Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Gast

/ #7355

2014-08-13 19:52

Wacht, als een link hier geplaatst wordt naar een bericht, dat jou niet welgevallig is, dan vraag je naar bewijslast? Die driehonderdduizend links naar opruiende wordpress-pagina's die hier geplaatst zijn hoeven helemaal niks aan te tonen voor jou?

Hoe gekleurd had je je bril willen hebben?

Ik hoef niks aan te tonen; ik laat alleen zien dat er ook ander geluiden zijn dan de 'FEITEN' en de 'WAARHEID' zoals die klakkeloos wordt overgenomen door de meute. Het internet zelf bewijst voortdurend dat het de grootste misleiding is die de mensheid ooit gekend heeft. Iedereen kan de grootste onzin en fantasie presenteren als DE waarheid. En zolang de meute kritiekloos aanneemt wat het voorgeschoteld krijgt, zie ik daarin een groter gevaar voor ons land dan welke moslimgroepering ook.

Zou het kunnen zijn, dat ik daarom die artikels hier onder de aandacht gebracht heb? Gewoon als tegengewicht voor al die speculatieve en insinuerende onzin die hier al geplaatst was? Het speculatieve en insinuerende tegengeluid? Want het tegenovergestelde van wat hier als waarheid over ISIS en Islam wordt gepresenteerd is net zo eenvoudig te vinden op het internet.

Geloof nooit zomaar wat je ziet en leest op internet. Zeker niet in de tijd waarin het manipuleren van foto's en video's eenvoudiger is dan het ooit geweest is en door iedere amateur thuis gedaan kan worden op z'n pc-tje. Zeker niet in een tijd waarin iedereen gratis en voor niets een website kan maken waarmee hij zich kan voordoen als de grootste expert op elk willekeurig gebied.

Ben jij de alwetende die kan duiden wat wel en wat niet 'waarheid' is? Ben jij de verlossende filosoof die ons eindelijk kan vertellen of 'waarheid' en 'werkelijkheid' wel bestaan en wat een 'feit' nu werkelijk is?

Stel jezelf voortdurend de vraag: "Is dat wel zo?". Stel die vraag niet alleen bij informatie die jouw idee lijkt te ondermijnen, maar stel die vraag vooral ook bij informatie die jouw idee lijkt te staven. Vanaf het moment dat je dat niet doet, staat een gladjanus klaar om jouw mening voor jou te vormen. Bevrijd jezelf, gun jezelf de vrijheid van meningsvorming.