Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #2224 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-11-28 16:40

“Daar moet een piemel in” brullen, dan hoor je er bij in Nederland

 

Jaren geleden sprak ik een Venezolaanse balletdanser in het opsluitcentrum voor vreemdelingen. Waarom hij hierheen (Nederland) was gegaan zei hij niet uitdrukkelijk – op zeker moment liet hij wel dit los: “Ik denk dat je wel kunt nagaan waarom ik hier ben.” Dat was natuurlijk geen reden om hem toe te laten, stel je voor, vol is vol. Klachten over medevluchtelingen in het centrum had hij niet. Ik moet aan deze ontmoeting denken bij dit nieuws, opgevrolijkt met het jankhoofd van Lodewijk Asscher:

Vluchtelingen die ons land binnenkomen moeten voortaan eerst een verklaring tekenen waarin ze Nederlandse waarden erkennen zoals vrijheid, gelijkwaardigheid van man en vrouw, homo en hetero. Weigeren ze dat, dan kunnen zij een permanente verblijfsvergunning schudden.

De verklaring wordt het eerste, verplichte onderdeel van de inburgeringsverplichting. (…) ,Mensen weten meteen waar ze aan toe zijn. Dat in Nederland mensen in vrijheid leven en dat er godsdienstvrijheid bestaat. Als het je niet bevalt, heb je het verkeerde land uitgekozen.”

Bron

Je kunt er veel over zeggen, je kunt er weinig over zeggen. Zijne Excellentie Asscher is ook minister van sociale zaken en als zodanig verantwoordelijk voor leeftijdsdiscriminatie (het jeugdloon tot je 23ste) en seksediscriminatie (nog steeds een loonkloof tussen mannen en vrouwen). Maar hee, dat is iets geheel anders, en je moet er niet op doorvragen, wat we al helemaal niet kunnen want Zijne Excellentie wilde ook niet aangesproken worden op zijn etnische-registratieplannen (die natuurlijk ook al niet op discriminatie gebaseerd zijn). Dat leverde een blok op twitter op en – tja, ik kan de verdenking niet opzijzetten – een aanval waardoor de site uit de lucht geblazen werd en de bevriende provider er mee moest stoppen ons te huisvesten vanwege het risico. Toevallig pal na die blok-actie en het lawaai van de Drayers en Schutten als koortje ter ondersteuning van Asscher. 

Spelen voor de PVV-Bühne, het gaat die PvdA-ers steeds beter af. Alleen zal het ze electoraal niet helpen, want wie kiest er voor namaak als je het Echte Product bij de hand hebt?