Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #1459 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-11-17 15:48




Haagse PVV tegen komst moskee


De PVV in de Haagse gemeenteraad luidt de noodklok over de mogelijke komst van een moskee van de Syrische imam Fawaz Jneid na een anonieme brief van bewoners van het Willem Dreespark. 

PVV-fractievoorzitter Machiel de Graaf: "Dit is de derde poging van Fawaz Jneid om een nieuwe moskee te openen, en we gaan voor de derde keer dwarsliggen! Ik wil dat hij met pek en veren het land wordt uitgejaagd." 

Schriftelijke vragen
De PVV-fractie heeft daarom schriftelijke vragen aan het College van B&W gestuurd. De Graaf wil weten wat het College doet om te voorkomen dat imam Fawaz Jneid nog meer inwoners van Den Haag en omstreken overhaalt om de wapens op te nemen voor de jihad in Syrië of elders. Ook vraagt hij of het College in de internationale stad van vrede en recht mensen toestaat die lak hebben aan de in dit land geldende wetten en regels, mensen ronselen voor de jihad in Syrië en illegale huwelijken sluiten, zoals Jneid doet.

Reactie Fawaz Jneid

In zijn reactie aan de Moslimkrant vertelt Imam Fawaz Jneid dat de PVV leugens over hem verspreidt en alles wat met de islam te maken heeft zal blijven gebruiken om te polariseren. "Het is een grof schandaal dat de PVV beweert dat ik als imam de inwoners ronsel of inwoners vraag of verleid om wapens op te nemen voor de jihad in Syrië. De PVV vergeet blijkbaar dat wij in Nederland een AIVD hebben die alles in de gaten houdt. Mocht ik ooit zoiets hebben gedaan, dan was het al lang voorpaginanieuws."

Hoe zit dat met de zogenaamde de shariahuwelijken? Sinds wanneer heeft de PVV verstand van de islam en de islamitische wetgeving, vraagt de imam zich af. Fawza Jneid heeft alle vertrouwen in de rechtstaat en dat het College van B&W zich niet laat gebruiken voor de campagne van de PVV. Lachend antwoordt hij: "Als ik mij bezig ga houden met die hypocrieten en de racistische politiek van de PVV, kom ik niet eens toe aan een gebed.”