Zeg nee tegen azc Brunssum

Gast

/ #3383

2016-01-07 16:45

Van Facebook:

"Ermindo Armino

5 uur · Sittard · 

Nadat ik gisteren een bloeiende narcis had gefotografeerd werd ik enkele minuten later in mijn auto door de politie de weg afgesneden. Vervolgens springen er twee agenten eruit en vragen om mijn ID. Op mijn vraag wat er aan de hand was wilden ze geen antwoord geven. Vervolgens moest ik achter hun aan te rijden naar een in de buurt liggend tankstation, hier vroegen ze wat ik aan het doen was. Ik heb hun uitgelegd dat ik fotojournalist was en dat ik een foto van een bloeiende narcis had gemaakt wat eigenlijk ongewoon is voor de tijd van het jaar. Toen ik hun de foto op mijn camera liet zien bleek dat er iemand had gebeld dat er een schutter in het gras lag. ik merkte kalmpjes op dat het wel erg overspannen was allemaal, waarop een van de agenten zei dat ze in deze tijd wel extra alert moesten zijn. En misschien had hij ook wel gelijk?!"

Prachtig toch, zo'n xenofobe wereld waarin je al overvallen wordt door de politie vanwege het fotograferen van een bloempje. Wat heeft die "iemand" voor ideeën in zijn kop, dat men tegenwoordig met raketwerpers op narcissen schiet? Want op een geweer vind ik zo'n camera nou niet echt lijken. Geweldig toch, hoe die haatpruik zijn eigen land opfokt en dus kapot maakt?

Ermindo Armino aan het werk