Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post

Gast

#1884 Re: Re: Echte cultuurverrijking !!

2011-12-18 13:57

#1882: Blije Buurman - Re: Echte cultuurverrijking !! 

In elk geloof komen ideologiën voor. Ook onder de katholieke zijn bepaalde zaken not done, bv abortus, homohuwelijk enz. Op zich is ieder individu in Nederland vrij en elk geloof vrij om deze ideeën er op na te houden. Echter de christenen, boehdisten enz. hebben het respect en de beschaving om op een fatsoenlijke manier naast elkaar te leven. In de geïslamiseerde wijken in de grote steden is niets van dat respect terug te vinden. Mensen zijn gevlucht omdat menig geen aan den lijve heeft ondervonden dat er geen sprake is van wederzijds respect. Men werd daar uitgemaakt voor hoer, bedreigd, weggepest, gediscrimineerd, uitgescholden voor ongelovige honden en ga zo maar door. En alles onder het mom van hun superieure geloof.

Ook de huizen en de wijken zijn niet ongemoeid gebleven. Vele wijken moesten al snel gerenoveerd worden omdat ze werden uitgewoond. Niet veel later zijn hele wijken gesloopt (schilderswijk, transvaal) en herkennen de oorspronkelijke bewoners er niets meer van terug. En ondanks alles is het nog steeds één groot zooitje. En niet omdat deze groep zogenaamd kansarm is, er zijn genoeg autochtone gezinnen in de bijstand die aantonen dat het met weinig geld ook anders kan, nee dit heet hun leefwijze, hun cultuur. Net als iedere andere Nederlander hebben zij in beginsel de zelfde financiële middelen en de zelfde (zelfs betere onderwijskansen, ik heb namelijk zelf in het onderwijs gezeten met geldverslindende projecten, die niks opleverden omdat het van thuis werd tegengewerkt). Men wil koste wat het kost hun cultuur behouden én aan anderen opdringen.

Op dit moment is het zo dat deze groep dan ook een slechte naam werpt op uitkeringstrekkers. Als ik lees dat de overheid bezig is met een plan om deze wet aan te scherpen denk ik goed zo. Veel van deze moslims hebben een uitkering, daar zijn we het over eens. In die plannen lees ik, dat een gezin, vader en moeder rond de 1400 euro aan uitkering krijgt, daarnaast ontvangt iedere werkloos meerderjarig kind rond de 740 euro: kassa! Dan denk ik: Kunnen vader en moeder werkelijk alletwee niet werken? Maar dan weet ik dat moeder in deze cultuur niet MAG werken!! En dat wordt gewoon toegestaan. Alle andere Nederlanderse vrouwen krijgen gewoon sollicitatieplicht.

M.i. is die 1400 euro dan ook genoeg, samen met alle subsidies om de inwonende jongeren te eten te geven en hen niet te belonen met 740 euro zakgeld. Nou mooi, daar gaat de wet in 2013 mogelijk iets aan doen. In 2013 wordt er gekeken naar het gezinsinkomen en krijgt men totaal niet meer dan die ca 1400 euro, en terecht. Om deze doelgroep te stimuleren zal het inkomen van de inwonende meerderjarige kinderen worden meegeteld. Als één van de kinderen die 1400 euro verdient vervalt de uitkering. Wordt er niet, of niet goed genoeg aan de sollicitatieverplichting voldaan dan volt er een boete.

Leuk op papier, maar hoe zit het in de praktijk? Krijgt moeder nu ook volgens de nederlandse wet sollicitatieplicht zoals ook voor nederlandse moeders en bijstandsmoeders geld? Hoe zit het met de controle van nep echtscheidingen, inschrijvingen op een ander adres, en meer van dergelijke fraude? Ik durf te wedden dat er maar één catagorie de dupe is: de autochtone goedwillende uitkeringsgerechtige. Ouders die hun kinderen, ondanks armoede,  WEL een goede kans willen geven, zelf écht niet kunnen werken moet straks zien dat hun kind, als snotneusje van 18 jaar de volledige verantwoording op zich moet nemen om hun moeder/vader/ouders te onderhouden. Waarbij hun eigen kansen om voor een zelfstandig bestaan, eigen huisje wordt ontnomen. Terecht: thuiswonenden kinderen hoeven geen eigen uitkering, ze moeten aan het werk, maar ouders moeten wel zelfstandig kunnen blijven. Daar waar het kan wordt de autochtoon flink achter de broek gezeten. Helaas zien we dat niet terug in het beleid in de allochtonen wijken. Waar evenzo, omgeving Hoefkade, D.H. 90 proccent van de qad kauwende, verslaafde Somalische, ook overwegend moslim bevolking van een uitkering leeft.

Zo zie ik dat in deze cultuurverrijking in alle maatregelen slechts één groep de dupe is: de autochtone nederlander. En er wordt niks aan gedaan, het tiert welig verder. Kijk naar onze woningen. onze wijken, onze steden, verpaupering, de uitkeringen, de zwart (geworden) scholen, de integratie, de kinderbijslag, onderwijsachterstanden, schooluitval, criminaliteit, fraude, vrijheid voor vrouwen, meisjes en homo's. Stukje bij beetje wordt ons alles afgepakt.

Deze ontwikkeling vele malen gade te hebben geslagen vraag ik me nu af: Staat het wooncomplex aan de Roggeakker niet al in het geheim op de nominatie voor sloop? Een prachtig groot, open terrein voor uitbreiding van.... Immers in de omgeving staat de nodige nieuwbouw gepland!   

Reacties

Henkie

#1885 Re: Re: Re: Echte cultuurverrijking !!

2011-12-18 14:21:34

#1884: - Re: Re: Echte cultuurverrijking !!

Volgens mij is er een zeer grote kans in dat er meer zit, achter de voorgenomen bouw van de Moskee.

In ieder geval wordt het een REGIONAAL ISLAMITISCH, CENTRUM naar mijn idee.

Het gebouw wordt veel en en veel groter dan Meerzicht.

Slopen van het appartementencomplex, schept voldoende parkeer en verkeers mogelijkheden, goed idee?

De politiek is muisstil, SSSSTT de Raad slaapt of is bezig met kalkoen inkoop, de pers is muisstil, niemand van de journalisten doet moeite e.e.a. te onderzoeken, Moslims echt te ondervragen ze mogen, de Moslims, hun visie spuien op de voorpagina an het AD.

Bewoners zijn paranoide, volgen de beleidsmakers.

Gast

#1892 Re: Re: Re: Echte cultuurverrijking !!

2011-12-19 13:07:52

#1884: - Re: Re: Echte cultuurverrijking !! 

"M.i. is die 1400 euro dan ook genoeg, samen met alle subsidies."

Er van uitgaande dat deze gezinnen meestal vele malen groter zijn dan een gemiddeld Nederlands gezin, kun je er mogelijk nog eens 740 euro bijtellen, wellicht 3 maal. Of wat te denken van alle kinderbijslag en kindgebonden budget. Hoezo kans"arm"? Gemiddeld gezin 5/6 kinderen? excl. subsidies, kwijtscheldingen ozb enz.

Zet dit kapitaal eens af tegen een bijstandmoedertje die met 1 of 2 kindjes die met ca 900 euro moet rondkomen. Die mensen worden WEL de dupe van dit beleid. Zij, of alleenstanden, maar ook vele mensen die geen keuze hebben gaan er de komende 20 jaar 2000 euro op achteruit. Deze mensen, ziek of wat dan ook zullen te maken krijgen met echte armoede. Natuurlijk zijn er ook hier uitzonderingen, mensen die misbruik maken en ook daar moet iets aan gedaan worden. Maar ik zie hier toch wel een zeer laf beleid. Immers is het veel makkelijker om die meegaande tolerante Nederlander achter de broek aan te zitten, dan al die uitkeringsfraudeurs. Is het niet zo dat je in Nederland gewoon je grote bek open kan trekken, de boel bedreigen en bedriegen en er mee weg komt? Is het niet zo dat in plaats van in te grijpen, met alle respect voor de werknemers, het UWV en de Sociale Dienst een zwaar bewaakte, beveiligde onneembare vesting is geworden?

En dan hebben we het nog niet gehad over de AOW-ers. Zorg: (illegalen) wanbetalers aan de VERPLICHTE zorgpremie. Crisis? Niks crisis. Plukken bij de verkeerde doelgroep. Een doelgroep die vele miljoenen bij elkaar kan brengen voor het bouwen van moskeeën.