Gelijkenergietariefvooriedereen
Gast |
/ #232015-10-21 21:16Gewoon even ter info: Ik ben 30 jaar en voltijds alleenstaande ouder. Ik heb er niet voor gekozen om alleen te zijn, en toch is het zo uitgedraaid... Als kind droomde ik van het ideale leven (of toch; het leven dat mij zo werd voorgesteld). Ik droomde ervan om een man tegen te komen die in mij zijn hele wereld zag, die mijn dromen naar geluk deelde en met mij een gezin zou stichten. Kleine meisjes worden groot. Ze beseffen dat het in deze maatschappij vaak ieder voor zich is, dat niemand je "zomaar" helpt en "zomaar" graag ziet. Het bestaat, maar niet voor iedereen... Het moment dat je zwanger bent en beseft dat de persoon met wie je hoopte je dromen na te jagen, je laat zitten omdat de "hypotheek" op zijn leven zijn bewegingsvrijheid verstoort... Geloof mij; je wereld stort in. Ja, ik heb gekozen voor mijn kind. Omdat ik geloof dat mijn kindje ook recht heeft op een toekomst en omdat ik weet dat er nog genoeg familie is om mij en mijn kindje op te vangen... Wetende dat het zwaar, héél erg zwaar zou worden... Sinds mijn kindje geboren is loop ik tegen muren. Je verliest vrienden die "dat plat geval" zien als een rem op feestjes of restaurantbezoeken, je moet je werk aangepast krijgen aan de uren van opvang/school, je moet al je rekeningen alleen betalen en daarbij de zorgen voor je kindje, ja, zelfs school is een ramp. In Antwerpen krijgt je kind de stempel "GOK" kind, terwijl het geen enkele achterstand heeft, maar de school van voorkeur? Nee hoor, je wordt kilometers verder gestuurd waardoor je kunt uitkijken naar een andere job! Gelukkig voor mij kon ik nog iets geregeld krijgen met het schooltje achter de hoek want anders moest ik een heel eind om... Als ik dit allemaal lees, wat hier nu weer gaat gebeuren... Ik heb een vangnet. Ik heb een heel bezorgde familie die mij bijstaat. Maar wat doe je met de mensen die dit niet hebben? Ik heb een job, ik verdien goed geld, en toch is het moeilijk als je alles alleen zou moeten doen. Wat met mensen die een minimumloon hebben. Ik hoor het graag; zoek ander werk. Zo eenvoudig is dat niet als je vasthangt aan schooluren en geen sociaal netwerk hebt. Opvang kost ook geld... Ik heb een kind waarvoor ik verder wil, maar ik begrijp dat er mensen zijn die onder deze situatie door gaan... |
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
752 Gemaakt: 2024-11-23
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5475 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
611 Gemaakt: 2024-12-11
Respecteer de euthanasiewet
7781 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
110 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
109 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
117 Gemaakt: 2024-12-13
Laat chinastraat leven!
5422 Gemaakt: 2024-11-26
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
560 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65258 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
376 Gemaakt: 2024-11-29
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1167 Gemaakt: 2024-11-09
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
147 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22368 Gemaakt: 2020-06-30
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3479 Gemaakt: 2024-04-23
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
878 Gemaakt: 2024-11-07
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07