Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Quoted post

Gast

2014-04-22 20:39

Ah, natuurlijk.
Het gaat niet om de mening van religieuze leiders met wereldwijde invloed. Het gaat om uw mening.
Dan stel ik gewoon voor dat u naar Teheran vertrekt om uit te leggen dat de Duivelsverzen helemaal niet blasfemisch zijn en dit geen reden is om iemand met de dood te bedreigen.
Tegelijkertijd kan u de moslims in Nederland (uitzonderingen uiteraard) die ervoor hebben gezorgd dat Ayaan Hirsi Ali permanent bescherming nodig had, duidelijk maken dat niet zij, maar u en u alleen bepaalt of haar gedrag als blasfemisch kan worden beschouwd.

Reacties

De boemerang

#2370 Re:

2014-04-22 20:51:45

#2369: -

"Ah, natuurlijk.
Het gaat niet om de mening van religieuze leiders met wereldwijde invloed. Het gaat om uw mening.
Dan stel ik gewoon voor dat u naar Teheran vertrekt om uit te leggen dat de Duivelsverzen helemaal niet blasfemisch zijn en dit geen reden is om iemand met de dood te bedreigen.
Tegelijkertijd kan u de moslims in Nederland (uitzonderingen uiteraard) die ervoor hebben gezorgd dat Ayaan Hirsi Ali permanent bescherming nodig had, duidelijk maken dat niet zij, maar u en u alleen bepaalt of haar gedrag als blasfemisch kan worden beschouwd."

U kunt toch niet werkelijk menen dat de aartsdiocees van New York een 'wereldwijde invloed' heeft? Als u zoveel waarde hecht aan het oordeel over de film door geestelijke leiders, wat is dan het oordeel van de opeenvolgende pausen, wier invloed toch waarlijk ietwat groter is?

De 'Duivelsverzen' ken ik niet en ik kan derhalve daar ook geen enkele uitspraak over doen. Bovendien zou niet ik in Teheran moeten uitleggen of die wel of niet blasfemisch zijn, maar de schrijver ervan. Het is zijn uiting, niet de mijne.

En nogmaals, maar nu voor het allerlaatst: leg mij geen woorden in de mond. Ik heb nooit en nergens beweert dat alleen mijn mening telt. Ik heb zelfs nergens beweert dat mijn mening er ook maar iets toe doet. Ik heb pagina na pagina opgeroepen om uw eigen mening te vormen.

En toch kraai ik een weinig victorie, want u heeft VOOR HET EERST duidelijk gemaakt, dat u niet alle moslims over één kam kunt en wilt scheren: "uitzonderingen uiteraard", schreef u zowaar. Gefeliciteerd, het eerste vonkje licht is doorgedrongen. Schroom niet en laat het volle licht toe. Het zal u goed doen.