Nagellak in de kinderopvang

Beste allemaal,

Mijn naam is Dewi Urselman en ik werk vanaf februari op t' laantje. Toen ik aangenomen werd kwam er de mededeling dat ik helaas mijn nagels er af moest halen. Zelfs geen gewone nagellak mocht er op zitten. Er werd mij verteld dat dit een richtlijn is van de ggd en dat wij deze moeten naleven. Om mij heen hoor ik geluiden dat mensen, inclusief ikzelf, het hier niet mee eens zijn en dat wij hier graag verandering in willen zien. Hier onder volgen wat argumenten.

- door nagellak worden de nagels dikker en zul je dus minder snel kinderen krabben.

- met nagellak ga je minder snel nagelbijten, wat resulteert in minder ziekte onder de medewerkers.

- verzorgde uitstraling naar de ouders.

- de overstap naar een concurrent waar het wel mag wordt makkelijker.

- de expressie van de medewerkers wordt beperkt. Hier vallen ook de regels over sieraden, kleding en haren onder.

- het is een richtlijn en dus geen regel.

- medewerkers kunnen altijd handschoenen aan doen mocht het nodig zijn.

- de meeste bacteriën van de nagel zitten onder de nagelriemen. Het maakt dus niet uit of je wel of geen nagellak op hebt.

- in een pleister komen veel meer bacteriën terecht. Vaak hebben nagelbijters een pleister op de vinger.

- het is niet aantrekkelijk voor nieuwe medewerkers.

Er zijn natuurlijk nog veel meer argumenten om op te noemen. Daarom wil ik graag na deze petitie in gesprek met de eerste stap. Maar voordat ik dit gesprek aan kan gaan heb ik zoveel mogelijk mensen nodig die achter mij staan en dus kan laten zien dat dit niet om een enkeling gaat.

Deel deze petitie ook vooral binnen de eerste stap. Zo bereiken we uiteindelijk veel mensen en heeft deze actie meer kans van slagen.

bedankt voor de aandacht!

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Dewi Urselman alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden:
Ik machtig Dewi Urselman om de gegevens die ik op dit formulier verstrek aan de volgende partijen te overhandigen: