Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post

Gast

2016-01-08 11:45

Seksueel geweld is niets nieuws

Wie heeft het niet gehoord, in Duitsland heeft een massale aanranding plaatsgevonden van vrouwen door asielzoekers. Vreselijk wat daar is gebeurd, en terecht dat veel mensen hier gechoqueerd op reageren. Toch?

In mijn ogen wel. In mijn ogen is seksueel geweld iets waar altijd gechoqueerd op gereageerd zou moeten worden. Toch is dat niet wat gebeurt.

Voor iedereen die geen autochtone man is, is het al lang bekend dat seksueel geweld niet meegekomen is met de recente vluchtelingenstroom. Seksueel geweld jegens vrouwen is al heel lang een heel groot probleem in Nederland. Zo groot, dat het zelfs normaal geworden is. En daar zit dus het echte probleem.

Er is een klimaat ontstaan waarbij seksueel misbruik door autochtone mannen goedgepraat, genegeerd en weggeschoven wordt. Bijna iedere vrouw heeft wel een vorm van negatieve seksuele ervaringen. Dat kan variëren van verbaal seksueel geweld tot lichamelijk seksueel geweld in allerlei gradaties. Het wordt als doodnormaal gezien als je als Nederlandse vrouw in de kroeg wordt betast. Als mannen grommend tegen je op staan te rijden als je staat te dansen. Als je in je kruis gegrepen wordt. Of tegen de muur gedrukt met de woorden “ik weet wel dat je me wil, ook al weet je dat zelf nog niet”. Het is normaal dat als je gezellig met een jongen gekletst hebt, hij daarna van je verwacht dat je met hem naar bed toe gaat. Het is normaal dat een jongen vervolgens gaat proberen je over te halen toch seks met hem te hebben als je zegt geen interesse te hebben, hij had immers een hoop tijd in je geïnvesteerd omdat hij verwachtte seks met je te gaan hebben. Het is normaal als de jongen bij een niet bevredigend resultaat zelfs boos wordt, je had hem immers op het verkeerde spoor gezet door met hem te kletsen. En nee, ik heb het nu niet over de “sissende Marokkaantjes”, iets wat door autochtone mannen natuurlijk breed uitgemeten en verafschuwd wordt. Nee, ik heb het over de autochtone Nederlandse bevolking die zo doet en denkt. 

Wist je dat het zelfs zo normaal is geworden dat vrouwen maar seks met mannen horen te hebben omdat mannen daar nou eenmaal zin in hebben, dat er een heuse term is die mannen gebruiken om aan te geven hoe zielig ze zijn als een vrouw wel haar vriendschap geeft aan een man maar niet haar lichaam? “De friendzone” wordt het genoemd, en mannen die gevangen zijn in zo’n zone waar ze niet de seks krijgen die ze verdienen krijgen alle steun van hun kameraden die begrijpen hoe zwaar ze het hebben. 

Maar dit is dus zogezegd normaal. Probeer je als vrouw aan de autochtone bevolking duidelijk te maken dat het niet normaal is dat je niet gewoon op stap kan gaan zonder bang te zijn in je kruis gegrepen te worden, zonder oneerbare voorstellen te krijgen, zonder verkracht, aangerand of bedreigd te worden, dan gebeurt het volgende: dan komt het door jezelf. Dan had je maar geen rokje aan moeten doen, dan vraag je er immers om om betast en bereden te worden. Dan had je maar niet met die jongen moeten kletsen, dan had je maar niet naar hem moeten lachen, dan had je maar niet moeten dansen. Als je als vrouw zijnde namelijk een rokje aan hebt, of lacht, kletst of danst, dan zijn mannen van mening dat je hen daarmee eigendom over je lijf geeft. 

Alle vrouwen die ik ken hebben zelf, persoonlijk, seksueel geweld meegemaakt. Allemaal. Geen een van die vrouwen heeft aangifte gedaan, geen een van deze vrouwen is als statistiek terug te vinden in het nieuws. Sterker nog, als je deze vrouwen vraagt of ze seksueel geweld hebben meegemaakt zullen velen antwoorden met “nee”. Als je dan echter door zou vragen, kom je er achter dat diezelfde vrouw die zegt dat ze geen seksueel geweld heeft meegemaakt, op haar 6e is betast door de oppas, dat toen ze 16 was een jongen probeerde seks met haar te hebben terwijl zij dat niet wou, dat tig keer verbaal seksueel geweld tegen haar is gebruikt. Maar dat is dus “normaal”. Dat wordt ons namelijk voorgehouden door de autochtone mannen, en wij geloven het. Je moet ook wel, want anders word je belachelijk gemaakt, ben jij die op hol geslagen feministe, die dramaqueen, die aandachttrekker, dat meisje dat zo moeilijk doet over iets wat toch duidelijk een grapje was.

Maar weet je, het is niet normaal. En ik hoop dat mensen daar een keer bij stil gaan staan. Dat de verontwaardiging die nu gevoeld wordt, voortaan gevoeld wordt bij “seksueel misbruik” in plaats van bij “seksueel misbruik door asielzoekers”. Want wat maakt dit nou zo anders? Tolereren de autochtone mannen niet dat er aan “hun vrouwen” gezeten wordt?

Misschien dat daar eens over nagedacht kan worden, op het moment dat het vrouwbeeld van de Islam weer bekritiseerd wordt. Als weer voorgesteld wordt om asielzoekers een cursus “respect voor vrouwen” te laten volgen. Misschien dat er nu eens aandacht kan komen voor het vrouwbeeld in de huidige westerse wereld. Misschien dat hier over gediscussieerd kan worden, in plaats van over de onzin dat dit bericht uit de media is gehouden omdat asielzoekers niet negatief in het nieuws mogen komen. Bij gelijksoortige situaties met blanke mannen staat de volgende dag in de krant “carnaval zonder noemenswaardige incidenten verlopen”. Seksueel geweld is al jaren een probleem in de westerse wereld, maar het feit dat de autochtone mannelijke bevolking weigert naar het eigen aandeel daarin te kijken maakt het probleem nog veel groter. Ja, het incident in Duitsland was vreselijk, en verdient het om uitgebreid besproken te worden. Omdat het om seksueel geweld gaat, niet omdat het om seksueel geweld door asielzoekers gaat. 

Iedere autochtone man die nu opeens wel moord en brand roept op internet zou zich kapot moeten schamen. Waar was je de afgelopen jaren met je grote mond? Waar was je afkeer en verontwaardiging voordat het woord “asielzoekers” werd toegevoegd aan seksueel geweld?

Reacties

Gast

#3429 Re:

2016-01-08 11:52:29

#3428: -  

Wel zo netjes om even de bron toe te voegen:

http://loreenzo.weebly.com/blog/seksueel-geweld-is-niet-nieuw