Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post

Gast

2015-10-15 21:41

Tijd voor een rekensommetje.

Dijsselbloem beweerde vandaag dat de kosten voor de asielopvang richting de 1 miljard gaan. Ik zeg dat die liegt.

Begin deze week beweerde het NRC dat de asielinstroom gedaald was naar 2500   per week. De week daarvoor waren het er nog 3000.

De omvang van de wekelijkse vluchtelingeninstroom verschilt sterk per week en schommelt volgens Dijkhoff tussen de 2.400 en 4.200.

Ik zal lief zijn voor de asiel-leugenaars en ik neem als rekengetal 2500 x 52 weken = 130.000 per jaar.

In juni van dit jaar kwam Geert Wilders met het getal dat één asielzoeker 36.000 euro kost. GeenStijl rekende het na en kwam er op onnavolgbare wijze op uit dat het klopte.

Dan hebben we nu twee getalletjes om mee te rekenen. Rekenen gaat altijd makkelijker als je het simpel houdt tenslotte.

36.000 (euro) x 130.000 (asielzoeker) = 4.680.000.000

Hey, verrek, dat is bijna 5 keer zoveel als wat Dijsselbloem beweert.

Nog niet meegerekend is:

-De kantoorpanden die nu versneld omgebouwd gaan worden, terwijl dat voor Nederlandse woningzoekenden nooit gedaan werd.

-De borstvergroting van Zijlstra, nee geintje, maar dat er in Geerts lijstje van 36.000 nog geen zorgkosten staan is een feit.

-Kampbewakers, zoals in Woerden.

-Beveiliging voor landverradende raadsleden, wethouders en burgemeesters.

-Inrichtingskosten voor gratis (waar staan die kosten?) verkregen huisje.Amsterdam geeft daar 2000 voor.

En dat lijstje kan nog een heel eind uitgebreid worden als je even creatief nadenkt.

Maar, het is moeilijk, ik blijf nog steeds aardig met mijn rekensommetje en hou het op 5 miljard per jaar. Volgend jaar komt er weer zo’n zelfde club bij en die kost weer  5 miljard. De club van dit jaar kost dan ook nog steeds 5 miljard (die is niet in het niets opgelost), samen is dat dan 10 miljard. Het jaar daarop dan 15 miljard. Ziet u waar ik heen wil? En, het is niet dit jaar pas begonnen, want we hebben al jaren met dit probleem te maken. Het wordt tijd dat we eens de eerlijke cijfers krijgen, want we worden al jaren voorgelogen.

Reacties

Anonymous

#310 Re:

2015-10-15 22:16:21

#308: -  

Daarvoor moet je inderdaad heel "creatief nadenken" en uit een wel erg los polsje rekenen om op zulke onzin uit te komen. Ja joh? Is de asielstroom al het hele jaar op dit niveau? Is de asielstroom de afgelopen weken zelfs maar steeds op dit niveau geweest? Zal de asielstroom de rest van het jaar zo blijven? En de komende jaren? In welke glazen bol zie jij dat? Nee hè? Je lult weer maar wat hè? Dan klopt er dus ook geen fluit van jouw "berekening".

Blijf lekker verder liegen en fantaseren, net als je grote voorbeeld, de peroxyde pruik. Tokkies zullen er nog wel intrappen, maar iedereen met een half onsje verstand prikt zó door jullie leugens heen. Malloot!