Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #2804 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-08 19:53

Tweet Gelders PVV-Statenlid valt verkeerd bij collega's 

Even naar de #alberthein voor de laatste boodschapjes. Krijg ik weer de Islam in mijn gezicht geblaft.#hoofddoek #kassa #islamisering

— Eric Venema (@ENVenema) 6 december 2015

Een tweet van het Gelderse PVV-Statenlid Eric Venema heeft tot flink wat kritiek geleid van mede-politici. Venema mopperde zondag op Twitter dat hij tijdens het doen van zijn 'boodschapjes' de islam in zijn gezicht kreeg 'geblaft' omdat de cassière een hooofddoek zou dragen.

 

Wel kunnen discrimineren, maar niet weten hoe je Albert Heijn spelt.https://t.co/J4hBOrViDp

— Ronald Plasterk (-at-RPlasterk) 

 

boodschapjes (...) fijn dat de PVV onze beschaving verdedigt https://t.co/yKOvxxtxsl

— Lodewijk Asscher (-at-LodewijkA) 

Minister Plasterk (Binnenlandse zaken) reageerde een dag later op de tweet door aan te geven dat Venema een spelfout maakte. ,,Wel kunnen discrimineren, maar niet weten hoe je Albert Heijn spelt", reageerde de minister via sociale media.

Ook minister Asscher (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) was niet van de tweet van Venema gediend: ,,Boodschapjes (...) fijn dat de PVV onze beschaving verdedigt", was de reactie van de vice-premier. 

Spijt

Het lid van de Provinciale Staten heeft inmiddels zijn excuses aangeboden. ,,De door mij gekozen formulering was inderdaad ongelukkig. Dat spijt mij,'' schrijft de inwoner Venema dinsdag op zijn twitteraccount.

Het is niet de eerste keer dat een politicus op Twitter een uitglijder maakt. Zo tweette raadslid Mia Sliwinski van de partij LEF Nissewaard in september: ,,Grote kraan op Moskee in Mekka gevallen. Zeker 60 doden en 80 gewonden. Karma is a bitch! #9/11". De vrouw raakte daarna haar plek in de politieke partij en haar werk op een middelbare school kwijt.

 

-at-ENVenema -at-KustawBessems De door mij gekozen formulering was inderdaad ongelukkig. Dat spijt mij