Laat het bos niet kappen in de Zuiderzeewijk voor een regelstation van Liander

Lieve Buurtbewoners van de Zuiderzeewijk en belanghebbenden,

Aan de rand van de Zuiderzeewijk te Lelystad ligt een bosrand waar we allen veel gebruik van maken.

In dit bos leven wilde dieren, wandelen we al dan niet met de hond, ligt een ruiterpad, ligt het doorgoorgaande fietspad van industrieterrein Oostervaart naar het Karveel en ga zo maar door.

Nu wil Liander een stuk grond kopen om een regelstation te plaatsen en heeft een verzoek gedaan bij de gemeente Lelystad. De gemeente Lelystad heeft aangekondigd om tot verkoop over te gaan voor 1.825m² en stelt een periode in  van 20 dagen on als belanghebbende een kortgeding aan te spannen. Dit alles midden in de vakantieperiode.i

Wij zijn als bewoners niet geïnformeerd over deze plannen terwijl wij aan de bosrand wonen. 1. We weten niet om welk stuk grond het gaat omdat de totale kavel 81.000m² is. 2. Hoe komt het gebouw eruit te zien? 3. Welke gezondheidrisico's zijn er? 4. Hoeveel moet er gekapt worden? 5. Komen de aanvoer leidingen door het andere deel van het bos?

Deze grond is in het verleden aangeplant met bomen om het stuifzand tegen te gaan in de wijk. In dit stuk gebied mag de natuur zijn gang gaan. Hierdoor leven er veel wilde dieren, maar passeren hier wilde dieren die van het Zuigerplas richting de Groene Velden trekken.

En wat als hier het regelstation komt hoeveel bos verdwijnt er dan hierna?

Is er geen andere locatie waar het regelstation kan komen?

In het verleden hebben de bewoners van de Zuiderzeewijk al vaker gevochten voor dit stuk bos en dat zullen we opnieuw doen.Graag wil ik u vragen om deze petitie te steunen en uw handtekening te zetten voor het behoud van het bos en tegen de komst van een regelstation.

We gaan een kortgeding aanspannen om de verkoop van de grond aan Liander te stoppen. Hopelijk wilt u een donatie doen hoe klein dan ook om deze kosten te dekken.

Namens de bewoners van de Zuiderzeewijk bedankt!

Buurtcomité Zuiderzeewijk en Bewoners Zuiderzeewijk    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Buurtcomité Zuiderzeewijk en Bewoners Zuiderzeewijk alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden: