POLITIE-CAO 2015

Gast

/ #666

2015-05-05 16:00

Naast de genoemde punten in de petitie zou ik nog wel even onder de aandacht willen brengen dat het inkomen van een rechercheur (domein opsporing) nog een stukje lager ligt dan dat van de geschetste hoofdagent (geen/weinig onregelmatigheidstoeslag, geen kledingbudget en als klap op de vuurpijl mag hij straks ook nog 2 uur per dag aan tijd inleveren voor het dagelijks heen en weer reizen naar zijn nieuwe werkplek (in plattelandsregio's, zoals Noord- en Oost-Nederland) ten gevolge van de reorganisatie. En dan heb ik het nog niet eens over het "buiten de boot vallen" van deze groep voor HAP-II. Echt schandalig en zóóóó oneerlijk.

Daarnaast is een piketvergoeding van 1 euro bruto per uur natuurlijk vooroorlogs en zal er toch echt een fatsoenlijk en een reëel ouderbeleid moeten komen (60 jaar of 40 dienstjaren lijkt mij alleszins redelijk).

Ik ben éénverdiener, werk als rechercheur in het domein opsporing, heb een echtgenote met een chronische aandoening, we hebben nog een studerende dochter van 18 jaar en we zitten werkelijk elke maand "te zweten" hoe we aan onze verplichtingen kunnen voldoen (hypotheek, DUO, eigen risico PZP, verzekeringen etc.).

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...