Zeg nee tegen azc Brunssum

Anonymous

/ #759

2015-11-12 14:07

Ah, die heb ik vaker gehoord: "Mensen moeten zichzelf het recht gunnen op de vrijheid van meningsvorming". Ik weet niet of die van jou is of dat je die ook weer ergens anders vandaan hebt, maar dat is 'n goeie. Daar ontbreekt het heel erg vaak aan. Misschien niet alleen in deze tijd, want de mens heeft altijd blindelings achter idolen aangelopen, maar wel heel erg merkbaar in de huidige maatschappij. Heel veel mensen willen niet luisteren, niet meer lezen, zijn te moe om zelf na te denken en zijn geconditioneerd om informatie die het beeldscherm (tv, computer, tablet, smartphone) hen aanreikt kritiekloos op te zuigen. Dat datzelfde beeldscherm ook andere informatie geeft, die tegengesteld of beter onderbouwd is, gaat volledig aan hen voorbij. "Ik zie het toch, daar staat het toch?". Nooit televisie gekeken? Nooit in de gaten gekregen dat je bedonderd wordt waar je bij staat? Nooit begrepen dat met knippen en plakken alle informatie gemanipuleerd kan worden? En zal worden, want er is altijd wel iemand die voordeel kan en wil halen uit het misleiden van anderen.