POLITIE-CAO 2015


Gast

/ #544

2015-04-26 05:07

Ik ben idd met 18 jaar bij de politie begonnen. Werk inmiddels in mijn 40e dienstjaar en altijd op straat dienst gedaan in uniform. Alles gezien, meegemaakt en gevoeld, wat een agent mee kan maken. Volgens mijn toenmalige contract zou ik dit jaar afzwaaien en ik geef toe: ik ben er aan toe. Meer dan goed voor een mens is heb ik meegemaakt. Maar nee, politieagent is volgens Den Haag niet langer een zwaar beroep. Beste Minister, lees eens de krant, kijk op internet. Hoe zwaar wilt u mijn beroep hebben? Kom op voor uw getrouwen, die de maatschappij 40 jaar of langer hebben gediend en die aan hún deel van het toenmalige contract, ruimschoots hebben voldaan.
De regering in Den Haag heeft mij opgezadeld met doorwerken tot mijn 67e. Dat betekent voor mij NEGEN jaar extra.

Het gelijktijdige pensioen-gat, dat met telkens weer een slechtere CAO is ontstaan in de diverse kabinetsperiodes, is inmiddels veranderd in een krater. Daar heeft niemand het meer over. Dat los je óók zelf maar op.

De rekensom dwingt mij daarom te blijven werken. Te blijven topsporten, terwijl lichaam en geest de uiterste grens al hebben bereikt.







Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...