Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Waterlily

/ #299 Re: Zomaar een reactie

2014-05-29 16:43

#279: Filosoofje - Zomaar een reactie

Helaas hebben mijn honden en ik ook een trauma na de aanval van een pitbull op mijn moeder en haar hondje.Mijn Golden die graag elke hond gedag wil zeggen,indien het veilig en toegestaan was door de eigenaar van de andere hond , durft nu geen enkele hond meer gedag te zeggen en kruip ongeveer over de straat bij het zien van een andere hond. Mijn Shitzu-maltezertje is juist het tegenovergestelde geworden, zij zou het liefste nu elke hond aanvallen.Uiteraard laat ik dit niet toe, even voor de duidelijkheid.Erg vervelend en inderdaad behoorlijk veel gekef,wat juist irritaties kan opwekken bij andere honden :( zij was eerder heel vriendelijk,maar nu wijk ik voor heel wat honden uit.Iedere eigenaar van wat voor ras ook is verantwoordelijk en ook ik wil niet dat een van mijn eigen honden ook maar een poging doen om hond of mens te bijten! Heel vervelend dat mijn honden hierdoor een flink trauma hebben opgelopen, gewoon triest!Ik ben opgegroeid met honden en heb nu zelf al 24 jaar honden.Ik kan me het leven niet voorstellen zonder, echter door deze situatie heb ik nu besloten dat als mijn honden komen te overlijden ik dus absoluut geen hond meer aanschaf, puur en alleen omdat ik DOODSBANG ben geworden.Hier in de buurt zijn op een maand tijd al behoorlijk veel slachtoffers gemaakt,waarvan 2 dodelijke door Pitbulls.De schrik zit er goed in en ik hoop echt dit nooit meer mee te maken.Het doet mij echt verdriet.