Djeno verdient een thuis, niet de dood!

Cor

/ #1772

2015-11-30 23:03

Beste mensen, vergeet niet dat dierenasiels protocollen hebben die hen zijn opgelegd. Het wordt niet door de asiels zelf bedacht. Indien er nu een geval als dit het protocol in twijfel trekt, hebben de asiels geen handvest meer om op terug te vallen of ze iets wel goed doen. Immers, het protocol schrijft het voor wat hen is opgelegd. Het zekere voor het onzekere wordt gekozen en in dit geval denk ik, en zo zie ik dat maar misschien heb ik het fout, schrijft het protocol iets voor. Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat slaagkansen worden weggecijfert in een kille onmenselijke wereld van protocollen die nageleefd moeten worden. Ten koste van alles. Aan de andere kant begrijp ik wel de koppigheid en halsstarrigheid van het asiel, waar alleen maar hardwerkende en goedbedoelende mensen werken, al dan niet op vrijwillige basis. Want, als er nu een uitzondering wordt gemaakt dan komen de protocollen weer om de hoek kijken en slaat de twijfel toe of men het totnogtoe wel altijd juist heeft gedaan met betrekking tot het laten inslapen (lees: doden en niet euthanaseren) van moeilijk plaatsbare of aggressieve dieren. Want als de twijfel toe slaat is er geen weg meer terug om je als asiel vast te houden aan de opgelegde protocollen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk overkomt.