Zeg nee tegen azc Brunssum
Stop de opmars van EXTREEM RECHTS |
/ #2630 Het ware gezicht van Extreem Rechts2015-12-06 00:50De ontkende mensNa een week kabinetscrisis over al dan niet Bed Bad Brood, had Halbe Zijlstra, fractievoorzitter van de VVD, vandaag wat over uitgeprocedeerden te zeggen. Lastig om netjes te blijven bij zoveel schofterigheid als er de laatste dagen over sans-papiers wordt uitgestort. Ja, ik zou ook graag zien dat we in de wet opnemen dat mensen die aantoonbaar door het bevolkingsregister Halbe Zijlstra worden geheten, daarvoor gestraft worden met een gevangenisstraf van maximaal 3 jaar en een geldboete van de zesde categorie. Natuurlijk zal de reclassering in zo’n geval scherp opletten of onderhavige Halbe na het uitzitten van de straf niet tot recidive vervalt, in welk geval de rechter daar opnieuw korte metten mee zal maken. Keer op keer als het moet. Maar, beste Halbe, die wet is er nog niet. Er is zelfs geen meerderheid voor. En daarom, lieverd, zullen we je niet met Holleeder vergelijken. Je hebt nu al vaak laten zien dat je het éénpersoons knokploegje van Rutte bent. Nu is het dan tijd om te grommen naar de PvdA. Want dat zijn ook al van die culturalistische linkse intellectuelen. Nou ja, ex-links dan. Of waren ze nou van de arbeid… nou, fout zijn ze zeker! Burgemeester Van der Laan is niet enthousiast, maar naar verluidt is de PvdA zelfs zo met uitgeprocedeerden begaan dat ze overweegt om één enkel groot centraal verzamelterrein te bouwen, waar die lui dan fijn worden opgesloten in hun bed bad brood. Maar jou niet gezien Halbe. Halfbakken linkse nonsense. Dat gaat de VVD lang niet ver genoeg! Dat kampement, okay, dat was sowieso eigenlijk een plan van jullie eigen Teeven. – Oh nee! NEE! Want… eh… Jee man, meen je dat nou? De VVD vindt één enkel, zeg maar ehm landelijk geconcentreerd kamp niet rechts genoeg? Sorry Halbe, het kost me soms wat moeite om me in jullie te verplaatsen, maar het lukt wel hoor, echt, geef me wat tijd. Denk ik. Sorry, ik kan prima bedenken wat er aan dat PvdA plan mis is, maar waarom jullie het te links vinden, echt hoor… Aan de andere kant, misschien heeft het niet zoveel met te links te maken. Misschien vindt de VVD bij nader inzien ook Teeven zijn plan wat minder geslaagd. Gezien het sentiment van de kiezer is een kampje voor 20 tot 100.000 mensen eigenlijk maar niks. En als ze op straat creperen, kunnen we meteen woorden als kampement en concentratie van uitgeprocedeerden vermijden. Denk nou niet dat ik rare vergelijkingen maak. Ik zou niet durven. Het is immers bekend dat dat niet mag. Leren van de geschiedenis, dat is zo ontzettend 1946, dat is niet meer van deze tijd. En, om fair te zijn, het is ook niet eerlijk om Zijlstra weg te zetten als een revanchistische dommerik. Zo dom is hij niet.
Dom is Zijlstra niet. Maar hij heeft gewoon de rol van zijn leven gevonden, en die speelt hij met verve. Het is een hele prettige samenwerking. Rutte doet de glimlach, maar iedereen weet dat hij Halbe achter de hand heeft, ‘s mans beste vriend, zijn trouwe bijtgraag. Als er ooit een ééntweetje of good cop bad cop duo goed gewerkt heeft… Je doet je best, Halbe. Je bent echt goed in het maken van de ene gemene en onware opmerking na de andere. Maar zelfs de beste bully moet zijn grenzen kennen. Niet nog een keer zo’n f*ck up, die zijn er al zoveel geweest. Weet je niet meer, toen er in Schiphol een stel van die uitgeprocedeerden levend waren verbrand? Toen je in Utrecht zat, en het OM in oa. jouw stad een stel nare krakertypes achterna zat? Halbe kan maar beter weer even braaf gaan liggen. De PvdA begrijpt de boodschap wel, en weet heus wel dat hij harder hapt dan hun herdertje Spekman. Laat staan dan Samsom, die niet is geboren in een verkeerd lichaam, maar wel in een verkeerde letter aan het eind van zijn naam, en wiens principiële kracht Bijbelse proporties heeft gekregen sinds hij zijn ideologische haren heeft verloren. En om in dit stukje eindelijk maar eens iets lomp en direct te zeggen: of de VVD of de PvdA nou gelijk krijgt, die illegalen zijn toch wel de lul. Misschien wordt het tijd voor een nieuwe term. Uitgeprocedeerden daarentegen… We hebben een term nodig die de gedehumaniseerde lading echt dekt. Dat is echt wel meer dan het woord ‘uitgeprocedeerd’ aangeeft. Ik stel voor: “uitgemenst”. Ontmensen is een werkwoord. Een frappant werkwoord, omdat het altijd twee kanten tegelijkertijd uit werkt. Degene die een ander ontmenst, die een ander tot uitgemenst verklaart, verliest daarmee namelijk ook altijd zijn eigen menselijkheid. Nog een etmaal schat ik, voor ze er in Den Haag uit zijn. Pas op mensen. Want straks is er zoveel verloren, dan is het gewoon op.
|
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
64465 Gemaakt: 2023-01-17
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5166 Gemaakt: 2024-11-10
Respecteer de euthanasiewet
4753 Gemaakt: 2024-11-02
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
427 Gemaakt: 2024-11-09
JA, voor het BEHOUD van uw NMBS-seniorenbiljet - 19 november '24 om 11.30u (station OOSTENDE)
3524 Gemaakt: 2023-04-12
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1474 Gemaakt: 2024-10-23
Stop de fusie tussen het DBC en de Triade/Atlas College
1004 Gemaakt: 2024-02-19
Brandbrief niet passend onderwijs
181 Gemaakt: 2024-11-03
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
777 Gemaakt: 2024-11-07
Steun Poptempel De Kuip
1629 Gemaakt: 2024-10-12
Hou Bambrugge leefbaar! Geen nieuwe grote verkaveling meer!
100 Gemaakt: 2024-11-09
Schoolplein IKC Klimboom
91 Gemaakt: 2024-11-14
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
86 Gemaakt: 2024-11-15
“Geef Kwetsbare Kinderen in Twenterand Betrouwbaar Leerlingenvervoer!”
82 Gemaakt: 2024-11-13
Samen in actie voor een veilige fietsenstalling Arnhem Centraal Sonsbeekzijde
630 Gemaakt: 2024-09-14
Zuidplas zeg STOP, tegen de flexwoningen flop!
456 Gemaakt: 2024-11-03
nieuw perspectief Leermolensenk Rozendaal
91 Gemaakt: 2024-10-29
Zwembad de Trans moet open blijven!
1051 Gemaakt: 2024-10-31
Duivensport bij Brabant/Zeeland.
54 Gemaakt: 2024-11-10
Juridische erkenning van Indentured labour als misdaad tegen de menselijkheid
74 Gemaakt: 2024-11-06