een veiliger verkeer, voor ons, voor u, voor iedereen! Weg met die belachelijke regels!

sjorsjebenteeneikel

/ #41

2015-05-09 22:02

Wat een bullshit allemaal.. Men zegt langzamer te rijden, maar werkelijk veel harder gaan.. Liegen, liegen, liegen....

En nou hier lopen te janken dat de regels zoveel stenger zijn.

Al ben ik het er wel mee eens dat de regels veel beter konden zijn.. Ik vind dat een 70cc cilinder helemaal niet eens op een 50cc scootertje hoort te liggen.. Dat soort race uitlaten gewoon verboden moeten zijn.. En je al helemaal geen 17,5mm carburateur nodig hebt, wat er alleen maar voor zorgd voor nog onzuivere lucht..

Waar ik het wel mee eens bent zijn de begrenzers die standaard aanwezig zijn in de scooters.. Het is overigens allang bewezen door TNO dat door begrensde scooters veel meer fijnstof in de lucht zit en dus ook het verbruik van de scooter erg hoog is.. Wat ik niet begrijp is dat men (de overheid) zo zeikt alleen maar over snelheid.. En ze het geen ene reet interesseren over de vervuiling in het milieu.. Je moet begrijpen dat wij als mensen deze overbodigde uitlaatgassen allemaal inademen.. Door de motoren te knijpen maak je het probleem erger..

Daar naast is ook het gedrag van de bestuurder van de scooter.. Kijk als je ergens maar bijvoorbeeld 40km op een fietspad zou mogen wilt dan nog niet meteen zeggen dat je op elke meter dat je aflegd daadwerkelijk de maximale snelheid zou moeten mogen halen.. Ik weet uit eigen ervaring dat als in een fietser of invalide wil gaan inhalen op een fietspad dat ik dat niet moet gaat doen met die 40km/u, maar dat ik van ten voren al rustiger ga rijden en als ik bijna daar ben dat ik maar ongeveer rustig met goed in de gaten te houden er rustig passeer..

 

Van mij betreft zou het gewoon verboden moeten worden om een scooter te gebruiken als 25km voertuig en dit alleen toe te behouden aan brommertjes zoals tomos, puch, citta, ciao.. Zou brommertje is veel beter te gebruiken als 25km voertuig.. Hij is smaller, rijd veel beter voor veel lagere snelheden.. En ook de cilinder inhoud is vaak wat krapper bemeten dan van een scooter.. De snelheid zou echter alleen 5km per uur hoger mogen liggen..

Zoals al vaak geopperd is is 25km/u een snelheid zodat je bijna al van omvalt en fietsers vaker net sneller kunnen gaan..

 

Betreft bromfietsers, zou de snelheid beter naar 55 / 60Km per uur moeten gaan.. Sommige bromscooters zijn in de fabrieken vaak zo afgesteld dat ze werkelijk de 30km/u nog echt net halen met alle begrenzers erin. Dit is echter levens gevaarlijk.. Als men niks wilt doen aan de snelheid vind ik het ook prima, alleen dan vind ik dat we gewoon terug moeten het fietspad op zoals het vroeger al bedoel was.. 30 / 35km (wat werkelijk is en op je teller 45km/u is) is gewoon zeer gevaarlijk en daarmee moet je dan ook nog op de rijbaan mee rijden..

 

Ik vind dat als je harder dan 60km zou rijden je gewoon een hele dure boete van 550+ euro zou moeten kunnen krijgen. En zou dat je per 10 km/u ook de boete zwaarder mee omhoog schaalt.. En boven de 80km/u ze de scooter moeten verbeuren..