Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman
E.J. |
/ #6411 Re: Re: Organiseer: MEDIA AANDACHT OPEISEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!2016-02-07 15:14#6320: E.J. - Re: Organiseer: MEDIA AANDACHT OPEISEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zojuist begonnen om 150 e-mails te sturen aan alle individuele kamerleden met de volgende brief:
Aan de leden van De Tweede Kamer der Staten-Generaal Maastricht, 7 februari 2016 Betreft: Ombudsman-Kinderombudsman Geachte heer, mevrouw, Nog nooit heb ik de pen ter hand genomen om een ontstane situatie onder uw aandacht te brengen. De ontwikkeling met betrekking tot de positie van de Kinderombudsman en de Nationale Ombudsman brengen mij dat ik de moeite neem om deze brief aan u te richten. In de afgelopen week is de Nederlandse burger deelgenoot geworden van bovengenoemde situatie. Niet alleen ik, maar velen met mij die dat o.a. op social media en petitie-sites kenbaar maken, zijn vol ongeloof en woedend hoe met de heer Dullaert wordt omgegaan. Daarnaast wekt het media optreden van de Nationale Ombudsman, de heer Van Zutphen, een absoluut gevoel van wantrouwen en onkunde op. Een van de belangrijkste fundamenten van deze hoge functie is vertrouwen en onafhankelijkheid. Juist dit belangrijke fundament is de heer Van Zutphen afgelopen week kwijtgeraakt en naar mijn stellige overtuiging dit ook niet meer terug verkregen kan worden. Dat procedures wellicht juist worden gevolgd, wil niet altijd betekenen dat de uitkomst daarvan aanvaardbaar is en recht doet aan wat er onder de burgers leeft. Temeer omdat deze functie bedoeld is als onafhankelijk intermediair tussen burgers en overheid dient iedere zweem van wantrouwen, afhankelijkheid en onkunde ver van deze functionaris te blijven. Inmiddels kan ik niet anders concluderen en met mij vele medeburgers dat de heer Van Zutphen door zijn acties en mediaoptreden het draagvlak volledig ontbeert om zo een belangrijke functie in onze samenleving te bekleden. Ik verzoek u het volgende: Op basis van de wet benoemt en ontslaat de Tweede Kamer de Nationale Ombudsman. Als volksvertegenwoordiger heeft u een zeer belangrijke rol, die u niet mag en kunt negeren. Ik roep u op om hieraan een juiste invulling te geven en gebruik te maken van artikel 3 lid 2 sub g van de wet: Wet Nationale Ombudsman. 2. De Tweede Kamer ontslaat de ombudsman voorts: G: “wanneer hij naar het oordeel van de Tweede Kamer door handelen of nalaten ernstig nadeel toebrengt aan het in hem te stellen vertrouwen.” Naar mijn stellige overtuiging is door het handelen van de heer Van Zutphen (zeer) ernstig nadeel toegebracht aan het in hem te stellen vertrouwen. Gelet op de vele steunbetuigingen die aan het adres van de heer Dullaert worden uitgesproken en de afkeuring omtrent het functioneren van de heer Van Zutphen op social media en diverse websites kan het niet zo zijn dat dit zonder enige gevolgen blijft. Met vriendelijke groet, |
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
64497 Gemaakt: 2023-01-17
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5199 Gemaakt: 2024-11-10
Respecteer de euthanasiewet
4758 Gemaakt: 2024-11-02
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
496 Gemaakt: 2024-11-09
JA, voor het BEHOUD van uw NMBS-seniorenbiljet - 19 november '24 om 11.30u (station OOSTENDE)
3526 Gemaakt: 2023-04-12
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1484 Gemaakt: 2024-10-23
Stop de fusie tussen het DBC en de Triade/Atlas College
1005 Gemaakt: 2024-02-19
Steun Poptempel De Kuip
1630 Gemaakt: 2024-10-12
Aftreden Burgemeester goeree-overflakkee
112 Gemaakt: 2024-11-16
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
111 Gemaakt: 2024-11-15
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
778 Gemaakt: 2024-11-07
Brandbrief niet passend onderwijs
181 Gemaakt: 2024-11-03
Schoolplein IKC Klimboom
91 Gemaakt: 2024-11-14
“Geef Kwetsbare Kinderen in Twenterand Betrouwbaar Leerlingenvervoer!”
82 Gemaakt: 2024-11-13
Samen in actie voor een veilige fietsenstalling Arnhem Centraal Sonsbeekzijde
630 Gemaakt: 2024-09-14
nieuw perspectief Leermolensenk Rozendaal
91 Gemaakt: 2024-10-29
Zuidplas zeg STOP, tegen de flexwoningen flop!
457 Gemaakt: 2024-11-03
Duivensport bij Brabant/Zeeland.
54 Gemaakt: 2024-11-10
Hou Bambrugge leefbaar! Geen nieuwe grote verkaveling meer!
101 Gemaakt: 2024-11-09
Zwembad de Trans moet open blijven!
1052 Gemaakt: 2024-10-31