Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #1678 Kijk eens naar de FEITEN

2015-11-19 23:56

Geert Widers en Alexander Pechtold

Gaan in tegen bezuinigingen op veiligheid, maar hebben daar zelf voor gepleit

Gelezen: NRC, 17 november 2015

Tom-Jan Meeus is een opvallende columnist. Hij baseert zich immers voornamelijk op koele feiten om zijn beweringen te onderbouwen. Of beter nog: vaak spreken de feiten voor zichzelf.

Ze zijn niet bij elkaar geraapt om een mening te ondersteunen. Zoals bij de meeste columnisten. Recent gaf  Leon de Winter nog toe, over zijn diepe wens om Israël te laten ‘overleven’ en de inhoud van zijn columns: ‘En dan ben ik inderdaad op zoek naar feiten die mijn gevoel versterken.’

Nu Meeus vandaag in NRC:

“Terugkijkend vind ik het echt onbegrijpelijk: dat het kabinet in 2012 zo enorm heeft bezuinigd op veiligheid”, zei ”, zei Alexander Pechtold gisteren tegen De Telegraaf

Meeus: “Ik pakte er even het D66-verkiezingsprogramma van 2012 bij, om te zien wat Alexander destijds zélf met onze veiligheid van plan was… D66 wilde een half miljard euro, uh, bezúínigen op veiligheid. Plús een half miljard op Defensie.”

Over Geert Wilders die na de aanslagen in Parijs van vrijdag 13 november twitterde: “Ik zeg het al meer dan 10 jaar. De islam hoort niet bij ons. Brengt overal geweld en gevaar.”

Meeus: “En het CPB plaatste Geerts daadkracht in een nuttige context: óók hij bezuinigde een half miljard op veiligheid én een half miljard op Defensie. Evenveel als Pechtold, zijn favoriete slapjanus. Dit natuurlijk omdat Geert al zolang waarschuwt.”