Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Quoted post

Gast

#178 Re:

2015-03-05 07:08

#177: Jeroen -  

Opnieuw zwart op wit een bewijs dat onze buurt als sluipweg werd gebruikt naar plaatsen vele verder weg dan Mechelen.

Dit gaat dan ook niet over doorstroming, maar over leefbaarheid en veiligheid in Nekkerspoel. En zo zou het ook moeten. Doorstroming is iets voor grote assen zoals de R6 of de vesten.

Maar sommige hebben liever het leven van een kind om hun geweten, dan dat ze een blokje moeten omrijden!!

Reacties

Gast

#179 Re: Re:

2015-03-05 10:01:07

#178: - Re:  

Hier is juist niets bewiijs van sluipweg.  Het is niet omdat je bestemming niet in de buurt ligt dat het een sluipweg is.  Je kan ook uit de buurt vertrekken naar een verdere lokatie.

Ik denk dat iedereen die van Sint-Katelijne-Waver komt of op de Mechelse Steenweg en zijstraten woont, en naar Mechelen wil, de Grote Nieuwendijk gebruikt.  Dat is de kortste en de snelste weg.  Als je met de GPS van Katelijne naar Mechelen rijdt geeft die ook meestal deze weg.  Dit is gewoon de rechtstreekse verbindingsweg tussen Katelijne en Mechelen.

Ik woon in de Meidoornstraat en denk je dat al het verkeer dat daar doorrijdt in de buurt moet zijn.  En daar is ook een zone 30 en een school waar dagelijks een hele hoop kindjes zich naar school verplaatsen.  Zijn jullie kinderen dan meer waard dan de onze ???

Peter S

#186 Re: Re:

2015-03-06 09:24:16

#178: - Re:  

wanneer ik van A naar B rij, neem ik de kortste of makkelijkste weg.

Wanneer dat door de nieuwendijk, caputsteenstraat of welke straat dan ook is, neem (nam) ik die.

Nu moet ik rondrijden langs R6 of de vesten, dewelke steeds stil staan... een rit van 10 minuten (door kleine nieuwendijk zo naar de Liersesteenweg) kost me nu meer dan 30 min over de R6

Heeft niets met het leven van uw of andere kinderen te maken?

Wanneer je met je kinderen op straat wil kunnen spelen ga je op 'den buiten' wonen of in een verkaveling met doodlopende straten.