Gelijkenergietariefvooriedereen

Kevin Van Nuffel

/ #24

2015-10-22 02:23

Sta me toe 1 voorbeeld te geven dat zou kunnen bewijzen dat deze maatregel(en) totaal onrechtvaardig is/zijn.

Ik geef het toe, het is het meest extreem geval dat ik kan bedenken en u zal dit misschien afschilderen als een karikatuur ofzo, maar ik ben er zeker van dat dit dichter bij de waarheid staat dan dat u zou kunnen weerleggen.

Albert Frère heeft een vermogen van 6,2MILJARD euro (6.205.140.576 volgens rijkstebelgen) => gesteld dat dit puur kapitaal zou zijn en dit op een spaarboekje zou staan aan een interestvoet van slechts 1% => 62miljoen interest, laat daar nu nog 50% belasting van afgaan dan heeft hij een interest van 31.000.000 euro/jaar

Een alleenstaande die moet leven van een leefloon heeft 833.71euro/maand = 10.000euro/jaar

Nu vraagt u van - Dhr Frère 100euro/31.000.000 = 0.000322...%

- De alleenstaande met een leefloon 25euro/10.000 = 0.25%

Het is zelfs nog erger want de alleenstaande moet nog hoogstwaarschijnlijk een huur betalen en Dhr Frère ongetwijfeld niet.

Als u nu voor de ogen van >1.000.000 belgen die nu reeds juist op/ of onder de armoedegrens leven durft te zeggen, zonder te verpinken en zonder schroom, dat dit een eerlijke belasting is en u dit niet op een andere manier zou kunnen aanpakken dan raad ik u toch eens een doktersbezoek aan.

Of is het antwoord misschien "Ik zou dit wel op een andere manier kunnen doen maar dan geraak ik, wij (Open VLD) en de hele regering niet herverkozen?"