POLITIE-CAO 2015

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie POLITIE-CAO 2015.

Gast

2015-04-28 18:42

Correcte en nette weergave van de feiten en wensen waarvoor we staan. Sta er voor 100% achter!!

Gast

2015-04-28 19:37

Het is eigenlijk van de gekke dat we de politiek en onze werkgever op deze wijze van eea moeten overtuigen. We worden in feite weggezet als een stel onbetrouwbare medewerkers die hun gelijk maar eens aan moeten tonen want ze geloven het anders gewoon niet. Makkelijk praten vanuit het zeer goed betaalde Haagse pluche.

Gast

2015-04-28 19:46

Er moet wat gebeuren......de rek is uit het elastiekje!

Gast

2015-04-28 19:53

Omdat ik het geheel eens ben met de CAO eisen van de gezamenlijke bonden en de inhoud van de petitie.

Gast

2015-04-28 20:05

Simpel, het is helaas waar wat er in de bijbehorende brief staat. Iedereen vind het normaal dat wij er zijn, maar normale en redelijke arbeidsvoorwaarde met een bijbehorend salaris ho maar. Daar ga ik voor.

Gast

2015-04-28 20:08

Ontevreden met overheidsbeleid
Ivmwegvallen fut

Gast

2015-04-28 22:50

Van iedere diender mag worden verwacht dat hij / zij te allen tijde naar eer en geweten handelt. Dat geldt onverkort voor Onze Minister!

Gast

2015-04-29 04:07

Zoals een ieder moet men veel inleveren en alles is duurder geworden. Laat er eerst maar minder uitgegeven worden andere landen, missies, Brussel, enz. En dan heb ik het nog niet over het feit dat velen na 40 dienstjaren op pensoen konden en nu moeten blijven tot 67 inplaats van 60 jaar. Nu is de tijd aangebroken dat wij ( politie-personeel) aan de beurt zijn voor een gepaste loonsverhogen. Zijn wij het niet die altijd achteraan komen met een CAO. Laten we hopen dat er snel een beslissing word genomen. Minister, tekenen....op de eisen van de bonden ik sta er voor 100% achter.

Gast

2015-04-29 05:12

Het wordt nu tijd dat politiemensen eens voor zichzelf opkomen.

Gast

2015-04-29 05:30

Duidelijk en helder verwoord!

Gast

2015-04-29 05:46

Wat ik overal mis is dat er niet meer gesproken wordt over de 1% regeling. Ook dit is een achteruitgang qua inkomsten: in mijn geval 29 uur per jaar "gratis" werken voor onze baas. Als je dit gata omzetten naar een uurloon, is dat toch een flinke hap die je mist. Wat mij betreft mag de afschaffing van de 1 % regleing dus ook meegenomen worden in de CAO eisen.

Gast

2015-04-29 05:54

Net zoals zoveel van de collega's mag ik 50 jaar werken en word mij, en ons allemaal bijna alles afgenomen wat de collega's voor ons nog wel hebben gehad, en Den-Haag maar roepen dat we dit allemaal moeten inleveren. Ik steun de actie dan ook volkomen.

Gast

2015-04-29 06:18

Ik ben 60 plusser met 40 dienstjaren en werk gevoelsmatig voor eem criminele organisatie

Gast

2015-04-29 06:18

Eindelijk een geluid

Gast

2015-04-29 06:21

Schandalig hoe er met ambtenaren, en in het bijzonder politiemensen wordt omgegaan. De afgelopen jaren alle kortingen en verhogingen door het kabinet, zoals alle burgers meegekregen, maar omdat je ambtenaar bent nog een keer vier jaar extra gepakt. Het overheidstekort is ontstaan door uitgaven voor alle burgers, de lasten gelijk verdelen lijkt dus normaal, bij deze regering echter niet en worden diverse groepen, ambtenaren, zieken en ouderen extra gepakt. Een fatsoenlijke cao zou recht doen aan dit zware beroep.

Gast

2015-04-29 07:01

Het rekenvoorbeeld geeft inzicht in een gewone gezinssituatie, met twee salarissen. Aangezien er een grote groep is die om welke reden dan ook geen echtgeno(o)t(e) meer heeft, maar wel een gezin moet onderhouden van één salaris, weet ik uit eigen ervaring dat het bijna niet meer op te brengen is.

Gast

2015-04-29 07:14

het ouderen beleid is wel het meest belangrijke punt. Er zijn beloften gemaakt in het verleden. Bij de start Levensloop werd er beloofd dat FLO gehandhaafd zou worden. Wij krijgen er nu 7 jaar bij en de rest van Nederlandse werknemers 2 jaar. Onze collega's van de AIVD en gevangeniswezen zelfde departement gaan gewoon nog met 60 met FLO. is hier het gelijkheidsbeginsel niet van kracht.
Als 67 jarige man of vrouw op staat achter een verdachte aanrennen? Laat nieuw, jong en goedkoper personeel instromen, biedt hen wergelegenheid. Laat ons gaan op 60 of 62 jaar en kom gewoon gemaakte beloften na. Men eist van ons integriteit dan mogen wij dat ook van een overheid verwachten.

Gast

2015-04-29 07:48

Je gaat werken bij de politie, en denkt dat je met 57 jaar met pensioen kunt(zwaar beroep), nu wordt dat 67 jaar(ineens geen zwaar maar super licht beroep???), dit is wel 10 jaar langer! 2 jaar langer zou misschien nog te behappen zijn geweest (zoals in andere beroepen), maar 10 jaar ga ik echt niet trekken! Je maakt afspraken met je werkgever over pensioen, wat doet de politiek, die steelt geld, tijd, kwaliteit van leven, motivatie en welverdiende rust van jou, elke keer weer! Altijd stond de dienst voor mij voorop (al die dienstwijzigingen, vakanties die je opgeeft/verschuift, al die overuren soms wel 20 werkuren op één dag in vroeger tijden), dat kan die dienst nu wel vergeten! En de afspraak/overeenkomst levensloop?  Van die levensloop kan ik dus geen gebruik meer maken, ook al spaar ik daar al jaren voor!(overigens levert die niet zoveel op, als beloofd). Je kunt dus geen afspraken maken met de overheid. De overheid is dus een ONBETROUWBARE partner!

En de politiek? Die is er meer op gericht kort en bondig uitspraken te doen, en te pronken met de scherpzinnige/ludieke manier(denken ze) waarop ze hun tegenstanders terechtwijzen, dan om écht een probleem te bespreken. Die te belichten en onbevooroordeeld te zijn. Inzicht te verschaffen en kennis te delen. Ze zitten alleen elkaar zwart te maken en af te katten. Politiek: ga eens sámen een klus aan, zoals wij ook in ons werk moeten doen om een resultaat te krijgen! Wij doen dat ook zonder te kijken naar wat voor naamkaartje(lees politieke partij/etniciteit) er aan een persoon hangt. Laat die partijpolitiek nu eens achterwege (zoveel leden zijn er niet meer) en ga gewoon werken voor je geld! Is het geen tijd voor een zakenkabinet? En foute politici: ontslaan zonder wachtgeld e.d.! Dat doen andere werkgevers ook.

Gast

2015-04-29 07:53

Omdat er na zoveel jaren, eindelijk verandering moet komen. We moeten meegaan met de tijd.

Gast

2015-04-29 08:01

Omdat wij voor deze risicovolle baan schandalig laag betaald krijgen. Zeker na jaaaaaren op 0 lijn te zijn blijven hangen, bovendien op verzoek van de overheid die ons verzochten rekening te houden met economisch klimaat. Tijden zijn nu veranderd. Economie is fors aangetrokken.Het geduld is nu echt op.

Gast

2015-04-29 08:15

Prima intitiatief.
Zou eigenlijk, net als de acties, niet nodig moeten zijn.
De waardering die alleen met woorden wordt geuit, zou financieel en met betere arbeidsvoorwaarden moeten worden beloond !

Klaas de Jong

Gast

2015-04-29 08:40

Mensen, wees wijs. Denk aan je knip. De bond is voor JOU BEZIG!!

Gast

2015-04-29 09:16

Goeie actie, ben het er helemaal mee eens. Zet m op.

Gast

2015-04-29 09:17

Voortdurend spelregels tijdens de wedstrijd veranderen getuigt van onbetrouwbaar werkgeverschap. Als ik tot mn 67e moet werken, heb ik 50 jaar gewerkt bij de politie. Vroegpensioen (40 dienstjaren) doet recht aan de gepleegde inzet!

Gast

2015-04-29 09:19

Ik ben het eens met hetgeen in de petitie is verwoord en vind dat de minister zijn verantwoordelijkheid moet nemen en de collega's die hard voor hun werk hebben, eens niet moet korten, maar eens moet belonen en waarderen voor hetgeen zij allemaal doen en moeten doorstaan .

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...