Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.


Gast

#301

2015-10-14 19:32

Geweldige vooruitzichten voor Limburg :

Video: Duitsland: Allahu Akbar” schreeuwende asielzoekers gewapend met ijzeren staven trekken dorpen in

Binnenkort ook in uw gemeente.


Gast

#302 Re:

2015-10-14 20:21

#300: -  

 O ja? Waarom liegt-ie dan alleen maar tegen die Nederlander?


Gast

#303 Re:

2015-10-14 20:22

#301: -  

 Je bent een week te laat, lullo.


Gast

#304

2015-10-15 16:09

De feiten spreken boekdelen : Het volk is het meer dan zat  om voorgelogen te worden en te worden volgepropt met mohammedaanse profiteurs.

Wilders'partij PVV naar 38 zetels in de peilingen.

Zeg NEE tegen het AZC.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-10-15 18:19



Gast

#306

2015-10-15 18:50

Opwekkende filmpje over klagende asielparasieten,  een compilatie :

https://www.youtube.com/watch?v=Q_XHkgScOSY

Binnenkort dezelfde shit in Brunssum ?

Zeg NEE tegen het AZC

 


Anonymous

#307 Re:

2015-10-15 19:31

#304: -  

 "Het volk is het zat om volgepropt te worden met profiteurs". Euh, hoe "prop" je een volk "vol"?

Niet kunnen rekenen EN geen beheersing van je moerstaal. Inburgeringscursusje?


Gast

#308

2015-10-15 21:41

Tijd voor een rekensommetje.

Dijsselbloem beweerde vandaag dat de kosten voor de asielopvang richting de 1 miljard gaan. Ik zeg dat die liegt.

Begin deze week beweerde het NRC dat de asielinstroom gedaald was naar 2500   per week. De week daarvoor waren het er nog 3000.

De omvang van de wekelijkse vluchtelingeninstroom verschilt sterk per week en schommelt volgens Dijkhoff tussen de 2.400 en 4.200.

Ik zal lief zijn voor de asiel-leugenaars en ik neem als rekengetal 2500 x 52 weken = 130.000 per jaar.

In juni van dit jaar kwam Geert Wilders met het getal dat één asielzoeker 36.000 euro kost. GeenStijl rekende het na en kwam er op onnavolgbare wijze op uit dat het klopte.



Dan hebben we nu twee getalletjes om mee te rekenen. Rekenen gaat altijd makkelijker als je het simpel houdt tenslotte.

36.000 (euro) x 130.000 (asielzoeker) = 4.680.000.000

Hey, verrek, dat is bijna 5 keer zoveel als wat Dijsselbloem beweert.

Nog niet meegerekend is:

-De kantoorpanden die nu versneld omgebouwd gaan worden, terwijl dat voor Nederlandse woningzoekenden nooit gedaan werd.

-De borstvergroting van Zijlstra, nee geintje, maar dat er in Geerts lijstje van 36.000 nog geen zorgkosten staan is een feit.

-Kampbewakers, zoals in Woerden.

-Beveiliging voor landverradende raadsleden, wethouders en burgemeesters.

-Inrichtingskosten voor gratis (waar staan die kosten?) verkregen huisje.Amsterdam geeft daar 2000 voor.

En dat lijstje kan nog een heel eind uitgebreid worden als je even creatief nadenkt.

Maar, het is moeilijk, ik blijf nog steeds aardig met mijn rekensommetje en hou het op 5 miljard per jaar. Volgend jaar komt er weer zo’n zelfde club bij en die kost weer  5 miljard. De club van dit jaar kost dan ook nog steeds 5 miljard (die is niet in het niets opgelost), samen is dat dan 10 miljard. Het jaar daarop dan 15 miljard. Ziet u waar ik heen wil? En, het is niet dit jaar pas begonnen, want we hebben al jaren met dit probleem te maken. Het wordt tijd dat we eens de eerlijke cijfers krijgen, want we worden al jaren voorgelogen.


Gast

#309

2015-10-15 21:50

Ik zeg dat jij liegt. En ik heb gelijk.


Anonymous

#310 Re:

2015-10-15 22:16

#308: -  

 Daarvoor moet je inderdaad heel "creatief nadenken" en uit een wel erg los polsje rekenen om op zulke onzin uit te komen. Ja joh? Is de asielstroom al het hele jaar op dit niveau? Is de asielstroom de afgelopen weken zelfs maar steeds op dit niveau geweest? Zal de asielstroom de rest van het jaar zo blijven? En de komende jaren? In welke glazen bol zie jij dat? Nee hè? Je lult weer maar wat hè? Dan klopt er dus ook geen fluit van jouw "berekening".

Blijf lekker verder liegen en fantaseren, net als je grote voorbeeld, de peroxyde pruik. Tokkies zullen er nog wel intrappen, maar iedereen met een half onsje verstand prikt zó door jullie leugens heen. Malloot!


Gast

#311

2015-10-16 10:04

Nederland moet vluchtelingen selecteren op hun waarde voor de Nederlandse samenleving en slechts aanpassers, die hier aan de slag kunnen en bereid zijn de westerse waarden over te nemen, opnemen. Dat heeft Ayaan Hirsi Ali donderdag (15 okt 2015 )gezegd tijdens een geheim gehouden toespraak in Leiden waarvan de inhoud via sociale media uitlekte, bericht Trouw.

Andere categorieën vluchtelingen zijn volgens Hirsi Ali “fanatici”, die de westerse waarden willen bestrijden, “bedreigers”, jonge mannen die voor criminaliteit dreigen te gaan zorgen, en “kostenposten”, mensen die weinig kans maken op de arbeidsmarkt en de samenleving dus alleen maar geld zullen kosten.

 

Nou, dan weten we dat weer. Dan kunnen ze dus ALLEMAAL terug. NUL kunnen er blijven.


Gast

#312

2015-10-16 10:41

Ik woon om de hoek van het nu nog Brunssum ziekenhuis ik heb 2 kleiner kinderen van 3 en 5! Ik maak me heel veel zorgen straks kunnen mijn kinderen niet op straat kunnen spelen als er incidenten gaan voor doen. Ik lig hier snachts wakker van!!! Ik ben alleen met twee kinderen ben nu aan het denken als het door gaat een grote hond aan te schaffen want dan voel ik me niet meer veilig.

Gast

#313

2015-10-16 13:01

Dit gaat alleen maar ellende opleveren voor de inwoners van Brunssum.

Gast

#314 Re:

2015-10-16 13:36

#313: -  

 Nei heur, helemaol neet.


Gast

#315

2015-10-16 14:02

Er wordt uiteraard in de media weer van alles gedaan om het verzet in Nederland ten aanzien van de komst van grote groepen islamisten naar dit land, neer te zetten als gewelddadig nazi-achtig gedrag. Het is daarom goed om te kijken naar de werkelijkheid. In deze video ziet u de hele bijeenkomst over de komst van het AZC in Beverwaard, Rotterdam. Zo kunt u gewoon zelf oordelen.

 

Ongecensureerd. De beelden van de weggezette Rotterdamse burgers. (Video) #AZC

 

Zeg NEE tegen het AZC

 


Gast

#316 Re:

2015-10-16 16:19

#315: -  

 Misschien wel omdat het verzet tegen de komst van vluchtelingen zo verrekte vaak uitloopt op neonazi-achtig gedrag. Niks meegekregen van al die bedreigingen? Die hakenkruizen en haatleuzen?

Amerikanen hebben een uitdrukking: als het kwaakt als een neonazi en zich gedraagt als een neonazi, dan is het waarschijnlijk een neonazi.

 


Gast

#317

2015-10-16 19:29

Leuk vooruitzicht: Moeten Limburgse schoolkinderen strak het AZC-Brunssum schoonmaken ?

 

Duitse kindertjes ingezet als opruimslaafjes voor mohammedaanse vuilstorters

 

Zeg NEE tegen het AZC

 


Gast

#318 Re:

2015-10-17 01:03

#317: -  

 Bull shit!


Gast

#319

2015-10-17 07:29

Omdat ik die rotzooi niet in mijn buurt wil hebben wij hebben al genoeg in ons land

Gast

#320 Re:

2015-10-17 09:25

#319: -  

 Ah, je hebt de spiegel eindelijk gevonden, zie ik.


Gast

#321

2015-10-17 11:00

Het toppunt van kulturele verrijking (in Zweden gebeurt dit nu dus al  : Het is slechts een kwestie van tijd voordat die islamitische nonsens hier ook in Limburg plaatsvindt  (Misschien is dat al het geval) :

VIDEO´S: “Zweedse” meisjes gedwongen “maagdelijkheidstest” te ondergaan

Zeg NEE tegen het ACZ

 


Gast

#322 Re:

2015-10-17 14:45

#321: -  

 Kamer debat 14 oktober

 

Neem er ook een voorbeeld aan en stop met dat opruien! Die peroxyde pruik verdient er tenminste nog geld aan. Waarom doe jij het? Stop met het kapotmaken van ons land!

Zeg NEE tegen ultrarechts!

 

Wilders liegt waar je bij staat
Gast

#323 Aanschouw de "TSUNAMI VAN ASIELZOEKERS"

2015-10-17 14:54

 

 

Bovenstaande overzicht zegt het eigenlijk al. Het is zeker niet zo dat de vluchtelingen zoveel mogelijk naar het rijke gedeelte komen, Duitsland neemt het leeuwendeel voor haar rekening, maar verhoudingsgewijs zijn Hongarije, Oostenrijk en Zweden te prijzen om de aantallen die ze opnemen. En Nederland? Wij doen niet meer dan gemiddeld en het aantal over het eerste half jaar is 6.090 vluchtelingen, oftewel 0,04% van onze bevolking. Eet jij werkelijk een boterham minder vanwege deze vluchtelingen? Ga je een keer minder op vakantie? Of stel je de aankoop van je nieuwe Iphone uit vanwege dit enorme probleem?

Denk voor jezelf en laat je mening niet opdringen door een populist die er rijker van wordt door jou dom te houden. Gun jezelf het recht op de vrijheid van meningsvorming!

 


Gast

#324

2015-10-17 14:56

 

 

 

Wilders liegt!

#325 Laat je toch niets wijsmaken!

2015-10-17 14:59

 

Nog meer leugens van die geblondeerde waterkop om jou dom te houden

 

Zelden heb ik meer misinformatie en onzin gehoord als in de afgelopen weken over het asielzoekersprobleem. Over de vele duizenden euro’s die gevluchte Syrische gezinnen per maand bij ons krijgen, over de ongelimiteerde toegang tot alle zorgvoorzieningen en over het zogenaamde gebrek aan opvanglocaties waardoor zwervende ‘testosteronbommen’ de Nederlandse vrouwen zouden gaan belagen. Is het teveel gevraagd voor het Rijk om eens helder hierover te communiceren en de feiten op een rij te zetten?

Politici wringen zich in alle bochten om aan te tonen dat ze luisteren naar het ‘volk’. Op de stijgende opiniepeilingen voor de blondharige rechtse Mozart die het liefst alle grenzen dichtgooit, weten ze geen goed weerwoord te vinden. Daarom worden er rare dingen gezegd. Zoals door de VVD-fractieleider die uitsprak dat asielzoekers vooral naar Nederland vluchten vanwege de plastische chirurgie in het basispakket. Hoon was zijn deel toen dat niet klopte. Dankzij de social media kon hij snel worden weersproken. Maar het omgekeerde gebeurt ook. Niets reist sneller over het web dan onjuiste info. Kijk maar eens naar de talloze tweets en op Facebook hierover. Veel daarvan is onzin.

Miscommunicatie
De Rijksoverheid zou zich van deze miscommunicatie moeten aantrekken. Waarom geen aparte site gelanceerd over de stand van zaken? Met alle feiten die ertoe doen? Zoals over de werkelijke aantallen vluchtelingen, hoe het opvangproces in zijn werk gaat, de beschikbare locaties en het werkelijke leefgeld voor ‘erkende’ vluchtelingen (dat is slechts €57 per week per persoon). Nu moeten we ons verlaten op allerlei vrijwel onvindbare sites die mythes en feiten over het vluchtelingenvraagstuk op een dappere manier proberen te scheiden.

Zo lijkt het wel of Nederland nu overspoeld wordt, maar cijfers van het CBS tonen een ander verhaal. Vorig jaar werden er 24.000 asielverzoeken verleend. Dat zal voor 2015 waarschijnlijk zijn verdubbeld, maar nog altijd minder dan de piek in 1993/1994. Ten tijde van de oorlog in Joegoslavië klom het aantal asielverzoeken naar bijna 53.000! Destijds waren er minder protesten, wat ongetwijfeld te danken is aan het feit dat gevluchte Joegoslaven in meerderheid het christendom aanhing en niet de islam. En het aantal asielaanvragen neemt zelfs nu af!

Welvaartsverlies
Het door velen gevreesde welvaartsverlies door de komst van asielzoekers, wordt nergens met cijfers gestaafd. Van het omgekeerde daarvan zijn wel studies bekend. Zo tonen diverse migrantenstudies uit andere landen op enige welvaartswinst dankzij de lokale concentratie van arbeid en kennis.

En hier in Nederland? Laten we wel wezen: de lokale middenstand zou zich toch in zijn handen moeten wrijven bij de komst van honderden asielzoekers? Allemaal krijgen ze – mits met status als asielzoeker – het leefgeld van bijna zes tientjes per week. En die gaat echt allemaal op aan consumptie en niet aan ‘onzichtbare’ uitgaven zoals belastingen en hypotheken. Ik zou direct een halalsnackbar beginnen in de buurt van een asielzoekerscentrum (AzC).

Vandaag werd bekend dat Nederlandse gemeenten voor 10.000 vluchtelingen huizen zoeken. Me dunkt dat ze beter eerst op gesprek gaan bij de woningcorporaties. Enkele dagen eerder meldde het CBS dat er 20.000 corporatiewoningen langdurig leegstaan. Een kwart zou niet meer bewoonbaar zijn, omdat ze op de nominatie om gesloopt te worden. Daar geloof ik niets van. Nederland kent nauwelijks krotten. Ik heb zelf in mijn studententijd enige maanden in een pand gewoond dat gesloopt zou worden. De daadwerkelijke sloop vond pas enige jaren later plaats.

Onsmakelijke taferelen
Overigens ligt het aantal langdurig leegstaande woningen in Nederland nog een heel stuk hoger: 189.000 woningen waarbij 101.000 echt beschikbaar is. Als we die nu eens opzoeken met de Leegstandswet in de arm en benutten voor opvang? Dan komt ook de gewenste doorstroom in de AzC’s op gang. Bovendien spreid je de asielzoekers over het hele land en krijgen gemeenten naar verhouding veel kleinere aantallen te verwerken. Dat bevordert veel sneller de integratie met de lokale bevolking en kunnen onsmakelijke taferelen zoals laatst in dorp Oranje achterwege blijven.

Rogier Hentenaar
Hoofdredacteur Vastgoedjournaal