Geen AZC in Delft

Quoted post

Gast

2015-11-01 10:09

Ik heb geen behoefte aan meer criminaliteit. Politici kunnen zeggen dat er geen criminaliteit gaat komen, maar in elke groep zitten rotte appels. Er zijn al genoeg problemen in Nederland die al jaren om een oplossing vragen. Een oplossing is er nooit mogelijk of gaat het niet om een oplossing. Als het om vluchtelingen gaat moet er eens over oplossingen gesproken worden. Dat is het hypocriete. Vele mensen aan de onderkant van onze samenleving zitten in de hoek van de klappen. Deze mensen kunnen weer opschuiven, worden weg gedrukt. Al vele jaren hebben mensen die dak en thuis loos zijn geen woning. Deze mensen leven op straat. Bijna niemand bekommert zich om deze mensen. Een huis zit er niet in voor ze. Als een vluchteling één nacht geen onderdak heeft schijnt dit heel erg te zijn. Voor een dak en thuislozen geldt dat niet. Dak en thuislozen zijn blijkbaar geen mensen. Voor vluchtelingen kan er wel van alles uit de kast getrokken worden. Dit klopt niet. Dat ik tegen ben is voor een groot deel uit zelfbehoud. Niemand komt mij helpen als ik een probleem heb!! Waar is de SP bijvoorbeeld. Ze zijn al vele maanden niet bereikbaar en bellen nooit terug als je inspreekt. Dan zie je hoe hard die politieke wereld is (en selectief menselijk de SP is), die nu net doen of ze betere mensen zijn als mensen die tegen een AZC zijn. Ik gun iedereen een goed leven! (maar wordt mij ook een goed leven gegund?). Mij gaat het ook aan het (mijn) hart als ik de ellende van vluchtelingen zie. Dan denk ik ook kom maar, je bent welkom mits je geen rotte appel bent. Maar we moeten ook ons verstand er bij houden. Nederland kan niet de hele wereld op nemen. Het zal onze samenleving nog meer ontwringen. Politici en bekende nederlanders praten leuk positief als het om vluchtelingen gaat, dat is goed voor het image, plotseling zijn ze menselijkere mensen die tegen een AZC zijn. Maar het blijft bij praatjes. Want hoeveel van die menselijkere mensen hebben daadwerkelijk iemand in hun huis op genomen?
Hoeveel van die politici en bekende nederlanders hebben het goede voorbeeld gegeven? Ik ken ze niet. En zo gaat dat dan met die mensen die zich menselijkere wanen, dan de mensen die afgeschilderd worden als onmenselijker. Eigenlijk mag je dan niets zeggen. Maar ik doe het toch!

Reacties

Gast

#345 Re:

2015-11-03 19:45:44

#326: -   maar in elke groep zitten rotte appels.

Klopt. Ik tel er hier alleen al 1596 tot nu toe.

Gast

#363 Re:

2016-02-07 17:56:30

#326: -  

Ben het helemaal met je eens