Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #2838 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-09 17:15

Het fenomeen stemvee

 

Toen ik gisteren iemand iets hoorde zeggen over ‘het fenomeen Donald Trump,’ dacht ik: ‘Nee, Trump is niet het fenomeen, hij is een pusbuil die ontstaan is door een ander fenomeen; angstig stemvee.  Stemvee dat bang is geworden voor terreur en ander leed, afkomstig uit landen waar men een ander dan christelijk geloof heeft en eng Arabisch, of iets wat daar op lijkt, spreekt en schrijft. Angst die wordt aangewakkerd door de media en politici, want waar angst is, daar valt wat te halen.’

Angst doet rare dingen met mensen, kijk maar naar de stinkend rijke Amerikaanse tv-dominees die bakken met geld verdienen door hel en verdoemenis te preken aan angstige christenen tot de laatste cent uit hun beurs is geklopt.

Het is het soort angst waar Geert Wilders gebruik van maakt. ‘Angst en verdoemenis. Islam is de hel, en onder mijn leiding ben je veilig.’ Zijn retoriek doet de minder bekwame geesten gewillig in de val van islamofobie trappen. En de media doen mee. De politiek doet mee.

En u mag, als alles goed gaat, eens in de vier jaar stemmen, met knikkende knieën, want de islam islamiseert en loert mee, Daesh kan niet wachten om uw hoofd eraf te hakken en u wilt geen sharia in uw buurt. Een zwarte vlag met Arabische letters is voldoende voor een paniekaanval.

Daarom gaat u stemmen op een partij die u het gevoel heeft gegeven dat u gevaar loopt. Een gevaar dat niet reëel is, maar erin gepompt is, iedere dag weer. Stemmen op een partij die u een veilig gevoel geeft. Door u een onveilig gevoel te geven.

En als u als redelijk persoon niet op die partij stemt, ze weten tot op een steenworp afstand waar u woont en ze weten hoe oud uw dochters zijn.