Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Is getekend: Gast

/ #5897 Re: Re: percentage ondertekenaars zonder internet

2014-08-01 12:16

#5893: Michiel Mans - Re: percentage ondertekenaars zonder internet

Over absurd gesproken. Stel: het percentage Nederlanders dat geen internet heeft en dus ook geen eigen IP-adres is (laten we eenvoudige getallen nemen) 5. Het percentage ondertekenaars hier dat geen internet heeft en dus ook geen eigen IP-adres is méér dan 15. Dat betekent dat hier een heel erg opvallend verschil is tussen het aantal IP-adressen van mensen dat hier zou hebben ondertekend en het aantal dat te verwachten zou zijn, afgaande op het algemeen gemiddelde. De nationaliteit van de ondertekenaars doet niet terzake.

De conclusie is dan ook dat het méér dan aannemelijk is dat hier op grote schaal meervoudig wordt getekend. Om op deze wijze tot een hogere uitkomst voor de petitie te komen, is erg onkies, om het zeer mild uit te drukken.

Ik heb nergens gezegd dat jij degene zou zijn die die meervoudige handtekeningen zet, alleen dat ze gezet worden. En dat zeg ik je al dagen en ik heb je dat uitvoerig uitgelegd door aan te tonen dat het nut van deze petitie (en elke andere petitie op Petities24) nihil is, omdat van geen enkele handtekening kan worden aangetoond dat zij inderdaad door verschillende individuen is gezet. U negeert mijn uitleg tot op heden.

Ik heb u zelfs aangeraden om op andere wijze actie te ondernemen tegen de antisemitische uitingen, juist omdat een online petitie nooit enige bewijskracht kan hebben, maar daar doet u bij mijn weten tot op heden ook niets mee. En dat is zeer spijtig, omdat daarmee dus concreet niets gedaan wordt aan het probleem. In mijn ogen is dat verspilde moeite, een ander zal het zinvolle bezigheidstherapie noemen; ieder zijn mening.