Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #2688 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-06 20:42

Ik woon lekker hier

 

Gisteravond, hier in Canada op het lokale nieuws, pakte men groots uit over een mevrouw die, omdat ze een moslima was,  in elkaar geslagen werd. Tijdens de actie riepen de daders dat ‘ze een terrorist was‘ en dat ‘ze terug moest naar haar eigen land.‘ [bron]

Supt. Mark Barkley called the attack on the woman ‘horrendous’ and vowed that Toronto police would find those responsible. (CBC News)

Wat me vooral opviel is de wijze en de hoeveelheid aandacht die aan deze aanslag [hate crime] werd besteed.

Blijkbaar tolereert men dergelijke aanslagen hier niet. Is er geen enkele begrip voor de daders en gaat de politie op jacht naar dit tuig. De hele gemeenschap staat als één persoon achter haar. Enzovoort enzovoort.

De nieuwslezer was zichtbaar verafschuwd, en maakte, zoals het een strenge schoolmeester betaamt, onomwonden duidelijk dat zoiets nooit getolereerd mag en zal worden.

Ik dacht even aan de benadering van het nieuws in Nederland. Waar men gewezen wordt op de gevaren van de islam. Waar men begrip heeft voor de xenofoob. Waar men.., ach, wat kan mij het ook schelen. Ik woon lekker hier.