Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#976 Re: Re: Re:

2015-11-13 18:25

#973: - Re: Re:  

 Nog nooit televisie of film gekeken?


Gast

#977 Re: Re:

2015-11-13 18:28

 

Wie zegt dat ik dat niet doe?

Maar jij valt hier nu op het moment vooral op 

Wat is nu het argument? Dat je weet wat ik denk?

Dan sla je toch wel de plank mis

Het sleutel woord is houding en voor iemand die iemand anders zijn mening respecteert laat je daar weinig zien


Gast

#978 Re: Re: Re: Re:

2015-11-13 18:31

#975: - Re: Re: Re:  

Zeg ik dat dan ? 

Waar is dat respect waar je zo over oreert?

En welke ? 

Dit is wederom geen argument maar n zogenaamde retorische vraag.


Gast

#979

2015-11-13 18:44

Sjonge waar gaat het hierover? De een is tegen de ander voor. Degene die tegen zijn kunnen een petitie starten het is nu nog een democratie. En ja de mensen die tegen zijn hebben angst. Angst dat Nederland verslechtert. Het gaat ons geld kosten met belasting. Ze hebben nu nog geen oplossing voor de huizen. De werkeloosheid is niet opgelost. Van mij mogen er moskeeën zijn, maar ik ben niet blij als het er meer en meer worden. Als mensen zich aan onze normen en waarden houden moeten ze thuis vooral doen wat ze willen, maar dat is nu de angst dat Nederland teveel verandert en door zoveel mensen binnen te laten het alleen langer duurt voor de problemen die we al hadden worden opgelost. Dat is mijn mening en die mag ik hebben. Nee ik wil geen vluchtelingen hier, maar ze komen toch. Ik hou mijn hart vast. Nee ik stem geen pvv maar partij voor de dieren want met dieren heb ik veel meer dan met mensen.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#980

2015-11-13 19:41

Werkeloosheid is van alle tijden (of toch in ieder geval sinds de industriële revolutie). Die wordt nooit opgelost, maar dat heeft niets met asielzoekers te maken. Er staat in ons land niemand op straat omdat er geen woningen zijn. De wachtlijsten zijn ook van alle tijden, dat heeft ook niets te maken met asielzoekers.

Hadden de Hollanders niet een andere cultuur toen die die hier beambten werden op de koel en in hun eigen beambten-ghettos gingen wonen? Is jouw leefwijze daardoor veranderd? Hebben de Polen die hierheen zijn gekomen jou hun leefwijze opgedrongen? Hebben de Hongaren, de Joegoslaven, de Surinamers, de Antillianen, de Marokkanen of de Turken dat gedaan? Dringen de asielzoekers die mogen blijven jou hun  leefwijze op? Waar maak je je dan zorgen over? Waarom zou Nederland dan veranderen als er een aantal mensen met een andere cultuur hier komen wonen?

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#981 Re: Re: Re:

2015-11-13 19:43

#951: - Re: Re:  

 Voordat iemand statushouder kan worden, zal zijn aanvraag onderzocht moeten worden. Zolang dat onderzoek loopt, zal die aanvrager ergens moeten verblijven. Mag jij raden waar.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#982 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-13 19:51

#978: - Re: Re: Re: Re:  

 Volgens mij heb jij een andere nummering van berichten dan de rest van ons, want het is absoluut niet meer te volgen waarover en tegen wie je het hebt.

Je hebt tegen mij lopen zeuren over 'argumenten' die er wel staan, maar die jij niet wilt of niet kunt lezen. Maar ik heb het nergens over respect gehad en het bericht #975 waar jij op antwoordt is niet van mij.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#983 Kijk eens naar de FEITEN

2015-11-13 20:00

"Er zijn straks meer moskeeën dan kerken"

 

De uitspraak werd gedaan door Gerard Joling op zijn blog.

Helemaal juist is deze weergave van wat hij schreef trouwens niet. Joling schreef namelijk:

Mijn moeder moet straks op de fiets om een kerk te vinden en de Islam kan in iedere stad lopend naar de Moskee!

Op sociale media en andere plekken werd er vervolgens van gemaakt dat Joling vreest dat er straks meer moskeeën dan kerken in Nederland zijn. Zo kopte de Mediacourant:

Dezelfde Mediacourant kopte na een eerdere column van Joling ook al: Gerard Joling vreest voor tsunami aan moskeeën

Gerard Joling is niet de enige die vreest dat er straks meer moskeeën dan kerken in Nederland zijn. Het is een angst die je veel vaker op het internet tegenkomt. Dat bleek ook uit de reacties op een artikel dat De Telegraaf aan het blogje van Joling wijdde. Vervolgens maakte De Telegraaf ook weer een berichtje over de reacties.

Waar is de uitspraak op gebaseerd?

Dat wordt uit het blog van Joling niet geheel duidelijk.

Wat wel duidelijk wordt is dat de zanger en entertainer, die zich ergert aan het “vreselijke wollige taalgebruik”,  zich zorgen maakt over de islam, ouderenzorg en de opvang van vluchtelingen.

Klopt het ook?

Het is onduidelijk hoeveel kerkgebouwen en moskeen er in Nederland exact zijn .

Kerkgebouwen

De Vrije Universiteit heeft de particuliere inventarisatie van kerkgebouwen in Nederland van de heer J Sonneveld digitaal toegankelijk gemaakt: Inventarisatie Kerkelijke Gebouwen in Nederland. Volgens zijn onderzoek zijn er vanaf het jaar 1200 tot nu toe in Nederland in totaal 19.000 kerkgebouwen gebouwd, waarvan er nog zo'n 7000 over zijn.

Volgens Kerkbalans (via toekomstkerkgebouwen) zijn er nog ongeveer 4000 kerkgebouwen in gebruik. Daarvan zijn er ongeveer 2300 protestants en naar schatting 1700 rooms-katholiek.

Moskeeën

Het is ook niet bekend hoeveel moskeeën er exact in Nederland zijn. Al een aantal jaren wordt geschat dat het aantal tussen de 450 en 500 ligt.

Deze schatting wordt inmiddels al jaren gemaakt, van een wezenlijke toename lijkt amper sprake. Wel neemt het aantal zichtbare moskeeën toe. Er worden kleine gebedshuizen, vaak in oude scholen of bedrijfspanden,  ingeruild voor grotere gebouwen  op open, in het oog springende plaatsen, die in architectonisch opzicht vaak gelijkenis vertonen met de moskeeën in de herkomstlanden. Soms gaat het bij nieuwbouw om een fusie van een aantal kleine gebedshuizen. 

Aantal christenen en moslims

Recente cijfers van het CBS over het aantal christenen en moslims in Nederland betreffen alleen het aantal volwassenen dat religieus is.  Volgens deze cijfers zijn ongeveer 13,4 miljoen Nederlanders 18 jaar of ouder. Hiervan rekenen  6,8 miljoen Nederlanders zich tot een religieuze groepering: 5,4 miljoen volwassen Nederlanders beschouwen zichzelf als christelijk, 660.00 volwassen Nederlanders noemen zichzelf moslim (oei, tsunami, islamisering!). 

Volgens het PEW-forum zouden in totaal 8,5 miljoen Nederlanders zich als christen beschouwen, tegenover 1 miljoen moslims.

Schagen

Terug naar Gerard Joling.

In Schagen, waar de moeder van Gerard Joling naar verluidt woont, is ruim 36% christelijk en is 1% van de bevolking moslim.

Volgens het AD zijn er in Schagen 17 kerkgenootschappen (wat overigens niet hetzelfde hoeft te zijn als 17 kerkgebouwen) en is er geen moskee. Om een moskee te bezoeken moeten de moslims in Schagen naar Zuid-Scharwoude, dat is 14 kilometer, al snel een wandeling van 3 uur – en dan moet je ook nog terug.

‘Kerk- en moskeedichtheid’

Het aantal gelovigen per kerk en moskee ligt in Nederland dicht bij elkaar. Op grond van de schattingen hierboven zou je kunnen concluderen dat iedere kerk  2125 gelovigen moet bedienen en iedere moskee 2000 gelovigen.

Het werkelijke aantal gelovigen dat kerken en moskeeën geregeld bezoekt ligt overigens veel lager. Volgens onderzoek van het CBS  zijn protestanten, voornamelijk gereformeerden en PKN'ers, de trouwste kerkgangers: twee derde gaat minstens een keer per maand ter kerke. Van de moslims bezoekt 39 procent regelmatig de moskee. Ongeveer de helft van de Nederlandse moslims bezoekt zelden of nooit een moskee.  

Conclusie

Er zijn naar schatting 7000 kerkgebouwen in Nederland, waarvan er nog 4000 in gebruik zijn. Het aantal moskeeën bedraagt al jaren tussen de 450 en 500. 

Het aantal gelovigen per kerk en moskee is vergelijkbaar.

Voorlopig is de verhouding moslims en christenen in Nederland ruim 1:8. Datzelfde geldt voor de verhouding tussen moskeeën en kerkgebouwen.

De bewering van Gerard Joling is onjuist.

 


Gast

#984

2015-11-13 20:18

Wat Joling schrijft en de media ervan maakt komt op hetzelfde neer. En het klopt dat van een staus houder meer bekend is en als je goed leest zie je dat ik schrijf dat ik daar meer vertrouwen in heb. En dat ze intussen ergens moeten blijven ik zou zeggen op een afgelegen terrein. In tenten of loodsen of wat dan ook. En werkeloosheid en woning heeft alles met asielzoekers te maken. Die moeten ook werken en een woning hebben dus je maakt het probleem dat er al is groter. Als mijn ouders in een huurwoning wonen en sterven mag ik er niet in blijven wonen. Niet gelezen hoor, maar van dichtbij meegemaakt, dus sta ik op straat! En verder hoeft mss niemand op straat te leven zolang kinderen tot hun 40ste Bin hun ouders kunnen blijven. Voor de gewone Nederlander is er al bijna niks meer urgentie. Ga ik scheiden en mijn vriend blijft in de woning krijg ik geen urgentie waar moet ik dan heen? In het huis met ruzie tot 1 tot moord in staat is???? Schei toch uit. Los de problemen in Nederland op voor je anderen gaat helpen. Er gaan kinderen met honger naar school omdat er geen eten is thuis. Dat is pas erg. 


Gast

#985 Re:

2015-11-13 20:20

#984: -  

 "En dat ze intussen ergens moeten blijven ik zou zeggen op een afgelegen terrein. In tenten of loodsen of wat dan ook."

Westerbork weer openmaken, bedoel je?


Gast

#986 Re:

2015-11-13 20:22

#984: -  

 "Er gaan kinderen met honger naar school omdat er geen eten is thuis."

En dat is de schuld van de asielzoeker?


Gast

#987 Re:

2015-11-13 20:24

#984: -  

 "Ga ik scheiden en mijn vriend blijft in de woning krijg ik geen urgentie waar moet ik dan heen?"

Als jij gaat scheiden (wat doet die vriend bij jou in huis?) en het lijkt een vechtscheiding te gaan worden, dan ben jij wel degelijk een urgentiegeval.


Gast

#988 Re:

2015-11-13 20:30

#984: -  

 Weet je hoeveel buitenlanders, belgen, duitsers in Nederland werken? Die nemen toch ook werkgelegenheid hier weg?


Gast

#989 Re:

2015-11-13 20:32

#984: -  

 "Als mijn ouders in een huurwoning wonen en sterven mag ik er niet in blijven wonen."

Als dat zo in de huurovereenkomst staat, dan ja, kan dat. Maar dan is het zaak dat je dus zorgt dat je medehuurder bent van die woning voordat je ouders overlijden. Is dat de schuld van de asielzoekers of gewoon nalatigheid van jouw kant?


Gast

#990 Re:

2015-11-13 20:33

#984: -  

 "En verder hoeft mss niemand op straat te leven zolang kinderen tot hun 40ste Bin hun ouders kunnen blijven. Voor de gewone Nederlander is er al bijna niks meer urgentie."

Noem jij kinderen die zelfstandig gaan wonen urgent?


Gast

#991 Re: Re:

2015-11-13 20:36

#988: - Re:  

"Weet je hoeveel buitenlanders, belgen, duitsers in Nederland werken? Die nemen toch ook werkgelegenheid hier weg?"

Precies, maar daar hoor ik niemand over. 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#992 Re:

2015-11-13 20:41

#984: -  

 

Kan een medebewoner een huurovereenkomst voortzetten na het overlijden van de huurder?

‘De dood van de huurder of de verhuurder doet de huur niet eindigen.’ Dat zegt artikel 7:229 lid 1 BW en dat is klare taal: ook al komt de huurder of verhuurder te overlijden, dan eindigt daarmee niet de huurovereenkomst. Dat is ook eigenlijk niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat de huurder en verhuurder (doorgaans) erfgenamen zullen hebben. Deze erfgenamen volgen de overledene vervolgens op en nemen daarmee in beginsel al zijn verplichtingen, schulden, rechten en vermogen over (zie art. 4:182 lid 1 BW). En dus ook de huurovereenkomst.

Let op: dit artikel gaat over huur ‘in het algemeen’, dus bijvoorbeeld ook over de huur van een stukje grond. Echter, als het om de huur van woonruimte gaat, dan kent de wet nog aanvullende bepalingen die deze situatie verder regelen. En van dit algemene artikel (7:229 BW) mag ook worden afgeweken. Dat komt niet vaak voor, maar in de huurovereenkomst van een stukje grond zou  dus kunnen staan: ‘De huurovereenkomst eindigt als de huurder komt te overlijden’. Of dat ook mag bij woonruimte, kunt u hieronder lezen.

De huurovereenkomst eindigt dus (in principe) niet met het overlijden. Maar de vraag is dan vervolgens: betekent dit ook dat een medebewoner (woonruimte) daardoor (altijd) in de woning mag blijven wonen? Stel bijvoorbeeld dat deze medebewoner niet in het huurcontract staat als (mede)huurder. Mag hij er dan blijven wonen? En neemt hij in dat geval dan de huurovereenkomst over?  
 

Medehuurder of huisgenoot?

Allereerst is het van belang om na te gaan of de persoon die in de woning wil blijven wonen een ‘medehuurder’ is, of alleen een ‘huisgenoot’. Als iemand namelijk een ‘medehuurder’ is, dan zet hij de huurovereenkomst voort indien hij ook voor die tijd hier zijn ‘hoofdverblijf’ had (art. 7:266 lid 1 BW en 7:268 lid 1 BW). Hij is dan vervolgens dus ‘de huurder’. Maar zou hij alleen maar een ‘huisgenoot’ zijn, dan heeft hij minder rechten. Hij kan dan - als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan - nog zes maanden in de woning blijven. In die zes maanden zet deze huisgenoot dan dus de huurovereenkomst voort: hij is dan voor zes maanden de huurder.

Wie is medehuurder?

De wet geeft in elk geval aan dat een echtgenoot of geregistreerde partner van de huurder automatisch (‘van rechtswege’) een medehuurder is. Maar dan moet deze woning wél zijn enige of belangrijkste woning zijn. Of zoals de wet het zegt: ‘als hij in deze woning zijn hoofdverblijf heeft’ (art. 7:266 lid 1 BW). Als je dus nog een andere woning hebt (bijvoorbeeld een latrelatie) en alleen in het weekend bij de (inmiddels) overledene in deze woning verbleef, dan is dit niet je ‘belangrijkste woning’ en dus niet je hoofdverblijf.

Let op: de echtgenoot of geregistreerde partner van de huurder is na zijn overlijden dus automatisch (‘van rechtswege’) de nieuwe huurder. Als hij niet in de woning wil blijven wonen, dan zal hij dus de huur moeten opzeggen. Hij kan de huur binnen zes maanden na het overlijden opzeggen per aangetekende brief, met ingang van de eerste dag van de tweede maand na opzegging (art. 7:268 lis 1).

Wie is geen medehuurder? 

Huisgenoten van de huurder die niet zijn echtgenoot of geregistreerde partner zijn, worden volgens de wet niet gezien als ‘medehuurder’. Behalve dan natuurlijk, wanneer deze huisgenoot partij is bij de huurovereenkomst (in het huurcontract staat als medehuurder). Gedacht kan worden aan een medebewoner met wie de huurder een relatie heeft, of de kinderen van de huurder. Maar als zij wel in de woning van de huurder wonen, mogen zij dan na zijn overlijden in de huurwoning blijven wonen? Ja, voor de duur van (ten minste) 6 maanden, maar alléén als zij voor het overlijden een ‘duurzame gemeenschappelijke huishouding’ voerden met de huurder en daarnaast ook hun hoofdverblijf hadden in de woning. 

Let op: uiteraard moet er dan geen echtgenoot of geregistreerde partner zijn op wie de huurovereenkomst ‘van rechtswege’ overgaat. Maar zou deze de huurovereenkomst niet willen voortzetten, dan kunnen eventuele andere medehuurders dit - onder de omstandigheden die hieronder worden toegelicht - wél (zie: Kamerstukken II, 14249 nr. 11-12, p. 16)

Duurzame gemeenschappelijke huishouding + hoofdverblijf

Als een huisgenoot van de huurder na zijn overlijden in de woning wil blijven wonen, dan moet er dus sprake zijn van:
  • een duurzame gemeenschappelijke huishouding, en 
  • moet de huisgenoot zijn hoofdverblijf hebben in de woning. 

In dat geval mag de huisgenoot gedurende 6 maanden in de woning blijven wonen (art. 7:268 lid 2 BW). De huishouding moet dus gemeenschappelijk én duurzaam zijn. 
 
Vanaf het moment van overlijden ben jij dus een urgentie geval, want je zult binnen zes maanden een nieuwe woning moeten hebben. Je zult dan dus ook niet "op straat" komen te staan.

Gast

#993

2015-11-13 20:41

Je maakt ervan wat jou goed uit komt. Als je niet zo hoogopgeleid bent weet je dat niet. Zeker niet als kind zijnde dat je dat had moeten doen en dat neemt het probleem nog niet weg als dat gebeurd. Weet je hoeveel Nederlanders in Duitsland enz werken. Dat heft mekaar wel op, maar ga jij in Syrië werken? En hoe kom je erbij dat je urgentie geval bent als het een vechtscheiding is. Dat is niet zo. Ik ben niet eens getrouwd, maar heb een samen leningscontract. Westerbork? Is het zo'n ramp ze apart te zetten tot je weet wat je binnen hebt gehaald? Ik vind van niet! En nee niet de schuld van de asielzoekers dat die kinderen in armoede leven, wel de schuld van de asielzoekers dat het nog langer duurt voor het opgelost is! Los eerst bestaande problemen van Nederland op voor je andere problemen binnen haalt

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#994 Re:

2015-11-13 20:50

#993: -  

 Alle problemen moeten tezelfdertijd worden aangepakt, niet de een na de ander. Want wie maakt uit welk probleem eerder aan de beurt is dan een ander? Wat is urgenter: het kind dat zonder boterhammen naar school gaat of het gezin dat niet alleen geen boterhammen voor de hele dag heeft, maar ook geen huis, geen school, geen land, niets? Nou, ik zal je zeggen wat urgenter is: voor de ouders van het kind zonder boterham, is het dat kind; voor de mensen die helemaal niets meer hebben, is het zij zelf. Zo zul je het nooit goed kunnen doen, omdat iedereen zichzelf urgenter vindt dan de ander.

Trouwens, als we eerst eens onze eigen problemen moeten oplossen (die van alle tijden zijn en dus nooit opgelost zullen worden), dan bestaat straks het Syrische volk niet meer. Als de geallieerden 70 jaren geleden ook zo hadden gedacht, dan was het probleem ook opgelost: Europa bestond allang niet meer.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#995 Re:

2015-11-13 20:54

#993: -  

 

Urgentie woning aanvragen bij scheiding

Snel een andere woning

Scheiden wordt pas concreet als een van u beiden gaat verhuizen. Als u een nieuwe huurwoning zoekt, wordt aangeraden om een urgentieverklaring op te vragen bij de betreffende woningbouwverenging(en). Als u na de scheiding achterblijft met een of meer minderjarige kinderen, zal de woningbouwvereniging in veel gevallen een urgentieverklaring afgeven. Dit is per gemeente verschillend. 

Voorwaarden voor aanvragen van urgentie nieuwe woning na scheiding

De voorwaarden verschillen per gemeente en per woningbouwvereniging. 
Over het algemeen worden vaak de volgende voorwaarden gesteld:

  • Als u permanent ernstige hinder of belemmering ondervindt door sociale omstandigheden, kunt u sociaal urgent worden. U moet dan (laten) aantonen dat er een duidelijk verband tussen uw huidige woonsituatie en uw sociale problemen bestaat. Daarnaast moet aangetoond worden dat er een noodzaak tot verhuizing binnen een half jaar is.
  • Als u buiten uw schuld en door onverwachte omstandigheden te maken krijgt met een plotselinge grote inkomensachteruitgang, kunt u financieel urgent worden.
  • Urgentie bij echtscheiding of verbreking van een samenwoning wordt alleen verleend als u met uw kind(eren) noodgedwongen uw huidige woning moet verlaten. U moet dan kunnen aantonen dat u al het mogelijke heeft gedaan om de woning te behouden.

Dus ja, je bent wel urgent als het een vechtscheiding betreft. Je zult er echter wel zelf werk van moeten maken, maar meestal zal de advocaat voor jou een urgentieverklaring (kunnen) regelen.


Gast

#996 Re: Re:

2015-11-13 21:00

#994: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re:  

 ja daar heb je gelijk in als je in de situatie zit is die van jezelf het belangrijkst, maar ik kies toch voor het probleem van de Nederlander. Daar is de staat verantwoordelijk voor. Niet voor de mensen die willen komen. Die gaan maar ergens anders heen. Klinkt hard, maar als je problemen binnen haalt krijg je het voor niemand goed. Eerst Nederland goed dan anderen helpen. Ik zorg ook voor mijn eigen gezin eerst voor ik anderen ga helpen. Vind ik niet meer dan logisch. Ik ga niet iemand een brood geven als mijn eigen gezin geen eten heeft. Dat is precies wat de staat nu doet. Weg met armoede in Nederland voor je anderen gaat helpen


Gast

#997 Re: Re:

2015-11-13 21:01

#995: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re:  

 en in de tussentijd leef je op straat? Of denk je dat dat van de ene op de andere dag geregeld is? Maar een asielzoeker mag niet zonder dam boven zijn hoofd.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#998 Re: Re: Re:

2015-11-13 21:06

#996: - Re: Re:  

 Een gezin en een staat zijn niet hetzelfde. De staat is verantwoordelijk voor iedereen die zich hier bevindt. De staat heeft te maken met de eigen wetten, maar ook met internationale wetgeving en overeenkomsten. Op basis daarvan kan en mag de staat geen asielaanvragen weigeren.

Het is heel gemakkelijk om te roepen "grenzen toe","eigen volk eerst" en meer van die populistische kreten, maar die zijn juridisch niet houdbaar. Ze druisen in tegen onze grondwet (vandaar dat Wilders roept dat we dan de grondwet maar moeten veranderen), tegen de europese wetgeving (vandaar dat Wilders roept dat we dan maar uit de EU moeten) en tegen de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (waar Wilders zich heel vaak zelf op beroept, maar dat hij voor anderen dus niet wil laten gelden). Dat Wilders ook verdraaid goed, maar omdat hij ook weet dat hij die kreten toch nooit kan of hoeft uit te voeren, is het heel gemakkelijk voor hem om dit soort kreten te slaken.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#999 Re: Re: Re:

2015-11-13 21:12

#997: - Re: Re:  

 Ook jij zult niet zonder dak boven je hoofd zijn. Het kan zijn dat je tijdelijk ergens anders moet worden opgevangen (Blijf van mijn Lijf-huis, bijvoorbeeld), maar je zult met voorrang een woning toegewezen krijgen, zeker als er kinderen aan jouw hoede toevertrouwd zijn.

Dat geldt voor de asielzoeker niet anders, die zal allereerst tevreden moeten zijn met noodopvang en dat kan op vandaag een tentje zijn, voordat hij in een AZC (omgebouwde gevangenis, kazerne, klooster, ziekenhuis, bejaardenhuis; dus je kunt je de grootte van de kamers wel voorstellen) terecht kan. Pas als statushouder zal hem een woning worden toegewezen, maar tot die tijd zal hij moeten blijven in het AZC of een ander toegewezen tijdelijk verblijf.

Het aantal woningen dat voor jou beschikbaar is, is vele malen groter dan dat voor asielzoekers gereserveerd wordt. Bovendien hoef jij je geen zorgen te maken dat de uiteindelijk toegewezen woning een omgebouwde container zal zijn. Heel veel asielzoekers mogen zich daar wel al zorgen over maken.


Gast

#1000

2015-11-13 21:30

Er zijn genoeg landen wakker aan het worden en dicht aan het maken, ook al kan het maar tijdelijk. De eu KAN niet ieder mens opvangen. De wachtlijst voor mensen is langer dan 6 maanden op een woning. Jaren. Vertel me eens als ze 6 maanden in de oude woning mogen blijven waar ze daarna heen moeten? Ik weet niet waar Jin je informatie vandaan haalt? Maar in Brunssum werkt het niet. Ik gong uit elkaar de woning was door de gemeente als brand gevaarlijk gezien. Eronder zat een bedrijf die had hetzelfde huisnummer en dat kom ook niet zei de gemeente en je kon niet zomaar een nieuw huisnummer maken. De gemeente heeft een goed woordje bij de woningbouw gedaan. Kreeg ik wat neee. Antwoord je hebt een kind en schuld we geloven niet dat je dat kan betalen. Ik zei wat moet ik dan? Op straat? Ja helaas wij kunnen niks doen of particulier. Nou dan weet je dat dat niet te betalen is, maar goed