Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #426 De ongemakkelijke waarheid

2015-10-27 12:16

Verzet

Ik heb het wel steeds aangekondigd, maar ik was vanmorgen toch geschokt te horen dat ze echt de daad bij het woord hebben gevoegd. Domrechts laat het niet langer bij oproepen op Internet om vluchtelingen te vermassamoorden, de verzetsstrijders komen nu echt achter hun toetsenbord vandaan om terreurdaden te plegen tegen opvangcentra. 

In Woerden hebben er een stuk of twintig, vermomd met bivakmutsen, een sporthal in Woerden aangevallen, waar ze de oorlogsslachtoffers, die daar zitten, hebben belaagd met vuurwerkbommen.

Voorspelbaar na zo’n bericht – we hebben het vaker gezien, nietwaar – is het schaamteloos hypocriete stukje van GeenStijl waarin de ‘terroristen’ ferm veroordeeld worden. In fact, Marokko-correspondent Rik Goverde zei het gisteravond nog, na het zoveelste hetzerige stukje tegen vluchtelingen op GeenStijl: ‘Linke haatzaaierij. Beetje stoken & volksmennen, en handen in onschuld wassen als brand wordt gesticht.’

Moordenaars in naam van Allah

En hoppa. Je kunt van GeenStijl een hoop zeggen, teleurstellen doen ze nóóit. Maar die aanval op die vluchtelingen, door ‘terroristen’, die ‘geen haar beter zijn dan ISIS’, die is een onmiddellijk gevolg van de maandenlange haatcampagne die GeenStijl tegen vluchtelingen en moslims voert. Ik bedoel, voer het woord ‘vluchtelingen’ even in de stijlloze zoekmachine in: “Studenten 020 uit huis gejorist want ‘vluchtelingen'”; “Huis onteigend wegens AZC en een moskee”; “Face it: Vluchtelingen kosten de belastingbetaler bakken met geld”; “Asielmaffia”; “Het ergste komt nog”; “Jihadistische vluchtelingen”; “Vluchtelingen deel van Allahs plan tegen grote vijanden als Amsterdam”; “SinterKlaas Dijkhoff deelt 10.000 woningen uit” enzovoort, enzovoort, ad nauseam.

Maak het volk helemaal gek met verhalen, elke dag, de hele dag, over mensen die uit hun huis gezet worden om plaats te maken voor vluchtelingen, gratis geld voor vluchtelingen terwijl onze oudjes verwaarloosd worden, islamitische kinderverkrachters, moordenaars in naam van Allah, vluchtelingentsunami’s, terroristen, ONZE ROOMBLANKE VROUWEN!, dieven, moordenaars, rovers en dan is het Godverdomme toch niet RAAR dat een zooitje gekken een azc bestormt? 

Oproep tot geweld

GeenStijl gedraagt zich als de Radio Télévision Libre des Mille Collines van Nederland, en GeenStijl niet alleen. In NRC Handelsblad stonden van de week weer drie pagina’s vol antivluchtelingenretoriek van Ebru Umar, iemand die Umar gelijk gaf (een vluchteling nota bene) en een schrijver die het jammer vond dat de boze burgers van Oranje niet hadden geprobeerd Klaas Dijkhoff te lynchen, zoals personeel van Air France een paar dagen eerder met een CEO had gedaan. Een oproep tot geweld tegen een politicus! In de NRC! Vanwege die vluchtelingen!

Maar ach, na al die NRC-stukken van de afgelopen maanden waarin vluchtelingen werden afgeschilderd als parasieten, terroristen, verkrachters, extremisten, kan dat er nog wel bij. ‘Neem ze op, en je krijgt de Arabische mentaliteit erbij’, stond ook in NRC. Die Arabische mentaliteit is dan dat ze hun eigen kinderen vermoorden en hun weldoeners in hun eigen huis verkrachten. Volgens NRC dan hè. 

Vluchtelingen haten

Pas onlangs schreef ik hier nog dat al die horrorverhalen over kinderverkrachtende, vrouwen onderpissende, pindakaaspotten opendraaiende vluchtelingen geen ander doel dienen dan ophitsen. Het is een haatcampagne. Wierd Duk is niet geïnteresseerd in de ‘ongemakkelijke waarheid’, hij geeft ons legitieme redenen om vluchtelingen te haten. Zelfde met Arnold Karskens en het droesem van de journalistiek dat de Volkskrant volschrijft. 

Aan de andere kant wordt het almaar toenemende geweld tegen vluchtelingen steeds gebagatelliseerd en zelfs vergoelijkt. ‘Bezorgde burgers‘, blijft Jeroen Wollaars ze noemen. De Volkskrant noemt de oproer van in Oranje ‘de slag bij Oranje‘, dus de bestorming van die Woerdense opvang zal de geschiedenis wel ingaan als het Ontzet van Woerden. Of in elk geval een poging daartoe. 

De in domrechtse kringen razend populaire Zihni Özdil ondervond gisteren zijn Waterloo toen hij de oproerkraaiers van Oranje begon af te zeiken. Daar had hij toch buiten de waard gerekend, want die mensen hebben al voor hun dood een heiligenstatus verkregen. Ik kreeg op Twitter zelfs mensen tegenover me, die doorgaans aan mijn kant staan. Kritiek op de Oranjenaren is absoluut taboe. Vluchtelingen, dáár komt het gevaar van.

Wilders is direct verantwoordelijk

Ongetwijfeld komen links en rechts weer de politici en opiniemakers met hun vingertje zwaaien dat Wilders niet verantwoordelijk is voor het geweld tegen vluchtelingen (zoals ze ook deden toen Anders Breivik in naam van zijn profeet Wilders tachtig kinderen doodschoot), ook al riep Wilders op in verzet te komen: “Pleeg verzet! Accepteer het niet! Ga naar die asielzoekerscentra!” 

GeenStijl publiceerde een video-opname van zijn oproep, een ‘verzetsvideo‘, waarop Wilders ook alle gemeenten met een opvangcentrum opsomde. ‘Fuck de haters’, aldus GeenStijl. Voor de goede orde, met die haters werden degenen bedoeld die vonden dat Wilders te ver ging.

Nou en zijn volgelingen hebben keurig gedaan wat Wilders hen heeft opgedragen. Dus Wilders kan roepen dat de verzetsplegers in Woerden ‘keihard moeten worden aangepakt‘, hij zal toch echt eens met die hand in eigen boezem moeten want is er direct voor verantwoordelijk, met zijn gehits. 

Extreemrechtse actievoerder

Ook Lodewijk Asscher gaat niet vrijuit. Van de week zei hij nog dat Nederland op de proef wordt gesteld. Journalisten gaan daar dan nog eens driedubbel overheen met gekrijs over CRISIS! EINDSTEMMING! DREIGING! Ben je wel goed bij je hóófd? Is Rotterdam gebombardeerd door de Nazi’s? Zijn de dijken doorgebroken? Get a grip, Asscher, keep your shit together, Wierd Duk! 

Tegen beter weten in hoop ik dat het geweld in Oranje en Woerden een wake-up call voor de media zijn: hou op met die haatpropaganda tegen vluchtelingen en ook tegen Arabieren en moslims. Vergoelijk het geweld en de dreigementen van ‘boze burgers’ niet. Wees godverdomme eens een journalist in plaats van een extreemrechtse actievoerder.

Oerangst van elke Nederlander

De laatste malle frats is de suggestie van een VVD-leider dat de vluchtelingen uit zijn op onze borstvergrotingen. Ik dacht ook even dat die uit dezelfde hoek kwam als de angst voor pindakaaspottenopendraaiers, maar Halbe Zijlstra bedoelt dat hij vindt dat vluchtelingen niet moeten wennen aan ons ‘welvaartsniveau‘.

En daarmee zijn we weer terug bij de kern. Die hele paniekzaaierij, het geweld tegen politici en vluchtelingen, de doodsbedreigingen, het hysterische geblèr in de media, de haatpropaganda; het draait allemaal om één ding, om de oerangst van elke Nederlander, zijn grootste nachtmerrie, wat hij het meest haat van alles.

Namelijk dat een ander wat krijgt.