Geen AZC in Delft
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen AZC in Delft.
Gast |
#3262015-11-01 10:09Ik heb geen behoefte aan meer criminaliteit. Politici kunnen zeggen dat er geen criminaliteit gaat komen, maar in elke groep zitten rotte appels. Er zijn al genoeg problemen in Nederland die al jaren om een oplossing vragen. Een oplossing is er nooit mogelijk of gaat het niet om een oplossing. Als het om vluchtelingen gaat moet er eens over oplossingen gesproken worden. Dat is het hypocriete. Vele mensen aan de onderkant van onze samenleving zitten in de hoek van de klappen. Deze mensen kunnen weer opschuiven, worden weg gedrukt. Al vele jaren hebben mensen die dak en thuis loos zijn geen woning. Deze mensen leven op straat. Bijna niemand bekommert zich om deze mensen. Een huis zit er niet in voor ze. Als een vluchteling één nacht geen onderdak heeft schijnt dit heel erg te zijn. Voor een dak en thuislozen geldt dat niet. Dak en thuislozen zijn blijkbaar geen mensen. Voor vluchtelingen kan er wel van alles uit de kast getrokken worden. Dit klopt niet. Dat ik tegen ben is voor een groot deel uit zelfbehoud. Niemand komt mij helpen als ik een probleem heb!! Waar is de SP bijvoorbeeld. Ze zijn al vele maanden niet bereikbaar en bellen nooit terug als je inspreekt. Dan zie je hoe hard die politieke wereld is (en selectief menselijk de SP is), die nu net doen of ze betere mensen zijn als mensen die tegen een AZC zijn. Ik gun iedereen een goed leven! (maar wordt mij ook een goed leven gegund?). Mij gaat het ook aan het (mijn) hart als ik de ellende van vluchtelingen zie. Dan denk ik ook kom maar, je bent welkom mits je geen rotte appel bent. Maar we moeten ook ons verstand er bij houden. Nederland kan niet de hele wereld op nemen. Het zal onze samenleving nog meer ontwringen. Politici en bekende nederlanders praten leuk positief als het om vluchtelingen gaat, dat is goed voor het image, plotseling zijn ze menselijkere mensen die tegen een AZC zijn. Maar het blijft bij praatjes. Want hoeveel van die menselijkere mensen hebben daadwerkelijk iemand in hun huis op genomen? Hoeveel van die politici en bekende nederlanders hebben het goede voorbeeld gegeven? Ik ken ze niet. En zo gaat dat dan met die mensen die zich menselijkere wanen, dan de mensen die afgeschilderd worden als onmenselijker. Eigenlijk mag je dan niets zeggen. Maar ik doe het toch! |
Gast |
#3272015-11-01 10:18Delft is failliet bewoners gaan fors meer betalen en er zijn hier al genoeg buitenlanders |
![]() Anonymous |
#328 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2015-11-01 11:56#325: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Maar dit zijn toch echte vluchtelingen? Op grond waarvan meen jij dat dit allemaal "gelukszoekers" zijn? Omdat jij dan vindt dat ze dus in Turkije of anders Macedonië al halt hadden kunnen houden. Dan hoefde je ze evengoed niet hier binnen te laten. Klopt hè? Dat is jouw redenatie hè? Wij zijn wel degelijk geïnteresseerd in de feiten, maar die geef jij ons toch niet? Jij zegt letterlijk: "als dit zo doorgaat", dat is geen feit, maar een toekomstvoorspelling/verwachting. "Ze krijgen uiteindelijk een verblijfsvergunning", dat is geen feit, maar een toekomstvoorspelling/verwachting. "Zal dat uitdraaien op een burgeroorlog", dat is geen feit, maar een toekomstvoorspelling/verwachting. "Want zij passen zich niet aan", dat is geen feit, maar een toekomstvoorspelling/verwachting. "Daar kan je op wachten", dat is geen feit, maar een toekomstvoorspelling/verwachting. "Het leeuwendeel komt uit ecocnomische belangen", waarop is dat "feit" gebaseerd? En de rest van je betoog? Moet ik het je werkelijk uitleggen? "Ze hebben nu al een grote bek omdat het eten hen niet aanstaat, dat er niet meteen een woning en het liefst ook een auto voor ze klaar staat." Dat zuig je uit je duim. Er is geen enkele vluchteling die geklaagd heeft dat er niet meteen een woning voor hen klaar staat. "Die gasten schoppen tegen alle westerse traditie's normen en waarden aan". Dat zuig je ook uit je duim, want je kent die mensen niet eens, die komen net pas aan en hebben zich nog niet aan jou kunnen voorstellen. Weet je wie wél tegen alle normen en waarden van onze maatschappij aanschoppen? Degenen die bij voorbaat iedereen de deur voor de neus dichtgooien. Degenen die er plezier in hebben om mensen in nood in de kou te laten staan. Degenen die hakenkruizen en haatleuzen schilderen op AZC's en opvangcentra. Degenen die tachtig jaar na datum alweer met de rechterarm omhoog lopen en daar nog trots op zijn ook. Degenen die zich op de borst kloppen voor de vrijheid en de rechten waar zijn voorouders voor hebben gevochten en die vervolgens alle rechten voor zichzelf opeisen en de medemens geen enkel recht of vrijheid gunnen. "Als die gelukzoekers allemaal teruggestuurd worden", dat is dus ook precies waarom er een onderzoek start op het moment dat iemand asiel aanvraagt. En als blijkt dat die iemand geen dwingende reden heeft om asiel aan te vragen, dan wordt die linea recta uitgewezen. Verdiep je eens in de voortgang van en de procedures rondom een asielaanvraag, want zo te horen heb je geen flauwe notie van wat er daadwerkelijk gebeurt als iemand asiel aanvraagt. Wat bedoel je met "we hebben onze eigen cultuur"? Is die altijd hetzelfde gebleven? Is die nooit veranderd? Als dat zo zou zijn, dan liepen we nu nog in berenvellen rond, maar dat doen we niet. Onze cultuur veranderde toen de Batavieren kwamen, de Cananefaten, de Hunnen, de Romeinen, de Noormannen geregeld binnenvielen, toen ons een nieuwe godsdienst (katholicisme) werd opgedrongen, toen daarvan weer een andere godsdienst afsplitste (protestantisme), toen wij aan de Spanjaarden, de Fransen, de Duitsers onderworpen waren, toen we televisie kregen, toen iedereen auto kon rijden en een huis kon kopen, toen de hippie-golf over ons land spoelde, de provo's en de punks tegen onze normen en waarden aanschopten, toen de Hongaren, de Polen, de Joegoslaven naar ons land vluchtten vanwege de Russische inval in hun land, toen Pim Fortuyn vermoord werd, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts. En dan spreek ik nog niet eens over de tijdsgeest die onze cultuur voortdurend verandert. zoals wij nu denken en doen is immers niet hetzelfde als wij vorige eeuw deden of tijdens de Verlichting, de Renaissance en ga maar door. Cultuur is geen statisch iets, maar evolueert altijd en onophoudelijk. De cultuur van de Romeinen, de Batavieren, de Cananefaten, de Hunnen, de Noormannen, de katholieken, de protestanten, de hippies, de provo's, de punks, de Hongaren, de Polen, de Joegoslaven, de Spanjaarden, de Fransen, de Duitsers, die botsen allemaal met onze cultuur en slechts weinigen "pasten zich aan". Enkele (zo niet de meeste) van die eisten zelfs dat wij ons aanpasten. Dat heb ik nog geen enkele vluchteling horen doen. Maar wat dacht je van jouw cultuur en de mijne? Is die hetzelfde? Heb jij dezelfde normen en waarden als ik? Wie van ons twee mag er dan nu blijven? Ben jij Nederlandser dan ik? Of is het misschien eerder andersom? Ja, onder de Nederlandse bevolking leven genoeg mensen in armoe, dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven, met of zonder asielzoekers. Arme Nederlanders waren er ook voordat de burgeroorlog in Syrië en Eritrea uitbarsten. Arme Nederlanders zullen er ook zijn als geen enkele asielzoeker meer onze kant uit zal komen. Hun armoede heeft niets van doen met de asielzoekers en dat mag en kun je dus ook niet als argument tegen asielzoekers gebruiken. Maar de armste Nederlander is nog tien maal rijker dan een vluchteling die gedwongen zijn geboortegrond moet verlaten, zijn familie, vrienden, kennissen, zijn vaderland, zijn carrière, zijn toekomst, alles. Het feit dat er mensen in armoe leven in Nederland mag nooit reden zijn om acute hulp te weigeren. want dan zou niemand ooit hulp hoeven te bieden; de welvaart is immers nooit gelijkelijk verdeeld. Waar ga jij asiel zoeken als hier de pleuris uitbreekt? Ga jij naar Roemenië of toch liever de Verenigde Staten? Ik bedoel maar.
|
Gast |
#3292015-11-01 12:01De petitie "Vluchtelingen ook welkom in Delft" (gestart op 21-10) heeft 2536 handtekeningen opgeleverd, waarvan 2230 uit Delft. De petitie "Geen AZC in Delft" (gestart op 15-10) telt tot nu toe 1583 handtekeningen, waarvan 1406 uit Delft. Delft heeft gesproken. |
Gast |
#330 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2015-11-01 13:16#328: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pffffff, wordt jij niet verschrikkelijk moe van jezelf? Ik wel! Ik kan hier op antwoorden maar ik heb geen zin om net als jij iedere zin te herhalen en te analyseren. Het zou een heeeeel lang verhaal worden. Zonde van m'n tijd en vrije dag. Jij jou mening, ik de mijne!
|
Gast |
#3312015-11-01 13:30Teken en stop daarmee de verkrachtingsgolf |
![]() Anonymous |
#332 Re:2015-11-01 14:10Dat gaat niet werken, want jullie blijven het Nederlandse volk verkrachten door te pretenderen de enige stem van het volk te zijn. Schaf eens een keer een spiegel aan. |
![]() Anonymous |
#333 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2015-11-01 14:11#330: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tja, als je geen antwoord hebt… |
Gast |
#334 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2015-11-01 14:46#333: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Heb je problemen met begrijpend lezen? Ik word moe van jou, en heb geen zin meer om erop te reageren. Ik heb geprobeerd om het je duidelijk te maken, maar je wil het niet snappen. Punt! zoals ik al zei, jij jou mening, ik de mijne. En als je graag het laatste woord wil hebben, ga je gang. Ik ben er klaar mee! Heb wel wat beters te doen! |
![]() Anonymous |
#335 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2015-11-01 15:05#334: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik zeg toch: als je geen antwoord hebt… Je hebt toch nog helemaal niks uitgelegd? Jij zegt "feiten" te noemen, maar ik laat je zien dat geen enkel van jouw "feiten" überhaupt een feit is. Geef toch gewoon toe dat je geen enkel argument hebt, maar stoïcijns vast blijft houden aan jouw vooringenomenheid, jouw vooroordelen, jouw xenofobie. Kortom, dat je geen antwoord hebt. |
Gast |
#3362015-11-01 15:26Namens AZC Alert Amersfoort: meer democratie en draagvlak voor een humaan asielbeleid. |
Gast |
#3372015-11-01 15:31Zeg eens. beste Tamara, hoe democratisch vind jij het als iemand uit Amersfoort zich gaat bemoeien met de lokale politiek in Delft? |
Gast |
#338 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2015-11-01 15:57#330: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jij jou mening, ik de mijne! Het is jouw mening, met een 'w'. Bezittelijk voornaamwoord, weet je nog wel. Jouw moerstaal, als in: jouw cultuur. |
Gast |
#3392015-11-01 16:01Het gedrag van politici en de media is verontrustend, door de strot duwen van een idioot plan, willens en wetens aan de bevolking opdringen. Schande, kom in verzet en pik het niet. Tegen de komst van gelukzoekers zijn is geen racisme, laat de ware asielzoekers niet de dupe zijn van deze abnormale volksverhuizing c.q. mensenhandel. Niet gek opkijken als de groep werklozen alleen maar groter gaat worden met dit zogenaamde beleid, het zijn de wereldvreemde ondoordachte bokkesprongen van gemeenten en de landelijke overheid met steun, zeg maar de hoofdsponsoren, van de politieke partijen inclusief de media in Nederland en Europa. Maar ook de tweedeling in onze samenleving is al verre van wat werkelijk gezien wordt door de meerderheid van de bevolking van Europa, laat staan door de regering en door bijna alle politieke partijen, ik zwijg maar over de stumpers in Brussel. Het doordrammen van het verplicht toelaten van zogenaamde kansarme mensen met een mogelijk criminele achtergrond, maar zeker een andere kijk op de maatschappij en een totaal andere opvoeding en doel hebben dan de westerse, is binnen onze samenleving een bedreiging. Één die niet te overzien is, maar wat duidelijk is dat dit een mes in de rug is van hen die dit land hebben opgebouwd en er wel en nog steeds voor werken en de belasting moeten opbrengen om deze totale waanzin te betalen. Onze regeringsleider Rutte, staat altijd prominent met zijn porum vooraan om het volk blij toe te spreken maar nu zwijgt hij, het is moeilijk om uit te leggen, dus wegkijken en de immigratiegolf te zien als een incident, het gaat wel over mensen, laat maar waaien. Tijd voor verzet, tijd voor een ware revolutie. Dorpjes als Oranje, Budel, maar ook wijken in de steden worden overspoeld door gelukzoekers, zonder inspraak en overleg, het plan staat vast en u dient uw muil te houden, wie tegen is is een racisist. Wat zijn nu de plannen met deze nieuwe uitkeringstrekkers, de aantallen vliegen je om de oren, om maar te zwijgen over de te verwachte gezinsherening, maar wat komen die mensen hier dan doen behalve een uitkering vangen en uit de door u opgebouwde vette ruif leeg te plukken? Wat is het belang van de politiek om deze massastroom mensen zomaar toe te laten. En wordt geen selectie gemaakt van wie er aan de Nederlandse poort staat te kloppen, zijn het geen oorlogmisdadigers, rovers en verkrachters, wordt er selectief gekeken naar wat men binnen haalt. Waarom wordt de bezorgdheid van Gijs en Toos ter zijde geschoven cq veroordeeld door politici en zeker ook de media? Met vriendelijke groet, Bezorgde hardwerkende Nederlander met een Rotterdams hart. |
Gast |
#340 Re:2015-11-01 16:16Wat is jouw belang om dit soort rare praat te verkopen? Henk en Ingrid schieten d'r geen flikker mee op als jij met belachelijke insinuaties probeert een negatieve stemming te kweken. |
Gast |
#3412015-11-01 16:37Een stem namens AZC Alert Amersfoort, omdat wij vinden dat een humaan asielbeleid ook wel wat democratischer kan. |
Gast |
#3432015-11-03 18:06We zeggen NEE tegen asielzoekers in Delft of elders in Nederland. De Nederlandse bestuurders moeten hun bestaande beleid en/of wetten dus aanpassen. Er dient geen toestemming aan Brussel te worden gevraagd. |
Gast |
#344 Re:2015-11-03 19:44Maar gelukkig leven we in een democratie en dus worden er geen beleid en wetten aangepast omdat een minderheid vindt dat dat moet. Niet mee eens? Je kunt je geluk ergens anders zoeken. |
Gast |
#345 Re:2015-11-03 19:45#326: - maar in elke groep zitten rotte appels. Klopt. Ik tel er hier alleen al 1596 tot nu toe. |
Gast |
#3462015-11-03 20:05
|
Gast |
#3472015-11-08 12:09Geen Islamisering in Delft en Nederland, dat is mijn grootste zorg. Misschien zijn alle Moslims geen moordenaars , maar alle Christelijken doden 110000 per jaar in Afrika komen wel van Moslims |
Gast |
#348 Re:2015-11-08 13:23Kan iemand eens een keer uitleggen wat die "islamisering" nou inhoudt? Wordt een plaats of een land plots islamitisch als er meer moslims komen wonen? In mijn blok is zo'n 50% moslim. Is mijn blok nu "geïslamiseerd"? Ben ik nu plots "geïslamiseerd"? Volgens mij ben ik nog steeds net zoveel christen als tevoren. Wat bedoelen jullie toch met die term? |
Gast |
#3492015-11-10 11:26Vreemd dat als je vraagt om uitleg van een term die toch zo verschrikkelijk vaak gebruikt wordt in Nederland, helemaal NIEMAND je kan uitleggen wat ze daar dan mee bedoelen. Waarom gebruiken mensen woorden waarvan ze zelf de betekenis niet kennen? Moeten de anderen dan maar raden wat ze ermee zouden kunnen bedoelen? Dat wordt wel heel lastig communiceren zo. |
Gast |
#3502015-11-14 23:43Omdat Nederland al OVERVOL is en wij geen (moslim) gelukszoeker kunnen gebruiken. EIGEN VOLK EERST, met name de ouderen en de HARDWERKENDEN!!! |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Groeipunt en Richtpunt campus Oudenaarde moeten blijven!!
1139 Gemaakt: 2025-04-25
Help de handelaars op de Ninoofsesteenweg
525 Gemaakt: 2025-04-25
Nee, tegen meer opvanglocaties in Lansingerland
610 Gemaakt: 2025-04-16
PostNL zit te ver weg voor ons
184 Gemaakt: 2025-04-23
Neen tegen nieuwe industriezone Lepelboomstraat - Blauwe Zwaanstraat - Vichtseweg (PRUP)
156 Gemaakt: 2025-04-22
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22788 Gemaakt: 2020-06-30
Petitie schorsing PvO docent Guus Ruiter
430 Gemaakt: 2025-04-18
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
882 Gemaakt: 2025-03-19
Steun de Buurderij in Gent (Baarle)!
988 Gemaakt: 2025-04-08
Aanpassing Bestemmigsplan Parking Action kastanjelaan 65A Bergen op Zoom
75 Gemaakt: 2025-04-14
Nee tegen AZC VLD-Holy
4844 Gemaakt: 2025-04-08
Steun familie babayants
5167 Gemaakt: 2024-07-11
Spreiding van Flexwoningen in Hilvarenbeek
105 Gemaakt: 2025-04-19
the missing link moet blijven
104 Gemaakt: 2025-04-10
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
1835 Gemaakt: 2024-07-07
Krachten bundelen voor behoud gespreide zorg
44 Gemaakt: 2025-04-16
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
15714 Gemaakt: 2025-01-19
Teken voor behoud van het Betonbos!
294 Gemaakt: 2025-04-04
wij willen geen burger king in onze woonwijk in deurne zuid
104 Gemaakt: 2025-04-15
🛑 NEE TEGEN HET VERBOD OP AROMA’S IN VAPEPRODUCTEN IN BELGIË! 🛑
1431 Gemaakt: 2025-02-04