POLITIE-CAO 2015

Gast

/ #593

2015-04-29 07:48

Je gaat werken bij de politie, en denkt dat je met 57 jaar met pensioen kunt(zwaar beroep), nu wordt dat 67 jaar(ineens geen zwaar maar super licht beroep???), dit is wel 10 jaar langer! 2 jaar langer zou misschien nog te behappen zijn geweest (zoals in andere beroepen), maar 10 jaar ga ik echt niet trekken! Je maakt afspraken met je werkgever over pensioen, wat doet de politiek, die steelt geld, tijd, kwaliteit van leven, motivatie en welverdiende rust van jou, elke keer weer! Altijd stond de dienst voor mij voorop (al die dienstwijzigingen, vakanties die je opgeeft/verschuift, al die overuren soms wel 20 werkuren op één dag in vroeger tijden), dat kan die dienst nu wel vergeten! En de afspraak/overeenkomst levensloop?  Van die levensloop kan ik dus geen gebruik meer maken, ook al spaar ik daar al jaren voor!(overigens levert die niet zoveel op, als beloofd). Je kunt dus geen afspraken maken met de overheid. De overheid is dus een ONBETROUWBARE partner!

En de politiek? Die is er meer op gericht kort en bondig uitspraken te doen, en te pronken met de scherpzinnige/ludieke manier(denken ze) waarop ze hun tegenstanders terechtwijzen, dan om écht een probleem te bespreken. Die te belichten en onbevooroordeeld te zijn. Inzicht te verschaffen en kennis te delen. Ze zitten alleen elkaar zwart te maken en af te katten. Politiek: ga eens sámen een klus aan, zoals wij ook in ons werk moeten doen om een resultaat te krijgen! Wij doen dat ook zonder te kijken naar wat voor naamkaartje(lees politieke partij/etniciteit) er aan een persoon hangt. Laat die partijpolitiek nu eens achterwege (zoveel leden zijn er niet meer) en ga gewoon werken voor je geld! Is het geen tijd voor een zakenkabinet? En foute politici: ontslaan zonder wachtgeld e.d.! Dat doen andere werkgevers ook.

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...