Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post

Grumblebomb

#6122 Draaikonterij met van Aartsen:

2014-08-02 12:30

24-07-2014:
Een woordvoerder van burgemeester Van Aartsen zegt tegen Omroep West dat er tijdens de demonstratie geen grenzen zijn overschreden.

(Er is nog geen sprake van een grijs gebied, dat komt de dag erna als het vuurtje begint te banden):

25-07-2014:
"Als mensen met elkaar op de vuist gaan, grijpen wij direct in", licht de woordvoerder toe aan de NOS. "Wat er gisteren gebeurde, ligt echt in een grijs gebied: de betogers weten precies wat ze wel en niet mogen zeggen. Het hangt echt van de bewoording af of er tot aanhouding wordt overgegaan."

Dan als het vuur aan de schenen begint te likken komt van Aartsen met een leugen:

30-07-2014
Wel zegt hij (van Aartsen) dat hij na de betoging de anti-semitische leuzen scherp veroordeelde

(Maar hij vond bij monde van zijn woordvoerder op 24-07 dat er geen grenzen waren overschreden?
Met andere woorden als ik vandaag voor het Haags gemeentehuis roep: DOOD AAN VAN AARTSEN, overschrijd ik géén grens/wetgeving maar over zes dagen wel?
Met zo'n turbovaart een wetgeving aanpassen lijkt mij om de stuipen van te krijgen voor onze trias politica, maar in tijden van crisis kan toch alles?)

En gisteren barstte het taalkundig gekruip en gewriggel om van Aartsen in zijn zieltogende positie bij te staan ten volle uit:

01-08-2014:
De gemeente benadrukt dat een woordvoerder van burgemeester Van Aartsen heeft gezegd dat er tijdens de demonstratie van vorige week donderdag geen strafbare feiten zijn geconstateerd door de politie en niet dat er geen grenzen zijn overschreden. Dat is iets heel anders, aldus de gemeente.

(Vooral die laatste opmerking is dé schijnbeweging - een profvoetballer waardig - om de leugen uit het tweede deel van de krompraat in de eerste alinea af te leiden. Want wat zei de woordvoerder van de burgemeester op 24-07 ook alweer? Citaat: '...er tijdens de demonstratie geen grenzen zijn overschreden...')

Reacties

Gast

#6124 Lees de grondwet er eens op na en lever dan commentaar!

2014-08-02 12:35:54