Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post


Gast

#996 Re: Re:

2015-11-13 21:00

#994: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re:  

 ja daar heb je gelijk in als je in de situatie zit is die van jezelf het belangrijkst, maar ik kies toch voor het probleem van de Nederlander. Daar is de staat verantwoordelijk voor. Niet voor de mensen die willen komen. Die gaan maar ergens anders heen. Klinkt hard, maar als je problemen binnen haalt krijg je het voor niemand goed. Eerst Nederland goed dan anderen helpen. Ik zorg ook voor mijn eigen gezin eerst voor ik anderen ga helpen. Vind ik niet meer dan logisch. Ik ga niet iemand een brood geven als mijn eigen gezin geen eten heeft. Dat is precies wat de staat nu doet. Weg met armoede in Nederland voor je anderen gaat helpen

Reacties

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#998 Re: Re: Re:

2015-11-13 21:06:28

#996: - Re: Re:  

 Een gezin en een staat zijn niet hetzelfde. De staat is verantwoordelijk voor iedereen die zich hier bevindt. De staat heeft te maken met de eigen wetten, maar ook met internationale wetgeving en overeenkomsten. Op basis daarvan kan en mag de staat geen asielaanvragen weigeren.

Het is heel gemakkelijk om te roepen "grenzen toe","eigen volk eerst" en meer van die populistische kreten, maar die zijn juridisch niet houdbaar. Ze druisen in tegen onze grondwet (vandaar dat Wilders roept dat we dan de grondwet maar moeten veranderen), tegen de europese wetgeving (vandaar dat Wilders roept dat we dan maar uit de EU moeten) en tegen de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (waar Wilders zich heel vaak zelf op beroept, maar dat hij voor anderen dus niet wil laten gelden). Dat Wilders ook verdraaid goed, maar omdat hij ook weet dat hij die kreten toch nooit kan of hoeft uit te voeren, is het heel gemakkelijk voor hem om dit soort kreten te slaken.