Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Gast

/ #7704 Re: Re: Onderwerp

2014-08-17 09:17

#7701: - Re: Onderwerp  Ja, door aan zaken een (positieve) draai te geven kun je veel oplossen, maar het gaat hier om het verdraaïen van woorden en het draaien van 'meningen'. Daar is geen excuus voor.

Dat is het echt niet.

Bijvoorbeeld, ik heb aan de goede plaatjes van de moslim demonstraties tegen terreur toegegeven , ik vind het tog okee dat iemand wat heeft gedaan. Ik had verwachten dat deze "goede"mensen, doordat ze heel dichtbij het tuig gemeenschap zijn, meet draagvlak zou hebben zodat de tegendemonstraties ook konden doorgaan, maar goed.

Ik (kan alleen voor mezelf praten), kijk niet weg

En u? U bent u nog steed van mening dat aan dingen "een positieve draai" gegeven moet worden om zo de dingen op te kunnen lossen. Wat zegt u, dat in Frankrijk geen links is die dat voortudrend niet probeert? Wel, in Frankrijk was tot vorig jaar altijd een hele sterke links die dat systematisch heeft geprobeerd. En de gevolgen staan in het artikel die we hebben gelezen: Joden worden op straat angevallen, dragen geen keppeltje meer, en honderden duizen zijn in de afgelopen jaren al geemigreerd.

In 2012 gaat die Merah een school binnen en schiet kindertjes door hun hoofd. Videoboodschap: in de naam van de islam. Twee maanden geleden, reist een Franse naar Brussels, gaat naar de joodse museum en opent lekker vuur op de mensen. De politie pakt hem en wat vinden ze? Hij is in Syrie geweest, en zijn geweer is gewikkeld in een ISIS vlag.

Ah, menheer, heel goed van u dat u de goede draaien wilt geven. Vraagt u even soms af waar de schijdslijn ligt waar "een goede draai"geven komt overeen met weg willen kijken, feiten bedoezelen en mensen verkopen dat alles "niet zo slecht"is, terwijl we met ons maatschappij wel een degelijk probleem hebben? Is het mijn opinie dat wij een probleem hebben? Niet, ik kijk alleen aan het aantal doden, en wie de doden heeft gemaakt. Zouden we niet iets aan doen voordat die doden meer en meer en meer woorden? Die groep tuigen die op 17 juni Parijs hebben gevandaliseerd en  (zie film op dit forum), en in Den HAag met stenen hebben gegooid, zouden we niets aan doen?

Kunnen we ze niet aanwijzen? kunnen we niet zeggen wat ze doen? En kunnen we niet onze zorgen spreken wanneer ze mensenmoord uitroepen? Waarom niet dan? Ik heb deze dingen niet verzonnen! De doden ligeen een meter onder de grond al, en niemand zal ze weer tot leven brengen voor hun familie!

Trouwens, twee van de doden in Brussels waren geen joden, er waren gewoon turisten, dus let op, het is ook geen joodse probleem alleen. Bovendien, het aanval in Brussels werd gepleegd toen er geen escalatie in Israel had plaatsgevonden, hij heeft dus ook niets met het protest tegen Israel te maken.

Als laatst, weet u dat ook in Nederland mensen rond lopen die naar Syrie zijn gaan vechten en terug zijn gekomen?