Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post


Gast

#933 Re:

2015-11-13 17:09

#928: -  

tja soms os het moeilijk voor je blijkbaar om overal antwoord op te geven. Jij zegt vermindering en vrijspraak is niet het zelfde en dat ze dus blijkbaar vermindering krijgen. Vermindering van welke straf???? Ze krijgen niet eens straf als ze wat doen. Maar jij weet natuurlijk dat ze wel straf krijgen natuurlijk 

Reacties


Gast

#936 Re: Re:

2015-11-13 17:23:06

#933: - Re:  

 Zullen we even terug gaan naar het begin?

Jij schreef: "Zouden ze bijv stelen verkrachten ruzie maken met ander geloof in opvang dan is dat heeeel begrijpelijk na wat ze allemaal hebben meegemaakt. Dus ja daar moet vooral niet over gesproken worden"

Daarop heb ik geantwoord dat jij (en ieder ander) ook strafvermindering krijgt als er verzachtende omstandigheden zijn zoals verminderd toerekeningsvatbaar of een slechte jeugd.

Jij maakt daar vervolgens van: "Dus als ik oorlog meemaak is alles toegestaan wat ik doe????? Grapjas je laat Ndere vluchtelingen zo zien dat wij alles tolereren."

Nou, strafvermindering is niet hetzelfde als "alles is toegestaan".

Je hebt me toen zelfs nog gevraagd wat "vermindering" is. Nou, dat wil ik je wel uitleggen: dat is een straf, maar iets minder dan je normaal gekregen zou hebben, omdat er verzachtende omstandigheden zijn. Uiteraard wordt iedereen die een overtreding begaat of een misdrijf pleegt ter verantwoording geroepen. Waarom jij denkt dat dat voor asielzoekers niet geldt is mij niet duidelijk. Voor de wet is iedereen gelijk. De rechten (en plichten) die jij hebt, hebben zij ook.