Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #1700 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-11-20 13:00

Tokkiesharia 

 

Wie niet instemt met de Israëlische massamoord in Gaza is antisemiet. Wie erbarmen toont met het Palestijnse volk is een aanhanger van IS. En wie niet Pro Patria is, is ook IS. En alle linksen zijn pro IS, want die linksen pamperen alles wat allochtoon is en daar krijg je IS van. Da’s volstrekt logisch. Althans voor een deel van de Nederlandse bevolking, meer specifiek de door de Telegraaf Media Groep (TMG) in samenwerking met de PVV opgehitste en door gekleurde informatie gehersenspoelde Henken en Ingrids van deze wereld.

De PVV, volgens de minister-president van dit land een volstrekt normale partij waarmee het uitstekend samenwerken is, vormt een steeds grotere bedreiging voor de Nederlandse rechtstaat. Het afgelopen jaar is steeds duidelijker geworden wie de vrienden van de PVV zijn. In Europa zijn dat vooral partijen met een extreemrechtse, fascistische en/of antisemitische achtergrond. En hoewel Geert Wilders dat enerzijds ontkent, staat het vast dat neonazistische en fascistische groeperingen in Nederland tot zijn trouwe aanhang behoren en dat de PVV steeds dichter tegen deze onfrisse clubjes aanschurkt. Zo neemt de PVV het op voor de deelnemers aan de Pro Patria-demonstratie van afgelopen weekend, waarin voornamelijk bekende neonazi’s en fascisten meeliepen.

In de Telegraaf Media Groep heeft de PVV een invloedrijk medestander. De rest van de media slaapt voornamelijk en neemt de gekleurde informatie van TMG vaak klakkeloos over. Zo lijkt slechts een minderheid van de grotere media te hebben opgemerkt dat de Pro Patria-demonstratie bestond uit extreemrechtse types. En zo kan het gebeuren dat hysterische berichtgeving in de Telegraaf er mede toe leidt dat burgemeester Van Aartsen van Den Haag terug moet komen van vakantie om uit te leggen hoe het kan dat een stel neonazi’s niet al scheldend op vreedzame bezoekers van theehuizen door de Schilderswijk mag marcheren.

Als je PVV en Telegraaf moet geloven maken een stuk of vijftien IS-aanhangers en een paar  meelopers in een wijk met zo’n 30.000 inwoners de dienst uit en leven de bewoners daar onder het juk van de sharia. Het ergste is, dat massa’s mensen deze onzin geloven en het allerergste is dat andere media het klakkeloos overnemen.

Een van de hitserige miezermannetjes die stukjes voor de Telegraaf schrijven is een zekere Rob Hoogland. Eerlijk gezegd had ik tot voor kort nog nooit iets van de man gelezen, want zodra mijn blik per ongeluk valt op de foto die altijd bij zijn columns prijkt, heb ik de onbedwingbare aandrang om snel door te scrollen naar een leuk bericht, iets over pasgeboren pandabeertjes of zo. Maar onlangs kwam het er toch van: ik las het columnpje van Rob Hoogland waarin hij schrijft dat we bij Krapuul de gruweldaden van IS downplayen. Ja, dat kwam misschien wat onverwachts, maar het staat er echt: downplayen. Een Engels woordje dat voor het merendeel van zijn lezers waarschijnlijk lastig te duiden is en waarmee hij ze in feite probeert wijs te maken dat Krapuul sympathiek staat tegenover IS. Een grove leugen, maar dat maakt niet uit: het gaat erom dat de onwetende en/of onnozele Telegraaflezer nog meer haat gaat koesteren jegens links en jegens alles wat naar islam ruikt en dat lukt moeiteloos.

Het is maar een voorbeeldje van hoe bij de Telegraaf de zaken worden verdraaid en gekleurd. Want zeg nou zelf, veel rechtser dan die middeleeuwse gewelddadige godsdienstmalloten van IS krijg je het echt niet. IS vertegenwoordigt zo’n beetje alles waartegen hier op Krapuul wordt geageerd: onderdrukking van mensen, extreem geweld, godsdienstwaanzin. In feite vertoont IS veel meer verwantschap met de PVV en met Rob Hoogland en zijn Teletokkie-achterban, zowel qua ideeën als qua gewelddadige inslag.

Zelf ben ik pacifist, ook al valt dat in deze tijd weleens niet mee. Ook al word je daar tegenwoordig door de halve wereld om uitgelachen. Dat interesseert mij geen reet, ik weet zelf heel goed wie en wat ik wil zijn. Ik schrijf onder mijn eigen naam, dit in tegenstelling tot de laffe bruinpiepers met virtuele bivakmutsen over hun hoofden die in het krantje van Rob Hoogland reageren. Ik ben en blijf, ondanks alle zuigende racisten, haatzaaiers en halve en hele nazi’s die dit land vergiftigen, pacifist. Dat maakt de beschuldiging van Hoogland voor mij des te belachelijker.

Laat Rob Hoogland eens naar zijn eigen sympathisanten kijken. Zoals naar de dappere strijder van het vrije woord die zich op 12-08 jl. op Krapuul meldde onder de naam ‘D’ en in een reactie fijntjes liet weten: “Als in Nederland daadwerkelijk de pleuris uitbreekt zijn jullie (krapuul) de eerste die aan de beurt komen.”

Misschien wil Rob Hoogland zijn geestverwant D even vragen hoe die dat precies in gedachten heeft, dat ‘aan de beurt komen’? Onze hoofden afgehakt en op tuinhekjes in zijn tokkiewijk gespietst? De gaskamer in? Of gewoon tegen de muur en de spuit erop? Misschien kan Rob Hoogland ook eens een tijdje de reacties van gehersenspoeld en bruin Nederland in zijn eigen krantje volgen, en de reacties op het mongoloïde neefje van de Telegraaf, GeenStijl. Daar kan hij dingen lezen waar IS nog iets van kan leren.

Daar kan hij, als hij al zijn hersentjes allemaal tegelijkertijd héél hard laat werken, leren dat de diepste wens van dat volk dat zogenaamd tegen de sharia strijdt is, om een eigen variant van de sharia in te voeren. Laten we die de tokkiesharia noemen: dobbernegers eruit, linkse klaplopers tegen de muur, islamieten = terroristen, dus uitroeien tot de laatste man/vrouw, straattuig door de knieën schieten, een hek om Nederland. Dit, in allerlei verschillende en verschrikkelijke bewoordingen, lees je overal in de blaadjes en op de websites van die fijne TMG waarvoor Rob Hoogland schrijft. En overal op de social media waar PVV-aanhangers in de buurt zijn.

Misschien kan Rob Hoogland daar eens tegen ageren in een van zijn flutcolumnpjes.