Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman


Gast

/ #7091 Re:

2016-02-13 12:37

#7088: Is er een speurneus in de zaal? -  

 Lid 4 van de Wet Nationale Ombudsman zegt : 

  • 1.De Tweede Kamer stelt de ombudsman op non-activiteit ingeval:

    • a.hij zich in voorlopige hechtenis bevindt;

    • b.hij bij een nog niet onherroepelijk geworden rechterlijke uitspraak wegens misdrijf is veroordeeld, dan wel hem bij zulk een uitspraak een maatregel is opgelegd die vrijheidsbeneming tot gevolg heeft;

    • c.hij onder curatele is gesteld, in staat van faillissement is verklaard, ten aanzien van hem de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen van toepassing is verklaard, hij surseance van betaling heeft verkregen of wegens schulden is gegijzeld ingevolge een nog niet onherroepelijk geworden rechterlijke uitspraak.

  • 2.De Tweede Kamer kan de ombudsman op non-activiteit stellen, indien hij wordt vervolgd wegens een misdrijf of indien er een ander ernstig vermoeden is voor het bestaan van feiten of omstandigheden die tot ontslag, anders dan op gronden vermeld in artikel 3, tweede lid onder b, zouden kunnen leiden.

Zou een optie zijn .... 

 

het artikel war je naar verwijst is hetvolgende:

 

http://www.humanrightsdefender.eu/?p=184

 

Klacht tegen Nationale Ombudsman Nederland Mr. Reinier van Zutphen

December 23, 2015 

formele klacht tegen Nationale Ombudsman Nederland Mr. Reinier van Zutphen (1960) vanwege o.a.:

 

  1. Niet tijdig, transparant en adequaat reageren op legitieme klacht over misbruikte minderjarige dochter door de Nederlandse Defensie Organisatie onder leiding van de eerste Nederlandse vrouwelijkeminister van Defensie eo ipso VVD politica Mw. Jeanine Hennis.
  2. Met staatsondermijnende acties tornen aan de institutionele norm voor het Instituut Nationale Ombudsman Nederland.
  3. Door meerdere en onverenigbare functies – o.a. als veteranten ombudsman en lid van het College voor de Mensenrechten Nederland – chantabel zijn voor belangenverstrengeling en bevooroordeling met partij of politieke nestgeus.
  4. Door niet tijdig te antwoorden heeft de Nationale Ombudsman zich bloot gegeven aan gevaarlijke en staatsondermijnende vrijages met obscurantistische elementen binnen de Nederlandse Defensie Organisatie. Het is aantoonbaar dat krachten het legitieme burgerlijke gezag van de kwetsbare en onervaren Minister van Defensie meerdere keren zeer ernstig hebben ondermijnt.
  5. Door spreekwoordelijk de “kat uit de boom te kijken” houdt de Nationale Ombudsman willens en wetens zeer ernstige criminele delicten – o.a.seksuele intimidatie, discriminatie van vrouwen, smaad en laster, valsheid in geschrifte, samenzwering, oneigenlijk inbreken in systemen  van de Nederlandse Defensie Organisatie en meer – verborgen in duistere krochten van de Staat der Nederlanden.
  6. Door het bovengenoemde schend de Nationale Ombudsman de EU conventies inzake Rechten van Kinderen; de VN conventie inzake kinderen in militaire situaties, en talloze andere conventies waar de Staat der Nederlanden zich door middel van internationale verdragen aan heeft verbonden.
  7. Schending WET van 4 februari 1981, houdende instelling van het ambt van Nationale ombudsman zoals bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.……………..

1.

Geachte Bureau voor interne klachten,

Op 28 augustus 2015 ben ik door de militaire commandant van de Nederlandse Defensie Organisaties “Rear Admiral” of Schout bij Nacht H. Henk Itzig Heine, opgedragen om mijn klacht – met betrekking tot criminele delicten – notabene o.a. uit zijn eigen koker – door de Koninklijke Landmacht tegen mijn minderjarige dochter – door te sturen naar de Nationale Ombudsman.

Ik vond dat vreemd, want kort daarvoor zat ik nog “aan tafel” met de Minister van Defensie en de persoonlijke huisvriend van onze VVD Premier Mark Rutte. E-mails en andere documentatie laat niets aan de verbeelding over, waarover deze VVD toppers met een paar armetierige ouders  over gesproken hebben.

Admiraal Heine persisteerde en vond na terugkeer van zijn vakantie: dat ik naar de Nationale Ombudsman moest gaan.

Hij, de Nationale Ombudsman, zou mijn ernstige klacht en het controversiële militaire dossier volgepropt militaire inlichtingen wel eventjes doorlichten. Die garantie gaf deze Nederlandse Admiraal Henk Itzig Heine.

Nu blijkt: Het was pure bedrog – de zoveelste – van deze Nederlandse Admiraal Henk Itzig Heine  aan de VVD Minister van Defensie en de getraumatiseerde ouder met het gewonde minderjarige kind.

De laatste brief van de Nederlandse Admiraal Henk Itzig Heine: vol leugens en dreigende insinuaties boezemen mij iedere dag opnieuw angst in.

Ik ben maar een burger.  De kleine man.  Henk zonder Ingrid. Wat moet ik doen?

2.

Op 23 september 2015 heb ik mijn klacht met dossiers ingediend bij de Nationale Ombudsman.

Ik weet: Onze Nationale Ombudsman is gekozen door de Tweede Kamer der Staten generaal en heeft ook zitting in het Mensenrechtencollege voor ons allen.

Als de simpele en kwetsbare burger mag ik ervan uitgaan: dat mijn klacht bij zo iemand in goede is.

Nee dus.

Net als de minister en huisvriend van onze premier, blijkt ook de Nationale Ombudsman uit dat zelfde onbetrouwbare hout gesneden waarmee de VVD ons Nederlandse huis inmiddels overal op deze aardkloot te kijk heeft gezet.

Ik wacht nu drie maanden op concrete, duidelijke of heldere antwoorden.  Dij blijven maar uit. Wat is hiervan de bedoeling?

Het gaat om een minderjarig kind temidden van duizenden andere kinderen die potentieel allemaal nog steeds gevaar lopen.

Wegkijken in Nederland op iets van zo’n ernstige onderwerp, en van zo’n omvangrijke schaal is een misdaad tegen de menselijkheid.

Daar ga ik nooit de ogen voor sluiten.

Nu wordt een onschuldig minderjarig kind – met haar droom om voor het Koninkrijk der Nederlanden als een echte soldaat dienstbaar te zijn – aan het prille begin van haar droom kapot gemaakt. En morgen?

Bij wijze van een voorlopige afronding

Mijn eerste klacht tegen de Nederlandse Defensie Organisatie is die van 11 mei 2015. Volgens de wet hoort de instantie deze in behandeling te nemen.  Dat is hier niet gebeurd.  Militaire leiders – al dan niet met de minister erbij – hebben die klacht in “de versnipperaar” laten verdwijnen. Daarmee is een farce gemaakt van wet- en regelgeving aangaande burgers en klachten tegen de overheid.

Op 23 september 2015 wordt – notabene op instigatie van de absolute top van het Ministerie van Defensie – de klacht ingediend bij de Nationale Ombudsman.  Obstructie leugens, tegenwerking, ijskoude klanken uit het strottenhoofd en cynisme is alom aanwezig bij deze Nederlandse kinderrechten specialist Mw. Mr. Niniek de Vogel.

Ondertussen weet zij:

‘Hier is een militair dossier volgepropt militaire inlichtingen over criminele delicten tegen een minderjarige kind.  En, de Minister van Defensie zit hier aan vast.’

Ik wil in deze ronde duidelijk weten waar ik met het rechtssysteem aan toe ben in deze Staat der Nederlanden.  Hier begint het ermee duidelijkheid te verschaffen over de klachtafhandeling door deze Nationale Ombudsman tot nu toe.

Hopende op een spoedig en duidelijk antwoord op mijn klacht, verblijf ik.

Met de hoogste achting,

Ewald Sherwin Leeflang

Human Rights Defender