Zeg nee tegen azc Brunssum

Gast

/ #3570 "Ik denk dat wat asielzoekers betreft Wilders eerlijk is". Eerlijk terrorisme, bestaat dat?

2016-01-22 13:06

Wilders’ verzet in Veen: Syrische vluchteling voor de tweede keer belaagd

Vannacht is in Veen een Syrische vluchteling voor een tweede keer belaagd. Een baksteen werd door de ruit van zijn woning gegooid. Een aantal maanden geleden was de auto van de man ook al met blauwe verf beklad.
Het met geweld ‘verzet’ plegen tegen (de komst) van vluchtelingen is bijna een dagelijks fenomeen aan het worden in Nederland. 

Dat zou het belangrijkste nieuws moeten zijn, maar kranten en radio leggen de focus bij deze tweede aanslag in Veen op het uitbranden van de politieauto.

En natuurlijk, vanwege de autobrand, bij het ‘folklorisch’ in de fik steken van auto’s tijdens oud en nieuw in dit godvrezende dorp.

Wilders’ verzet in Yerseke: terreur tegen raadslid Andries Jumelet

Incidenten kan je dit toch niet meer noemen. De terreur en intimidatie van, mede door de #kominverzet hetze van Geert Wilders geïnspireerde, vreemdelingenhaters.
Dagelijks zijn er één of meerdere berichten.

De tweede van vandaag komt uit Yerseke.

Het huis van raadslid Andries Jumelet in Yerseke is donderdagavond bekogeld met eieren. Ook is er vuurwerk afgestoken tegen de gevel. Jumelet en zijn vrouw zetten zich in voor de opvang van asielzoekers in het dorp. Het incident heeft daarmee vermoedelijk te maken.
Jumelet dient dinsdag een motie in over de mogelijkheid voor kleinschalige opvang van asielzoekers in het voormalige bejaardenhuis Vredelust. Zijn vrouw verzamelt hiervoor handtekeningen.

“Ik laat me hierdoor niet stoppen”, reageert Anneke Jumelet vrijdag. “Ik heb geleerd dat je niet mag zwichten voor dergelijke druk”, zegt Andries Jumelet.

Andries Jumelet vertelde de politie dat hij donderdagavond ook een briefje vond in de brievenbus met ‘Yerseke zegt nee tegen azc, deze keer zijn het nog eieren, stop met handtekeningenactie’ erop.

(bron)