Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #2788 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-08 14:29

Elke vorm van beschaving voorbij

 

Weet u het nog? Zomer 2011? Of bent u het na alle drukte van met name de laatste week rondom ‘oorlog‘ in een hele rustige Haagse volkswijk of het selectief omgaan met ambtenaren die ‘opmerkelijke’ tweets verspreiden al lang en breed vergeten? Verder kan het natuurlijk ook zijn dat u zich deze dagen het hoofd loopt te breken over de commotie die ongetwijfeld zal komen rondom ‘zwate piet’ (Quincy Gario, de zeg maar gangmaker van die terechte aversie jegens racistische gewoontes verpakt als kinderfeestje is al door massamoordverheerlijker en ‘ik ben een jood krijsertje’ Bart Schut uitgemaakt voor ‘mediahoer’ dus ik veronderstel dat de inleidende ‘beschietingen’ in deze plaats vinden as we speak) en wat daar verder mee.
Maar het was deze zomer wel drie jaar geleden dat de door wannabe massamoordenaar, etnisch zuiveraar Wilders geïnspireerde Anders Breivik zijn versie van ‘minder, minder, minder’ aan de wereld openbaarde en 77 kinderen als waren ze beesten afknalde.

Die gruweldaad leidde niet bij iedereen tot weerzin en walging. Verre van dat.
Theodor Holman, de totaal doorgedraaide stukjesschrijver van voormalige verzetskrant ‘Het Parool’, voelt zich naar eigen zeggen verwant met Breivik en zegt zich daar absoluut niet voor te generen. Denkt u zich eens in hoe ouders van die afgeslachte kinderen zich moeten voelen als ze iemand zoiets horen zeggen. Of broertjes, zusjes of klasgenoten die het gemis en de leegte de rest van hun leven met zich mee moeten dragen…

Sterker nog: De Schlümpfe-Führer is volgens deze gek (citaat) ‘im letzten Ende democraat, Breivik is daaraan voorbij’ (einde citaat) aldus deze goorlap die dat met welhaast hoorbare spijt verkondigt, die verder vindt dat je een pistool moet kopen om mensen uit Polen dood te schieten en die onlangs op de stoffelijke overschotten stond te dansen van 194 mensen van vlucht MH17.

U dacht dat Holman de enige was? Op twitter en feesboek wemelt het van de fans van de ‘Tokkiesharia‘ die massamoord à la Breivik en de praktijken van IS als het ware evangelie zien om hun van vreemde smetten vrij zijnde heilstaat onder prinsenvlag te realiseren:

Nogmaals: denkt u zich eens wat nabestaanden van de gruwelijke slachting op Utøya wel niet moeten voelen wanneer een gek als in bovenstaande tweets zoiets tegen ze zou zeggen.
En deze gek is niet zomaar een gek. Deze gek is lid van het bestuur van… de VVD.

Ik voel geen enkele vreugde als ik constateer dat ik al heel lang geleden heb gezegd dat de VVD net zo’n vunzige fascistenbende is als die club waar men massamoord verheerlijkt en ‘minder, minder, minder’ staat te joelen.
Trouwens, ik neem overigens aan dat deze meneer Neerhof door Esther Voet gevraagd zal worden zijn naam te verbinden aan de volgende CIDI poster ter bevordering van haat jegens islamitische medeburgers.
Kan ie mooi naast Henk Bres komen te staan.

Maar het kan natuurlijk ook zijn – al waag ik het te betwijfelen – dat de premier (van de partij waar men Verhofstadt linker vindt dan antisemiet en ebola-exterminator LePen en die een club van wannabe massamoordenaars en etnisch zuiveraars een hele normale partij met hele normale standpunten vindt waar je heel erg prettig mee kan samenwerken) voor één keer consequent is en ook zijn partijgenoot Neerhof niet spaart bij het ‘hard aanpakken’ van mensen die aanzetten tot haat, zoals hij gisteren beloofde.