Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

omwonende Koepel

/ #814 Paarse krokodil

2014-12-01 07:26

Ik zie veel vluchtelingen in de stad rillend van de kou. Ik dacht ze te helpen met wat warme kleding, maar wat blijkt... dat mag niet van het COA. De beveiliging heeft uitdrukkelijk opdracht van het COA niets aan te nemen. Er zijn namelijk geen vrijwilligers om de kleding aan te nemen................ ?!

Wat is dat nu weer voor onzin ? Die mensen hebben het koud en hebben hun hele bezit letterlijk in 1 AH-tas, maar nee het machtige COA heeft beslist. 

Blijkbaar mag je in Nederland alleen geld geven aan grote organisaties als vluchtelingenwerk, omdat alleen zij weten wat goed is voor asielzoekers. Spontane giften of contact met vluchtelingen is blijkbaar uit den boze. 

Wel college van B&W u had de mond vol van humanitaire verplichtingen, en op papier ziet het er waarschijnlijk heel mooi uit, maar u heeft werkelijk geen enkel benul hoe het werkelijk gaat. Hoeveel raadsleden zijn al gaan kijken hoe het gaat met de opvang van gezinnen/kinderen in een voormalig gevangenis-complex ? Kinderen in cellen ? Dat wens je je ergste vijand nog niet toe. Waarom inderdaad niet in leegstaande kantoorgebouwen van de overheid ?

En, meneer Van Lunteren, u schrijft mooie brieven aan d egemeenteraad die u kopieert van het COA, maar bent u al persoonlijk langs geweest met voedsel, kleding of wat geld wat u kunt missen of gaat u toch liever met uw gezin naar de kerstmarkt in het  Ginneken ? 

Ik zeg stop deze opvang in de Koepel zo snel mogelijk. Doe iets goed of doe het niet. Dit is te gek voor woorden en gewoon inhumaan.