull gore beten kan geven heb je deze nog niet meegemaakt ;) ze kan fel en vooral agressief uit de hoek komen en als ze goed bijt, is het ook menens.
Daarbij vraag ik dus ook aandacht het van een andere kant te bekijken, wij hebben dit hondje (al is het een kleintje maar vergis je niet!!) een leven geschonken omdat zij anders af werd gemaakt en het simpelweg niet verdiende na zo erg mishandeld te zijn, doe je ook niet bij een kind, een mishandeld kind maak je ook niet af!! en voor sommige mensen zijn hun dieren hun kinderen, daarom gaan wij ook met alle geduld om met de situatie van dit hondje, en dit is slechts een voorbeeld, je kan geen gedachte lezen, dus ook niet weten wat zo'n dier denkt, of wat zo'n dier heeft meegemaakt, ik kan de schuld NIET bij het dier leggen als hij een ander dier dood bijt, simpelweg de eigenaar zijn schuld.

Ik raad toch meer aan om te zorgen een bepaalde verplichte vergunning in opvoeding + het houden van zo'n hond te eisen (dan hebben we het weer over pitbulls enz.) dat klinkt een stuk haalbaarder, tevens ben ik het welzeker eens met het feit dat je je hond hoort aan te lijnen, maar als ik het niet verkeerd heb HOORT dat gewoon zo, en is dat overigens verplicht!

ik weet niet hoe jij het hebt, maar als ik iemand bijt word ik ook simpelweg niet gemuilkorft en zou dat wel gebeuren zou ik persoonlijk enkel agressiever uit de hoek vallen en vooral ook aanvallen, in het geval van een hond inderdaad met mijn mond want ze hebben geen handen he.

ik snap de frustratie van de kant van iemand die zijn of haar hondje is doodgebeten door een pitbull, mastiff enz. maar ik heb het idee dat ik enkel een constante wraak lees, NEE vechthonden horen niet in huizen maar JA een Husky, pitbull of zelfs stafford kan een geweldig dier zijn als je weet hoe je met ze om moet gaan, voordat je een hond neemt en ook geld dit voor dalmatiers moet je simpelweg ingelicht zijn.

want als we al zo stijfjes gaan doen kunnen we netzogoed hierna ook de duitse herder gaan verbieden omdat oh wow, dit had je niet aan zien komen.. ze kunnen bijten!
en morgen kan ik mn kater de deur uitzetten dankzij een petitie want OCH, mijn kater heeft mijn dochtertje gebeten.. deze artikelen zijn harstikke terecht maar ik voel mij zo boos worden als ik dit lees, want wie heeft dit dier zo gemaakt? inderdaad, MENSEN.

het gaat mij hier niet om het feit dat jullie willen dat ze verboden worden maar om het feit de bestaanden te muilkorven, en labelen onder GEVAARLIJK, ik geloof niet dat zo'n hond gevaarlijk geboren word maar wel dat het gevaarlijk word gemaakt!